Gå til innhold

Clutch-valg

Ranger emnet


Radial

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Begynner om kort tid å bli ferdig med motor-bygget mitt til min 740GL, og jeg har allerede anskaffet meg Zinter-clutch og nytt Thrust-lager.

Jeg har nå, siden påsken og tiden for innsetting kommer fort, begynt å "misslike" clutchløsningen min...hehe

Bilen vil bli brukt til "daglig" kjøring til og fra jobb, og køkjøring kan det fort bli litt av.

JEg ser for meg at en Zinter-clutch vil gjøre denne køkjøringen vanskelig, og at den stakkars M47'en vil lide en sikker død pga påkjenningene av den "røffe" clutchen.

 

Jeg trenger råd om hva slags clutch jeg skal bruke, har spurt før, men ble egentlig ikke så mye klokere av det. Tenkte på noe ala "Orginal M46 turboclutch"-oppsett ville holde til mine planlagte 200 hk... Men hvordan vil denne clutchen reagere på at jeg har Wire-clutch? Vil jeg ikke få trykt inn clutchpedalen/ryker wieren pga turbo-clutchen er "stivere"?

 

Herregud... for et styr! hehe :) Håper noen har et par tips...om jeg har noe å frykte angående Zinter eller ikke. (Aldri kjørt med Zinter.. :S)

 

ellers har jeg (om ingen kommer på noe lurt noe) en Ubrukt/ny (1 år gammel, kall det hva du vil, ubrukt hvertfal :) ) 4pucker's Zinter-lamellplate og nytt Sachs Thrust-lager til salgs for 1000,-

Passer hvertfal rett på LH 2.4-svinghjul og M46/47-kasser.

Trustlageret passer Hydraulisk og Wire-clutch.

 

Takker for alle svar!:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Begynner om kort tid å bli ferdig med motor-bygget mitt til min 740GL, og jeg har allerede anskaffet meg Zinter-clutch og nytt Thrust-lager.

Jeg har nå, siden påsken og tiden for innsetting kommer fort, begynt å "misslike" clutchløsningen min...hehe

Bilen vil bli brukt til "daglig" kjøring til og fra jobb, og køkjøring kan det fort bli litt av.

JEg ser for meg at en Zinter-clutch vil gjøre denne køkjøringen vanskelig, og at den stakkars M47'en vil lide en sikker død pga påkjenningene av den "røffe" clutchen.

 

Jeg trenger råd om hva slags clutch jeg skal bruke, har spurt før, men ble egentlig ikke så mye klokere av det. Tenkte på noe ala "Orginal M46 turboclutch"-oppsett ville holde til mine planlagte 200 hk... Men hvordan vil denne clutchen reagere på at jeg har Wire-clutch? Vil jeg ikke få trykt inn clutchpedalen/ryker wieren pga turbo-clutchen er "stivere"?

 

Herregud... for et styr! hehe :) Håper noen har et par tips...om jeg har noe å frykte angående Zinter eller ikke. (Aldri kjørt med Zinter.. :S)

 

ellers har jeg (om ingen kommer på noe lurt noe) en Ubrukt/ny (1 år gammel, kall det hva du vil, ubrukt hvertfal :) ) 4pucker's Zinter-lamellplate og nytt Sachs Thrust-lager til salgs for 1000,-

Passer hvertfal rett på LH 2.4-svinghjul og M46/47-kasser.

Trustlageret passer Hydraulisk og Wire-clutch.

 

Takker for alle svar!:)

orginal turbo clutch kanskje...sikkert noen som har litt mere peiling enn meg :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kjøpte forsterket sachs racing clutch hos pedersens. 1800kr levert i bergen.

eg ville ringt pedersens og spurt de om ka de ville ha valgt. de har peiling.

 

tlf:69155711 så spør du etter Stein, han kan nok hjelpe deg.

 

lykke til :)

 

Alright! :D Pedersen har dette og altså? tøft:)

 

hva slags Motor/Giroppsett har du? Wire eller Hydraulisk clutch?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som veit med sikkerhet om trykkplata på turboclutcher er "too mutch" for wiren til clutchen min?

 

Har blitt en liten hodepine ass... Motor snart ferdig, også står jeg uten en "ok" Clutchløsning... sick :rockets

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en kompis på jobben som har wire på b230fk med m47 kasse og orginal turbo clucth funker ekstremt bra han har jo hat fk i bilen siden 1998 så det klassifiseres som holdbart :)

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en kompis på jobben som har wire på b230fk med m47 kasse og orginal turbo clucth funker ekstremt bra han har jo hat fk i bilen siden 1998 så det klassifiseres som holdbart :)

 

Takk skal du ha Vector! :) Akkurat et slikt svar jeg ønsket meg:D Aner du hvilken clutch han satte inn? Jeg mener.. fra hvilken motor, 740-motorer som B230ET/FT eller 940 Turbo-clutch?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alright! :D Pedersen har dette og altså? tøft:)

 

hva slags Motor/Giroppsett har du? Wire eller Hydraulisk clutch?

 

 

eg kjører m46kasse og hydraulisk clutch.

men en kompis kjøpte samme clutch og satt den på bilcross bilen sin og han har wire, den gamle wire røk. Så kjøpte han ny 150kr eller noe sånt..og den har holdt hele sesongen på banen

1990 4x4 sierra cosworth

1993 MKIV supra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

 

har drevet å ringt pedersens racing nå. 1500,- uten frakt er en ok pris det, men hvorfor kan han ikke oppgi Sachs-nummeret på clutchene sine? Han var veldig keen på at jeg skulle sette inn forsterka trykkplate og greier til 3500,-... måtte seriøst be han jekke seg ned 3 hakk,hehe, det var snakk om 200hk, ikke 450 som han begynte å drømme om :op

Men det virka som om det var "enten eller" på clutchene hans... enten Turbo, ûberstrong-trykkplate-clutch, eller vanlig sugeclutch. Og hvis man sjekker i 2 sekunder på Sachs sine kataloger, er det langt ifra en lik turboclutch mellom 740 og 940 med M46.

 

Jeg ymser forskjellene ligger i svinghjulet... ligner et ET(motronic)-svinghjul på LH 2.4-svinghjul? Bortsett fra at ET har 2 rpm-sensorer da..:rolleyes: tenker på størrelse, dybde, etz..

 

Jeg hater å kjøpe feil...hvertfal når det er på postordre!hmpf...

 

Takker for alle svar!:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes kun 2 "typer" svinghjul til B2** motorene. Solid og to masse. Ellers går clutchene om hverandre.

Jeg kjørte forsterka turbo clutch på gamle B230ET motoren min. Hadde wire både i 240n og 740n, og det fungerte helt fint:)

 

såpeglatt:D Takk for svar:D

 

Da blir det snurrbo-clutch fra Pedersens i morgen:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår