Gå til innhold

justere gir

Ranger emnet

OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Ville det ikke vert enklere å ta en tur til Biltema å kjøpe denne boken, så slipper du å dra med deg daten når det skjer noe med bilen.

Ja, jeg vet jeg skriver dette ofte, men f**n heller, Haynes-gutta gjør en såpass god jobb med å skrive disse bøkene, at fortjener de få kronene det koster pr. bok.

Edit: Jeg har dessverre ikke boken foran meg, så jeg kan heller ikke komme med noen gode tips ang. girkassen ifra boken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finner jeg ingen spesifik måte å justere girene på i haynes boka, bare hvordan dette skal demonteres og monteres. Men som Motronic nevner så bør du skaffe deg denne boken selv, du sparer mye penger på jobber som er enkle å fikse selv, og koster en formue på et verksted, de selger denne boken flere steder, blant annet: biltema, torshov, bilextra, mekonomen osv..., den koster alt fra 200 kr til 300 kr avhengig av hvor du kjøper den.

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må løssne staget som kommer fra kassa.

må ta ut en plastplugg som sitter på siden av huset hvor firinga stå. Inni der skal du stikke ett 4.5mm bor. Vri litt på overføringen så den går helt inn. Når borret sitter fast skrur du sammen stag fra kasse og stag fra stang. Viola...

Ikke enkelt å forklare, men er sånn det gjøres..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må løssne staget som kommer fra kassa.

må ta ut en plastplugg som sitter på siden av huset hvor firinga stå. Inni der skal du stikke ett 4.5mm bor. Vri litt på overføringen så den går helt inn. Når borret sitter fast skrur du sammen stag fra kasse og stag fra stang. Viola...

Ikke enkelt å forklare, men er sånn det gjøres..

va dette eg ville ha ja =) men den plastpluggen ska den heilt ud den?? eg får an litt ud, men ikkje heilt å viss eg prøve å stikka borren i då så går an bare inn ijenn :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det sitter en fjær på den pluggen, så skal den dyttes inn istedet, da er "borret" innebygget. Hvis du skjønner... Bare å klemme inn pluggen å vri litt på giroverføringa til det låser seg, også må du låse girstanga inni bilen. Etter du har løsnet overføringa altså, ellers går det jo ikke. Så kan du trekke til igjen. Er det slark i overføringa? Ofte det blir slark i en slik bolt akkurat der overføringa går inn på kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det sitter en fjær på den pluggen, så skal den dyttes inn istedet, da er "borret" innebygget. Hvis du skjønner... Bare å klemme inn pluggen å vri litt på giroverføringa til det låser seg, også må du låse girstanga inni bilen. Etter du har løsnet overføringa altså, ellers går det jo ikke. Så kan du trekke til igjen. Er det slark i overføringa? Ofte det blir slark i en slik bolt akkurat der overføringa går inn på kassa.

Okei. koss vett eg om d e innebygd borr då ellår om eg ska stappa inn borren?? men lurte også litt på koss eg løsne giroverføringå.

å inni bilen min går d ikkje an å låsa spaken. d e bare ett sånn lite hakk å ei pil....

men då bler d sånn så dette!!??:

1. trykk pluggen inn ellår dra an ud.

2. lås girkasssen.

3. lås girspaken.

4. Stram den dingsen rett udfor torpedoen.

5. ferdig?

Eg må bare spørr mange ganger for egentli har eg ikkje peil, å så får eg litt forskjellige svar :rolleyes: :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men då bler d sånn så dette!!??:

1. trykk pluggen inn ellår dra an ud.

2. lås girkasssen.

3. lås girspaken.

4. Stram den dingsen rett udfor torpedoen.

5. ferdig?

------------------------------------------------------

Ja.

du har F16 kasse, da må du ut med den plastpluggen

Det må være 2stk av dere, en må holde stanga på merket, mens den andre skrur fast overføringa..

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider