Gå til innhold

Skal jeg bytte innsug på 396'n?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann,

har kjøpt meg ett billig, brukt innsug, Edelbrock Torker 2-0 for å være helt nøyaktig.

på motoren, som er en 396 med kvassere kam og litt boring og slikt, så står det ett Turbojet innsug. (motoren og ramme på bilen min er fra ei 65 Chevelle SS)

noen som har peiling?

Turbojet innsuget var jo performance-innsuget til GM på 60 tallet, og Torker 2-0 er jo ett gammelt innsug igrunn, derfor spør jeg. :)

eneste jeg vet som er bedre med Torker 2-0'n foreløpig er at det er en god del lettere, ettersom det er alu. (var igrunn overrasket over vekta da jeg hentet det på posten.)

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...si det :)

Men er motoren fra en 65 Chevelle SS?, dvs en 375 Hk 396 fra en av de 201 Z16 Chevellene fra 65.. i såfall hadde jo den bilen vært et samleobjekt!

I følge ”oversikten” min ble de levert med aluminiums innsug orginalt.

En liten test av forskjellige Chevy BB innsug med bla. Torker 2-0, riktignok på en 454:

http://hotrod.com/techarticles/113_0407_manifold/

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det mulig at selgeren tok en råsjangs med det at motor og gir var fra en 65ss..

men uansett da, ramma er iallefall fra en 65, og motoren har turbojet innsug, som kun var tilgjengelig i SS-option.

men det jeg har er ikke ett Torker II 2-0, men ett Torker 2-0

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider