Dawg Dee-Lux Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 pen lyd men synd lyddemperne er fjernet på den der blir for mye bråk! Ja, apropos bråk: http://www.scania.dk/MinScania/LytV8er/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøspøbelen Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Gammelbilen 164 - 480 8x2 med Jiilko bulkpåbygg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamo88 Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Hvorfor har alle bilene fra fortrans 4 akslinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøspøbelen Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Hvorfor har alle bilene fra fortrans 4 akslinger? For å kunne kjøre lovlig. Med 3 aks bil må vi laste 11 tonn på bil og 15-16 tonn på henger(for å få 50 tonns tot vekt). Hengertanken må vi ofte sette over på bilen pga losse stedene er dårligt tilrettelagt for bil og henger, hvis vi har 3 aks bil vil vi da kjøre med 4 - 5 tonns overlast(30 - 31 tonn på en bil som har lov til å veie 26 tonn). 4-aks bil kan veie 32 tonn, derfor kan vi til en hver tid kjøre med lovlig vekt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamo88 Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 så det veier så mye d dere frakter altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjøspøbelen Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 så det veier så mye d dere frakter altså! Ja, kraftforet veier ca 0,6 tonn pr. kubik meter. Tanken er på ca 31 kubik meter x 0,6 = 18,6 tonn per tank er det plass til, det blir ulovlig tungt hvis vi skulle fylle tank på bil og henger, da vil hele settet veie over 60 tonn(10 -11 tonn overlast, ikke serlig lurt.....) Vi utnytter loven, så vi kjører sjelden med tot vekt under 50 tonn. Det er derfor vi også bruker sterke motorer 164-580, R580 og FH16-610, disse går ofte billigere enn mindre motorer siden de jobber lettere. Kjører en R580 av og til, den er betydelig mere retningsstabil enn 4-serien. Og Opticruise kassen er ikke til å kjenne igjen, den girer silkemykt. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 var en tur hos FJ-lastvagnar i Hasselarp og tegne påbygg på den nye bilen min idag. kom fra fabrikken i holland i forrige uke. Morro å se kjerra selv om den fortsatt er helt standard. Er en 6x4trekker med helluft. 620 med den ADBlue dritten. her er noen pics.. kommer tilbake med fler bilder når ramma er lakkert og påbygg er ferdig. regna med circa 3uker. da skal den videre til hyttelakkering på hønefoss før den blir klargjort på Scania i Råde. Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Nå har jeg slettet 41 av 78 innlegg. Skal vi prøve å holde oss til bildene? :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet November 6, 2006 Rapporter Share Skrevet November 6, 2006 Ja, apropos bråk: http://www.scania.dk/MinScania/LytV8er/ MEEEEEEEEEEEER SLIK!!!!!!!! :D:D:D:win Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigswede Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Ja, dei guttane i Suldal, dei kan spøka dei:) Siter - Volvo 240 GL, 1993. VOLVO - A car you can believe in Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 var ute å kjørte værstingbilen på jobben her om dagen. ett beskjedent lass takstoler på helt værst 113 alias "Brakkebilen" også bilen jeg kjører om dagen. leid av scania fram til jeg får 620'n. En 124 470hk. helt enormt kjip motor. girer seg ihjel... Her med husmodul som er 3.6m bred. kjører husmoduler opp til 4,2m brede. da er det begrensa hvor mye man ser i speila Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamo88 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 snadder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 :sombrero: Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 size does matter... genialt. det skal jeg ha på bakveggen min. 620- size does matter... hehe Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenterik Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 ett lite lass med 20meter spunt.. ble trangt enkelte steder gitt. ble ivhertfall glad jeg lasta opp med skikkelig overheng når jeg så det hølet jeg skulle inn i... Siter Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.