Gå til innhold

Problem i hjulbuen

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

hepp folks!!

Golfen min er senka 40mm og har 195/50/15 dekk på.

Jeg har banka inn hjulbuene og det virka veldig bra bak, men foran har det skjedd noe jeg trenger tips til.

Plastikken i hjulbuen har hoppa ut fra den kanten jeg banka inn. Og detta gjør til at dekke subber oppi ved svinger, spesielt til den ene siden da plastikken i den høyre hjulbuen har glipt lenger ut.

.:. Roy

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 8x17" og det subbet veldig, hadde samme problemet som deg med innerskjermene etter at jeg hadde valset, mitt tips er å se hvor innerskjermen tar i dekket, og "modifisere" innerskjermen (les:skjær vekk)...det gjorde jeg. Eventuelt kan du løsne festene til innerskjermene (skruene) og presse innerskjermen opp...så lager du nye hull til skruene i innerskjermen og monterer den litt høyere opp i skjermen...bare et par tips. Håper det er til noen hjelp:)

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to måter å valse en hjulbue på...

1. Som er for de som har en hammer tilgjengelig, bank inn den kanten som er der. Obs. Pass på å få den innerskjermen bak kanten som du banker opp.

eller

2. Send den på verksted så presser de den inn med noe fancy verktøy.

Takk for tipset! Jeg tenker jeg ser på det, akkurat nå er jeg syk og har ingen deilig garasje å stå i.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis kjøpte i forrige uke 17" til Vectra B'en sin...med 225/45...subba vanvittig bak. INGEN i Tromsø har valseverktøy, de vi verkstedene vi spurte kunne bare banke med hammer (lite uproft, hva?)...så jeg fikk ham til å kjøpe en gummihammer, så varmet vi kanten med varmluftspistol og banket ut forsiktig. En times tid på hver side, så var problemet løst og han sparte 1500,-

Varmluftspistoler er for 1: at metallet skal bli lettere å banke ut og 2: for å hindre at lakken sprekker.

I siste "The Golf" var det tips for å lage sitt eget valseverktøy av originaljekken og et skateboardhjul, pluss litt sveising.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider