Gå til innhold

Emigrasjon til sverige

Ranger emnet

Dr_BASS

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å flytte til sverige rett og slett fordi jeg er dritt lei de norske avgiftene. Har en adresse jeg kan melde flytting til og i den forbindelse har jeg noen spørsmål som jeg håper noen her kan svare på.

Hvordan blir det med skatt? Samme nivå som norge? Rettigheter i forhold til lege o.l? Andre ting jeg bør tenke på? Fordeler/ulemper

Kommer fortsatt til å jobbe og bo i norge

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg har familie i sverige, jeg melder flytting dit. Jeg får svensk person nummer og så får jeg meg svenskt førekort. Jeg tror jeg kommer til å gjøre dette til uken, må bare finne ut hvordan det er med arbeidsladighetstrygd o.l, kjekt å vite i tilfelle jeg blir arbeidsledig.

Har til og med begynt å snuse for å virke mer svensk

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sosiale godene er faktisk hakket bedre i sverige enn norge.. Det gjelder ting som fødselspermisjoner, sykepenger og sikkert også arbeidsledighetstrygd. Problemet er at noen må betale dette.. og det er det svenske folket, som faktisk har en høyere skattesats enn vi nordmenn har..:) I tillegg er det regulert boligmarked, slik at hvis man har en utleieleilighet kan man ikke ta den prisen man vil for denne, kjekt for de som leier, kjipt for de som eier. Det svenske samfunnet er enda mer likt og sosialistisk enn det norske, veldig kjekt for de med lav lønn og som ikke gidder/kan jobbe så mye, men som sagt kjipt for de som har stor arbeidskapasitet, de drukner i skatter, faktisk mer enn folk med høy lønn i norge!

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

hmmm,

jeg er også student, og har begynt å se litt på muligheten for å imigrere til sverige et års tid, men da for å studere der, ikke bare ha adresse.

Det er jo mange som har adresse i sverige og som bor og jobber i norge, men det er vel i utgangspunktet IKKE lov tror jeg.

Om jeg kommer meg til sverige, skal jeg ikke se i bort fra en ca 1995-1996 modell BMW M3 nei :D

Sikkert en grei pendlebil, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer dette jeg og..Ha bosteds adresse rett på grensa til svinesund og bo i Norge.

Får jo 2 biler for samme pris som en i Norge! Dritt land når det gjelder avgifter!

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg flyttet like over grensen til Sverige for noen år siden, og skal du få kun svenske skatter o.l. må du bo en viss avstand fra grensen, svenske kommuner som grenser til norge har spesielle avtaler med norge.......

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg flyttet like over grensen til Sverige for noen år siden, og skal du få kun svenske skatter o.l. må du bo en viss avstand fra grensen, svenske kommuner som grenser til norge har spesielle avtaler med norge.......

som vil si?Kan du forklare dette nærmere? Kommunen som er aktuelt for meg er arjang.

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til og med begynt å snuse for å virke mer svensk

:roll: :lol

Ja du er nok ikke alene om å tenke de tanker gett. Hadde det ikke vært for SÅ lang pendling hadde jeg flytta over grensa med en gang. Kan ikke skjønne hvorfor folk i halden sarpsborg etc gidder å bo der når gresset er SÅ mye grønnere på andre siden av elva!

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener og ha hørt at man må betale temlig høy skatt både til norge og sverige dersom man bor i sverige og jobber den norske nabokomunen...

noen som vet

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som vil si?Kan du forklare dette nærmere? Kommunen som er aktuelt for meg er arjang.

Vet ikke noe særlig om detaljene rundt dette, men det var visst ikke så gunstig å bo i sverige likevel..... tror de snart flytter tilbake til norge...

tipper du får noen svar ved å ringe til kommunene.

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider