Gå til innhold

Melde om farlig forbikjøring?

Ranger emnet


ozzy

Melde fra om farlig forbi kjøring  

93 stemmer

  1. 1. Melde fra om farlig forbi kjøring

    • Til politi
      23
    • TV
      2
    • Tv og Politi
      5
    • Ingen
      63


Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vanskelig å si, men det blir liksom ikke gæernt uansett hva man gjør. Noen alternativer:

 

- anmeld, og vis at "miljøet" tar avstand ved å anmelde "sine egne". Kan også føre til at vi får positiv omtale i media.

 

- holde kjeft om hele saken. Da blir ikke føreren sur, og det såkalte "miljøet" kan fortsette å nesten ta livet av hverandre på vei til og fra treff. (og i andre sammenhenger)

 

- sende det kun til media, og egentlig oppnå svært lite annet enn enda en stygg historie om unge førere som gir faen i alt som heter sunn fornuft.

 

Forøvrig synes jeg sammenligningen med Quisling var direkte usmakelig. For det første er det bra at eierne av videoteipen spør litt rundt FØR de gjør noe. For det andre var det ca. 8000 mennesker der i helga (har jeg hørt), "miljøet" er ikke så stort. Dvs sjansen for at det var en av de på forumet f.eks er ganske små. Fordi om et "miljø" og vennskap blir utviklet på forumet betyr ikke det at vi skal sitte stille å se på at folk gjør teite ting.

 

Samtidig har jeg selv kjørt for fort ved enkelte anledninger, og jeg har også et par forbikjøringer som jeg ikke er stolt av på samvittigheten. Vi skal ikke være for raske til å dømme, men samtidig mener jeg at vi må ta avstand fra den idiotien filmen visstnok skal vise. Vi har alle gjort teite ting èn gang, lært av det - og aldri gjort det igjen. Vi vet ikke om hva som skjedde etter forbikjøringen. Kanskje var det førerens første og siste teite forbikjøring?

 

Jeg har ikke sett filmen, og ikke så situasjonen selv. Uttalelsene er basert på det jeg har lest om situasjonen. Beklager hvis jeg har misforstått.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TiNy

- anmeld, og vis at "miljøet" tar avstand ved å anmelde "sine egne". Kan også føre til at vi får positiv omtale i media.

 

 

Tror IKKE at media vil vise filmen og dra frem som positivt at han ble meldt av "sine egne"... De kommer HELT SIKKERT til å vise den som negativ omtale.. Fordi dårlig PR for Streetracing selgert bedre enn god PR...

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv om jeg har CRX så har jeg sett mye teit kjøring ozzy, men jeg føler ingen urge til å slite ned trappa til purken fordet.

Har blitt forbikjørt av mange forskjellige biler jeg og har måtta tråkka inn bremsen for at idioter skal komme seg forbi. Jeg tipper at han i den røde civicen (jeg kjenner mange med rød civic ja) enten a) gjorde en tabbe og lærte av det

b) kjører sånn hele tiden og kommer aldri til å lære

Å nå har du skrytt av denne video snutten i 7 forskjellige poster/tråder... Jeg foreslår du selger den til TV2 og purken jeg :) + alle landets kjøreskoler (som sikkert trenger noen filmer med "hvordan ikke kjøre forbi")

Og send den til autofil og top gear og u name it.

All PR er god PR

:cool: :cool: :cool:

 

MVH ei som er lei av all verdens syting

 

*synge "se alltid lyst på livet tralalalalalalala"* lol

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgene for dusten som kjørte: Ingen, han synes sikkert bare det er kult. Blir jo akkurat det samme som medieoppslag rundt f.eks mopedturer, slik vi har sett tidligere. Det som skjer er jo at de dumme journalistene gjør det de kan for å skremme min bestemor, og vi andre får oss en god latter. journalister klarer å avdramatisere hva som helst ved å overdramatisere det (har ikke sett filmen selvfølgelig)

 

Andre følger: La oss ikke overvurdere påvirkningen av et innslag på TV2, men i den grad den er tilstedeværende fører den bare til reaksjoner som på ingen måter hindrer idioter i å fortsette, men gjør livet kjedeligere for helt vanlige mennesker. Hvis et par biler drar av veien i 140+ på en veistrekning innenfor et visst tidsrom hjelper det fint lite at våre "folkevalgte" krever fartsgrensen på stedet senket fra 80 til 70. Man skulle kanskje tro at avkjøringsulykker ville føre til bedre sikring av veiene (ta russebilen som kjørte av og inn i en stor stein i veikanten i fjor og tok fyr), men det koster som kjent penger, og det virker jo mot saken (det skal være farlig å kjøre bil).

 

 

Nei, politisk korrekte oppslag om farlig kjøring tror jeg har lite for seg. Noe annet er selvfølgelig når det kan påpekes at for eksempel arrangementer som Gatebil gikk for seg uten ulykker, eller at et sikkerhetsapparat viste seg effektivt, men jeg tror ikke "se, det gikk jo bra" blir konklusjonen de politisk korrekte fåreskallene trekker etter å ha sett en film av en sullik som feilbedømmer avstand og motorkraft ved en forbikjøring. Man kan trekke det i en retning som tilsier at veiene våre er uoversiktlige og har for lav kapasitet, slik at farlige situasjoner som dette oppstår (grunnet fåreskallethet, ikke med rette eller noe), men av en eller annen grunn ser jeg ikke helt for meg at TV2 velger den innfallsvinkelen.

The problem with me, they tell me, is that I use people, and love things

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelig med folk som skal leke politi...

du er hjemme nå....alt er fint....så hva er problemet..

 

jeg prøver ikke å forsvare grisekjøring, men jeg kan nesten si med sikkerhet at alle her har tatt en forbikjøring som dem kunne ha spart seg for.

 

dessuten setter du ungdom og bil i et dårlig lys...noe som BARE får dårlige konsikvenser...

 

blir ikke overraska om forsikringa stiger snart...

putt den filmen i dass å gjør noe annet...

 

jeg setter uansett liten pris på at filmen blir lagt ut her i det hele tatt. legg ut noe fra gatebil...det som er hot nå....ikke en forbikjøring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skal folk få se den, kommer med andre ting på Åsen Råners sin hjemmeside, filma i 40min eller noe, så det er masse rått... :D

Men det går faen ikke ann å kjøre forbi på denne måten, han fortjener og bli skutt, eller banka dritten ut av. HELT IDIOTISK, skal fjerne reg. numeret hans da..

 

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Håkon!

 

Det blir bare dumt å sende den tapen til media eller snuten. Det de ikke vet om har de ikke godt av å vite om heller...

 

Prøv heller å ta kontakt med denne "civic-føreren" og forklar han hvor nærme han var å få navnet sitt risset inn på ei stor steinplate.

 

Jeg og en kompis fikk en gal man bak oss forrige torsdag på vei hjem fra litt cruising. Han var direkte gal i hodet. Han stod på hornet fordi jeg ikke ga mere gass (jeg lå 10 km/t over fartsgrensa). Til slutt tok han en livsfarlig forbikjøring som så vidt gikk bra. Da blinket jeg med fulltlysa på han og han bremset 3-4 ganger etter hverandre og hadde hele hodet ut av vinduet samtidig som han ga meg :fuckme2:

 

Kompisen min ristet på hodet og sa "han der burde vært på et sånt Anger Management kurs"! Da lo vi litt så glemte vi hele historien...det beste er å bare glemme det.

 

Skulle dette skje gjentatte ganger med samme bil/fører så ville jeg nok anmeldt det, men så lenge det er et engangstilfelle så hadde jeg bare gitt F...

 

Tenk....neste gang kan det være deg som tar en slik forbikjøring...selv den beste kan feilberegne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår