Gå til innhold

b230ET motor ned i 240

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Prøv og styr unna B230ET... Det er svake motorer. SPES fra 85-88..

det spørs jo litt hvordan han har tenkt å bruke motoren..

person a kan gjerne klare å kjøre istykker en ft 95'-> før person b kjører istykker b230et 87'..

hva man bør styre unna, spørs på økonomi, prosjekthensikt, bruksområde, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva er det som er dålig da??

Kan jeg bruke pumpa i tanken fra 740 med ET motor. eller må jeg bruke en pumpa fra en 240 med f motor?

Det er dårlig veiv og svake råder. Toppen er av beste sort. Innsprøytningssystemet er heller ikke noe å skryte av.

Rådene blir eggforma ved 220-240 hk, er du heldig da så kommer du fra det med hel motorblokk.

I 89 kom den "gamle" veiva tilbake. Men rådene var vell like dårlige (?)..

Hadde jeg vert deg så hadde jeg enten gått for den gamle B23ET fra 760 turbo 83 og 84 modell (INGEN andre enn 83 og 84) eller en B230FT fra 95 og oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 89 kom den "gamle" veiva tilbake. Men rådene var vell like dårlige (?)..

jeg tror faktisk de fikk kraftigere råder i 89' også.

ps. det gjelder ikke bare b230et, men alle øvrige b230 frem til og med 1988, til andres opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte til hugger i svergie i dag. han skulle ha 10 000kr for komplett. med pumper. Men uten tankarmatur og pumpa som sitter i tanken da. (noen som har komplett tank armatur?)

Det er ikke så værst pris. å det var en FT motor. men er det forskjell på M90 svinghjulet og m4g / m46??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte til hugger i svergie i dag. han skulle ha 10 000kr for komplett. med pumper. Men uten tankarmatur og pumpa som sitter i tanken da. (noen som har komplett tank armatur?)

Det er ikke så værst pris. å det var en FT motor. men er det forskjell på M90 svinghjulet og m4g / m46??

M90 svinghjulet er dobbelmasse,har 240mm lamell og passer ikke ihop med eldre bokser m46 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider