Gå til innhold

Skrive under, hos politi!

Ranger emnet

Mazda 323f

Anbefalte innlegg

har hatt en del møter med mr politi, seinest på søndag...

da hadde vi hele larviks politiet rundt oss, transiten foran oss, v70en bak oss, og sivil fokusen bak de igjen, det endte med at sivilen fulgte etter oss ei stønn, før de fant ut at vi ikke gjorde noe galt, da stoppa de oss og tok full sjekk av førerkort og vognkort, ringte opp sentralen og greier.. maglite i øyne og ja.. koselig det..

har blitt tatt med radar i 50 sona, da fikk jeg det glade budskap: " JA, det her var ikke dårlig, du fikk pressa'n opp i 68!" så smilte han litt, og jeg pusta letta ut. noen få sekuder tidligere var jeg sikker på at jeg måtte ut og sette på nytt kjede på tråsykkelen...

godtok boten på stedet, gadd ikke krangle om noe som var opplagt...

hadde vel litt over 80 da jeg kom fram til der de vinka meg inn... (jeg var ung og dum, nå er jeg bare dum)

mot slutten av ferien i fjord var jeg ute og testa de nye yokohama dekka, og kjørte ganske radig rundt svinger, for å sjekke hvordan de var i forhold til slicksa jeg hadde kjørt med... og plutselig dukker det opp en refleks kledd snut og prøver å vinke meg inn, rett rundt en skarp sving. gikk litt fort, så jeg farte glatt forbi han, og rakk ikke å stoppe før snut nr2 som vinka meg inn...

ja sa han, det der gikk vel litt fort vel..

jo, ja sier jeg, det gjorde vel kanskje det gitt... i ett forsøk på å være hyggelig

ja, men det går bra det, det er ikke laser eller radar kontroll her i dag, men pass på farta di..

jeg kjørte da med skiltet i vidnduet, og den nye frontfangeren var hjemme til nedpussing.. så da blei det full sjekk av bilen min da. hadde en hyggelig samtale med den snuten i ca 30 min... jeg fikk mangel lapp på frontfanger, skilt og når jeg først skulle på biltilsynet, så kunne jeg få lov til å få godkjent senkesettet og.. (er ei lang historie om godkjenninga og, siden de egentlig ikke godkjenner senkesett i larvik....) . rakk til og med å snakke litt bil med han mens vi sto der, han hadde en golf han dreiv og pussa opp på fritida si.

men det var en hyggelig sivil det, fikk som sagt bare en mangel lapp, og en hyggelig hilsen om å kjøre forsiktig bare :peace:

kan ta med en siste gang da jeg tok full nekt og da.

jeg skulle kjøre noen folk på fest. så kjørte jeg forbi den gata de skulle inn. så da bremsa jeg ganske kraftig, sklei litt på grusen også blei det litt lyd ut av det.. klarte også å spole litt på grusen da jeg rygga. og da jeg kjørte inn den gata, ga jeg litt på.. dro ut første, godt opp på turtallet i andre, slo på fjernlysa... :eek: oi faen! der var det 2 snutebiler og en haug av snuter, 3 av de gikk ut i veien for å hilse på meg... (hadde vært bråk på den festen gitt)

så da var det forhør av andre grad om hva fartsgrensa på stedet var, hvor fort jeg trodde jeg kjørte.. jeg sa pent at det var vel 50, tvilsomt 30. men at jeg ikke hadde anig om hvor fort jeg kjørte, siden jeg fulgte med på veien, og ikke satt å ni stirra på speedo'n. etter mye snøfting og klaging så ga han seg, og lot meg kjøre vidre.. litt små stressa og nervøs, så tok jeg en klart fra venstre, klart fra høyre, og kjørte glatt på rødt lys i neste lys kryss alacocaina

mens jeg da små banna og tenkte, faen nå er jeg stressa som kjører på rødt og greier. i min fulle forvirring kjørte jeg mellom neste lys kryssm selv om julefargen lyste sterkt (var ikke en bil på veien, reint bortsett fra meg).

etter det blei jeg forbanna og gikk og la meg.blah

har prestert å kjøre forbi en promillekontroll og, hadde så fin fart at de ikke rakk over veien med de røde pinnane sine for å stoppe meg, så jeg bare kjørte vidre jeg... kom tilbake motsatt vei 10min senere, i ett litt roligere tempo, smilte til snuten og sa heisann! han gliste litt tilbake og spurte hva vi dreiv med, og han syns det var hyggelig at vi kom tilbake for å blåse litt, for det virka som om jeg hadde det litt travelt for noen minutter siden.. kunne ikke annet en å glise litt jeg da :cool:

mye morro med politiet ja, vær grei, det lønner seg som regel...

(sry for eventuelle skriveleifer, kom borti backspace knappen på musa, og måtte skrive absolutt ALT en gang til. *Frustrasjon*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må MOTBEVISE at det var Du som ikke kjørte bilen. samt ha det dokumentert på en eller annen måte. Eieren av bilen blir holdt ansvarlig. Samme f.eks hvis du sitter med en skimaske på, det er din oppgave å motbevise.

Var det jeg fikk høre da jeg prøvde å sno meg unna en fartsbot fra en fotoboks

Hmm, er det ikke slik at det er snutens oppgave og BEVISE at du har gjort noe gale? Er ikke vår oppgave bevise at vi er uskyldig. Uskyldig er vi til vi er dømt, og dømmes kan vi bare om de beviser at vi er skyldig

:)

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få et sammendrag her av hvilke regler som gjelder/hva man bør gjøre, uten å måtte lese 5 sider med innlegg..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider