Gå til innhold

justere gir

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Ville det ikke vert enklere å ta en tur til Biltema å kjøpe denne boken, så slipper du å dra med deg daten når det skjer noe med bilen.

Ja, jeg vet jeg skriver dette ofte, men f**n heller, Haynes-gutta gjør en såpass god jobb med å skrive disse bøkene, at fortjener de få kronene det koster pr. bok.

Edit: Jeg har dessverre ikke boken foran meg, så jeg kan heller ikke komme med noen gode tips ang. girkassen ifra boken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finner jeg ingen spesifik måte å justere girene på i haynes boka, bare hvordan dette skal demonteres og monteres. Men som Motronic nevner så bør du skaffe deg denne boken selv, du sparer mye penger på jobber som er enkle å fikse selv, og koster en formue på et verksted, de selger denne boken flere steder, blant annet: biltema, torshov, bilextra, mekonomen osv..., den koster alt fra 200 kr til 300 kr avhengig av hvor du kjøper den.

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må løssne staget som kommer fra kassa.

må ta ut en plastplugg som sitter på siden av huset hvor firinga stå. Inni der skal du stikke ett 4.5mm bor. Vri litt på overføringen så den går helt inn. Når borret sitter fast skrur du sammen stag fra kasse og stag fra stang. Viola...

Ikke enkelt å forklare, men er sånn det gjøres..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må løssne staget som kommer fra kassa.

må ta ut en plastplugg som sitter på siden av huset hvor firinga stå. Inni der skal du stikke ett 4.5mm bor. Vri litt på overføringen så den går helt inn. Når borret sitter fast skrur du sammen stag fra kasse og stag fra stang. Viola...

Ikke enkelt å forklare, men er sånn det gjøres..