Gå til innhold

Hjelp! Hvit røyk

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

Som sagt ryker godt med hvit røyk bak bilen min nå ja...morsomt,er drittlei hele helvettes bilen nå.Byttet toppakning for en stund siden og bilen bruker ikke kjølevann,oljen ser bra ut.Hva kan det være da?Tetninger på turbo f.eks?trenger litt hjelp...Eneste jeg ser nå var at det lak en del olje fra påfyllingslokket,kan dette ha noe og si?

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tommelfingerregelen sier:

Hvit røyk = vannlekasje i sylindre (defekt topppakning)

blå\grå røyk = oljelekasje i sylindre (defekt topppakning, defekt turbo)

svart røyk = for tykk A\F ratio (for mye bensin)

vil tro at topppakningen din kan vere gåen. men ellers kan det også være på grunn av kaldt vær

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...hadde start på bilen nå.starter opp.ryker normalt.så går det en stund,da begynner den å ryke en del mer.åpner ekspansjonstanken,ingen bobler...blir ikke mindre kjølevann heller.tar av påfyllingslokket..ingen gugg.men alikevell ryker det noe jævlig ut eksosen

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en kamerat av meg som hadde samme problemet.. det kom hvit røyk helt plutselig når han sto på tomgang.. han bytta til en helt ny turbo, men det ble ikke bedre.. jeg ville kansje vurdert å bytte ventiltettningene

åkey..tror bilen blir lagt til salgs jeg.er i økonomisk krise nå.men takk for svar :)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hømm... Jeg skulle vært nabo'n din :P hihihi.... neida... Min ryker hvitt når det er veldig kaldt ute (helt normalt, på grunn av at varm luft (eksos) er mye varmere enn ute-temperaturen. det "ryker hvit røyk fra kjeften" når du puster å peser ute når d er kaldt ute, ikkesant :P) Så da får volvo'n og lov til å ryke litt... Har du grå røyk/sot så er turboen def. Åssen går den da? -Kjør rolig til normal arbeidstemperatur (temp-måleren på midten) får så å dra på litt skikkelig, så den lader ordentlig... Noen tegn til fusking? eller noe? Har du justerbart turbotrykk, så still det inn på 0,6->0,8bar.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hømm... Jeg skulle vært nabo'n din :P hihihi.... neida... Min ryker hvitt når det er veldig kaldt ute (helt normalt, på grunn av at varm luft (eksos) er mye varmere enn ute-temperaturen. det "ryker hvit røyk fra kjeften" når du puster å peser ute når d er kaldt ute, ikkesant :P) Så da får volvo'n og lov til å ryke litt... Har du grå røyk/sot så er turboen def. Åssen går den da? -Kjør rolig til normal arbeidstemperatur (temp-måleren på midten) får så å dra på litt skikkelig, så den lader ordentlig... Noen tegn til fusking? eller noe? Har du justerbart turbotrykk, så still det inn på 0,6->0,8bar.

var ute ista...ble kvitt røyken etter bilen fikk gå varm og jeg kjørte en tur...men kom olje ut av peilepinne hullet.så er vell noe alvorlig feil vil jeg tro

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider