Dr_BASS Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Hei Jeg vurderer å flytte til sverige rett og slett fordi jeg er dritt lei de norske avgiftene. Har en adresse jeg kan melde flytting til og i den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper noen her kan svare på. Hvordan blir det med skatt? Samme nivå som norge? Rettigheter i forhold til lege o.l? Andre ting jeg bør tenke på? Fordeler/ulemper Kommer fortsatt til å jobbe og bo i norge Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustavsen Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 http://www.grensetjansten.no/norge/flytte.htm Her finner du litt informasjon om dette :) Vurderer faktisk akkurat dette selv! Herregud.. det tar meg ca. 20 minutter å kjøre hjemmefra til sverige uansett :) Hvorfor ikke bo der isteden? Siter http://bilforumet.net/showthread.php?t=127166 - Mitt V40 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jalli Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 ja hvorfor ikke? er jo mye søte jenter i sverige oxo;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eVicez Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 hehe. Hvordan fungerer det å melde flytting til en adresse? Er det en gyldig addresse da, siden du blir boende og jobbende i norge? Siter VW mekaniker Sertifisert DEFA alarm og tracker montør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Poenget er at jeg har familie i sverige, jeg melder flytting dit. Jeg får svensk person nummer og så får jeg meg svenskt førekort. Jeg tror jeg kommer til å gjøre dette til uken, må bare finne ut hvordan det er med arbeidsladighetstrygd o.l, kjekt å vite i tilfelle jeg blir arbeidsledig. Har til og med begynt å snuse for å virke mer svensk Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 De sosiale godene er faktisk hakket bedre i sverige enn norge.. Det gjelder ting som fødselspermisjoner, sykepenger og sikkert også arbeidsledighetstrygd. Problemet er at noen må betale dette.. og det er det svenske folket, som faktisk har en høyere skattesats enn vi nordmenn har..:) I tillegg er det regulert boligmarked, slik at hvis man har en utleieleilighet kan man ikke ta den prisen man vil for denne, kjekt for de som leier, kjipt for de som eier. Det svenske samfunnet er enda mer likt og sosialistisk enn det norske, veldig kjekt for de med lav lønn og som ikke gidder/kan jobbe så mye, men som sagt kjipt for de som har stor arbeidskapasitet, de drukner i skatter, faktisk mer enn folk med høy lønn i norge! mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Dette er jeg fullt klar over, jeg er student med dårlig lønn så jeg tjener nok bare på dette. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 hmmm, jeg er også student, og har begynt å se litt på muligheten for å imigrere til sverige et års tid, men da for å studere der, ikke bare ha adresse. Det er jo mange som har adresse i sverige og som bor og jobber i norge, men det er vel i utgangspunktet IKKE lov tror jeg. Om jeg kommer meg til sverige, skal jeg ikke se i bort fra en ca 1995-1996 modell BMW M3 nei :D Sikkert en grei pendlebil, hehe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Har til og med begynt å snuse for å virke mer svensk Seriøst Dr.Bass. har du endelig skjønt at det er godt med litt munngodt? he he. Får ta å gi deg ett lite Svenskt språk kurs for deg til helga da. sombrero Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Vurderer dette jeg og..Ha bosteds adresse rett på grensa til svinesund og bo i Norge. Får jo 2 biler for samme pris som en i Norge! Dritt land når det gjelder avgifter! Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 En venn av meg flyttet like over grensen til Sverige for noen år siden, og skal du få kun svenske skatter o.l. må du bo en viss avstand fra grensen, svenske kommuner som grenser til norge har spesielle avtaler med norge....... Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 En venn av meg flyttet like over grensen til Sverige for noen år siden, og skal du få kun svenske skatter o.l. må du bo en viss avstand fra grensen, svenske kommuner som grenser til norge har spesielle avtaler med norge....... som vil si?Kan du forklare dette nærmere? Kommunen som er aktuelt for meg er arjang. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Har til og med begynt å snuse for å virke mer svensk :roll: :lol Ja du er nok ikke alene om å tenke de tanker gett. Hadde det ikke vært for SÅ lang pendling hadde jeg flytta over grensa med en gang. Kan ikke skjønne hvorfor folk i halden sarpsborg etc gidder å bo der når gresset er SÅ mye grønnere på andre siden av elva! Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 mener og ha hørt at man må betale temlig høy skatt både til norge og sverige dersom man bor i sverige og jobber den norske nabokomunen... noen som vet Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 som vil si?Kan du forklare dette nærmere? Kommunen som er aktuelt for meg er arjang. Vet ikke noe særlig om detaljene rundt dette, men det var visst ikke så gunstig å bo i sverige likevel..... tror de snart flytter tilbake til norge... tipper du får noen svar ved å ringe til kommunene. Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg