Gå til innhold

Kjøp av s4/s6

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

Hei jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en s4 eller en s6 93-96mod. Hva betaler dere i forsikring på disse bilen? Hvordan er standen på disse bilene? Har tenkt på 2.2turbo motoren med manuell gir. V8'ern er vel enormt mye dyrere i forsikring?

Hvor mye suppe tar dem på mila ca?

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring avhenger jo veldig av alder, kundeforhold, og hvor man bor i landet. Betaler rett over 10k for full kasko på min S6 2.2t sedan, jeg har ikke mer enne 30% pga tidligere uhell, forrige eier betalte 3800kr.

 

Skal og være sagt at s6 er halvparten så dyr å forsikre som s4, måtte ut med 19k om jeg skulle hatt s4. Så bedre å bruke litt mer penger på nyere og råere bil enn å ha betalt like mye over noen år pga dyr forsikring...

 

Tilstanden på disse er så som så, er gamle biler som har blitt brukt! Om den har gått noen kilometer betyr det lite og ingenting da det heller betyr noe hvordan bilen er stellt med opp igjennom. Drivverk og motor går evig på litt stell og kjærlighet, annet som foringer, bremser etc må jo byttes i av og til om bilen har gått 150 eller 250.

 

Forbruket er så som så, vanlig blandet kjøring med litt gøy innimellom ligger min på 1.1-1.3, langkjøring 0.9, går fint an å komme oppi 2 liter + om du får horn... Min er chippet, skal og være nevnt at man får ned forbruket når man trimmer disse motorene, men tviler på at man bruker mindre suppe da det er gøyere å gi gass!

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ikke så værst ut, har forsikring med 60% så da er jeg vel nede i en 5-6 lapper med bruker under 23 år... Rart at s6 er billigere å forsikre en s4 da? Hva er egentlig den største forskjellen mellom disse to?

Håpet er å ha en praktisk hverdagsracer som har mye komfort ved lengre turer...

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen er vel så enkelt at s4 har eksistert på norske veier i flere år enn s6 og er flere av de, så det er blitt knust og stjålet flere av de opp igjennom tidene, dette gir igjen utslag hos forsikringen...

 

Bilene er jo basert på samme kaross, men S6 får du jo 3-4år nyere enn s4.

 

S6 har andre fangere, skjermer, panser, lykter, lister, speil utvendig.

Ellers så har jo S6 alltid skikkelige bremser foran, dvs 314mm, dette fikk ikke S4 før i 94, hadde da de udugelige ufo-bremsene. S6 har og 6-trinns manuell kasse, noe heller ikke s4 fikk før i 94. Ellers Så er det lettere å finne s6'er med skinn og karbon interiør, da mange s4'er har stoff og treinteriør...

 

Det var iallfall det som gjorde utslaget for meg da jeg skulle ha meg C4 S-bil, ville heller legge litt mer penger i det for å ha all den luksusen som er ekstra på en S6, men for all del... man kan og finne fine s4'er til okei priser, men mangler liksom de ekstra tingene...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er S6 egentlig bare en bedre utstyrt og mer oppgradert S4. Da trur jeg, jeg bare må få solgt skroten og kjøpt meg s6! blir nok 2.2 turbo, digger lyden i audi 5'ere.. Kansje dumt, turboer trenger jo overhaling, noe som ikke er billig...

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår