Gå til innhold

Snøscooter

Ranger emnet

mighty

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man kan kjøre snøscooter med vanlig klasse B førerkort.

Tenkte å leie scooter i sverige, men så er jeg bare 21 år..

noen som vet?

imstupid

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på baksiden av sertfikatet ditt.

Der er det en egen klasse, klasse S, som er for snøscooter. Hvis du har lappen for det, noe som vanligvis følger med klasse B (?), så skal det stå der.

Rett meg hvis jeg tar feil...

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik i sverige at de krever at det står S på sertifikatet for å leie deg skuter?

Mener å ha hørt det en plass.

Er det ikke slik overalt? :wonder

Men om du har lappen på snøscooter så står vel det bakpå sertfikatet ditt, gjør det ikke det da?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får scooterlappen på klasse B i år også. Reglene er blitt utsatt/fjernet. Alle kompisene mine som har kjørt opp nylig har fått B,M,S. De som har hatt lappen en del år har vel kun B på førerkortet men har likevel lov å kjøre scooter.

Mvh: Knut Olsen

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare B på lappen din, så drar du ned til biltilsynet, og sier du vil fornye lappen din, så koster det vel 195 kroner for den nye plastbrikken du får i posten etter noen dager, med alle de andre bokstavene du får. værre er det ikke for å få dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...