Gå til innhold

Skrive under, hos politi!

Ranger emnet

Mazda 323f

Anbefalte innlegg

Ja, de er nesten bare ute etter å lage mest mulig faen og kvalme. Er ikke rart at folk har lav tillit til politiet.. istedet for å være der når folk blir trua og får innbrudd+++!! som er mye verre enn å kjøre uten skilt i fangeren, og som å ha stripe i front ruta. er dem ute å jakter på biler som kjører da 5 kmt over fartsgrensa, eller har en stripe osv...

Who is with me??

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dessuten.. Hvis noen så på det programmet som gikk på tv norge for ikke så lenge siden, der et kamera team følger 2 sivil politier i noen dager. Så sitter han som kjører uten belte, med telefon i hånda uten handsfree for og bestille kebab. Og når han kom fram til kebab sjappa slang han bare bilen inn på fortauet og løp inn..

Sykt, sier jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å skrive under på noe uten å få se beviset først.

Godkjennt bevis er da video/videomåling, måleresultat eller 2 politi-folk som har sett hendelsen (grisekjøring o.l.)

Husk at dersom en enslig politi-betjent stopper deg og annklger deg for det ene og det andre, kan han ikke gi deg bot dersom han ikke har video i bilen, eller har med seg en kollega :)

bullshit

Jeg har selv vært uten lappen i 16 mnd nå pga EN politimann stoppa meg uten noe som helst bevis. Nekta på alt og har vært gjennom en rettsak. Å bare se på speedometer for politi er godkjent målemetode.

For dere andre som lurer på om dere skal skrive under på noe. Det lønner seg ikke å være rasshøl hvertfall. Har du kjørt inn i en laser så kan du bare godta. Da har du ingen sak. Men jeg har vært utfor tilfeller hvor de prøver å "lure" på deg et forenkla forelegg. F.eks:

Jeg kjørte oppover en bakke med sving og politikom nedover og mot meg. De stoppa meg og syntes jeg kjørte litt fort. Jeg forklarte at jeg hadde en bil som bråka litt og kanskje de reagerte på lyden. Men han stod fast på at jeg kjørte for fort og prøvde å gi meg 3000 i bot så var alt glemt. Ellers ble jeg anmeldt. Jeg sa at han bare kunne glemme det og han skrev opp navn, adresse og alt det for å skrive anmeldelsen. Aldri hørt noe siden. Han gadd mest sannsynlig ikke skrive noe anmeldelse engang. Mye ekstra papirarbeid for de.

Så hvis du tror du har en sak skal du ikke godta noe. Er alt for mange 18 åringer og folk som akkurat har fått lappen som blir lurt av politi. Blir jo litt nærvøs når man blir stoppa også så.. Men det lønner seg alltid å ha en god tone med poltimannen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte oppover en bakke med sving og politikom nedover og mot meg. De stoppa meg og syntes jeg kjørte litt fort. Jeg forklarte at jeg hadde en bil som bråka litt og kanskje de reagerte på lyden.

akkurat det samme skjedde med meg, bare politi betjenten villa faktisk gi meg kjoere forbud, og ville avskilte bilen, heldigvis saa ba polti dama ham og holde kjeft, ga meg en advarsel om aa holde meg unna tett bebyggde stroek med en saa braakete bil, og faa den fixet snarest.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det samme skjedde med meg, bare politi betjenten villa faktisk gi meg kjoere forbud, og ville avskilte bilen, heldigvis saa ba polti dama ham og holde kjeft, ga meg en advarsel om aa holde meg unna tett bebyggde stroek med en saa braakete bil, og faa den fixet snarest.

Ja, de prøver seg stadig vekk. Nå hadde jeg bare en 2.8 V6 med strakerør og effektanlegg. Så det var "lovlig" bråk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med en politimann i bilen er bulllshitt, det som skjer er at det foretas en speedometerkontroll på politibilen, om det er fartsovertredelse.. Men man kan jo være så heldi, at politimannen/kjerringa er i godt humør.. ble selv stoppa i 160+ -... Måtte blåse, høre på mye kjeft, x antall advarsler og en klapp på skuldra... Men dette var som sagt ei dame :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av folkens, de kan ta deg bare på mistanke og holde deg på glattcelle inntil 24timer.

Staten kan alt!

Jepp, har ikke stort vi skulle sagt mot staten, nei :fingers:

Har selv "faktisk" bare hatt positive møter med politiet med bil (hittil). 3 rutine kontroller, 1gang for og fortelle meg at det er farlig og kjøre uten fangere på bilen fordi det kan skade fotgjengere og 1 gang for og fjerne "råne"-stripa(den hyggelige politimannen bemerket ikke at jeg kjørte "alt-for-fort" eller de nedslittte dekkene uten mønster, sa heller ikke noe på at demperne burde vert bytta får ett år siden :) )

men med moped deriomt...... :wonder

Audi A4 Avant 1.6 1997 - Familiebil

Hyundai Elantra 1.6 2002 - Langtids Prosjekt

*Chrysler Stratus 2.0 1997 - Konebil (Spiker)

*Mitsubishi Lancer 1.5 gli 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare holde dere innenfor loven da?

Før kjørte jeg alltid litt for fort, ble stoppet hele tiden. Nå som jeg kjører pent lar de meg alltid være. Vinker meg forbi kontroller og driter i meg, selv om jeg har en bil de egentlig ikke liker.

Hvor kult er det å nekte, for så å komme i retten, få opp to A4 sider med notater om grise kjøring over en gitt perjode og så dømmes hardere en det første tilbudet du fikk når politi mannen ba deg skrive under på 5000kr i forelegg.

Jeg har en ting som jeg selv mener er fint å huske på:

1: Du hører nesten bare om de som nekter og slipper unna. Hva med resten som nekter?

2: Du hører bare om de som overlever forde de ikke brukte bilbelte. Hva med alle de som bilbelte redder?

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke bare holde dere innenfor loven da?

Før kjørte jeg alltid litt for fort, ble stoppet hele tiden. Nå som jeg kjører pent lar de meg alltid være. Vinker meg forbi kontroller og driter i meg, selv om jeg har en bil de egentlig ikke liker.

Hvor kult er det å nekte, for så å komme i retten, få opp to A4 sider med notater om grise kjøring over en gitt perjode og så dømmes hardere en det første tilbudet du fikk når politi mannen ba deg skrive under på 5000kr i forelegg.

Jeg har en ting som jeg selv mener er fint å huske på:

1: Du hører nesten bare om de som nekter og slipper unna. Hva med resten som nekter?

2: Du hører bare om de som overlever forde de ikke brukte bilbelte. Hva med alle de som bilbelte redder?

Ettersom det ikke virker som alle smurfer er like, er det vel heller ikke alle som bli behandlet likt? Noen nekter, og slipper med det. Noen nekter og det forverrer alt. Noen Godtar forelegg, eventuelt beslag av lappen, og alt er greit (det samme hadde skjedd uansett om han hadde nektet). Noen skriver under på forelegg, eventuelt beslag av lappen, men kunne sluppet uten å betale et rødt øre.

Så det finnes ingen fasit... Om du nekter er det ditt valg, og det kan få konsekvenser. Om du skriver under er på en måte alt greit, selv om du kanskje ble lurt.

Så som sagt: Valget er ditt. Og selvfølgelig avhengig av situasjonen.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det ikke virker som alle smurfer er like, er det vel heller ikke alle som bli behandlet likt? Noen nekter, og slipper med det. Noen nekter og det forverrer alt. Noen Godtar forelegg, eventuelt beslag av lappen, og alt er greit (det samme hadde skjedd uansett om han hadde nektet). Noen skriver under på forelegg, eventuelt beslag av lappen, men kunne sluppet uten å betale et rødt øre.

Så det finnes ingen fasit... Om du nekter er det ditt valg, og det kan få konsekvenser. Om du skriver under er på en måte alt greit, selv om du kanskje ble lurt.

Så som sagt: Valget er ditt. Og selvfølgelig avhengig av situasjonen.

Helt enig. Man må jo tenke på sin egen situasjon og ikke tenke på kameraten som slapp ditt og datt. Jeg selv fikk redusert tida mi fra 22mnd til 16mnd. Såklart syntes jeg det var verdt å gå hele veien til rettsak

Lenke til kommentar
Del på andre sider