mighty Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Jeg lurer på om man kan kjøre snøscooter med vanlig klasse B førerkort. Tenkte å leie scooter i sverige, men så er jeg bare 21 år.. noen som vet? imstupid Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Se på baksiden av sertfikatet ditt. Der er det en egen klasse, klasse S, som er for snøscooter. Hvis du har lappen for det, noe som vanligvis følger med klasse B (?), så skal det stå der. Rett meg hvis jeg tar feil... Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pacecar Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 tror du slepper..husker ikke året s en kom.. men spør i tråden i mc ..egen snøscooter del der:) her http://www.bilforumet.no/topic/99030-div-fiksing-på-bakfanger/?do=findComment&comment=1063954 Siter Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Er det ikke slik i sverige at de krever at det står S på sertifikatet for å leie deg skuter? Mener å ha hørt det en plass. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Er det ikke slik i sverige at de krever at det står S på sertifikatet for å leie deg skuter?Mener å ha hørt det en plass. Er det ikke slik overalt? :wonder Men om du har lappen på snøscooter så står vel det bakpå sertfikatet ditt, gjør det ikke det da? Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wingswest Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Det står "klasse B S T" på forsida, dersom du har hatt bilførerkort et par år. Dersom du tok lappen i år har du bare klasse B. Så du kan kjøre hvor stor scooter du vil dersom du tok lappen for et par år siden. Siter BMW E46 M-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Får scooterlappen på klasse B i år også. Reglene er blitt utsatt/fjernet. Alle kompisene mine som har kjørt opp nylig har fått B,M,S. De som har hatt lappen en del år har vel kun B på førerkortet men har likevel lov å kjøre scooter. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mighty Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Takker for svar!:) Jeg har A1,B,M,S,T på lappen min.. Siter -Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil -Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil *Mazda RX7 Type R 1993 (solgt) *Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert) *323 GT-X 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Jeg har kun klasse b på mitt og jeg har hatt det noen år, men kan jeg kjøre scooter forde? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Har du bare B på lappen din, så drar du ned til biltilsynet, og sier du vil fornye lappen din, så koster det vel 195 kroner for den nye plastbrikken du får i posten etter noen dager, med alle de andre bokstavene du får. værre er det ikke for å få dem! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkodill Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 man får ikke kjøre skuter nå lenger? tok lappen i feb, 2007. Har B M på mitt. syns det er latterlig vist man må betale flere tusen for og få med skuter på lappen når man faen har betalt mange tusen for bil og moped. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg