Gå til innhold

Hjelp, punktert.

Ranger emnet

Majty

Anbefalte innlegg

Trenger litt rådgivning.

Saken er:

Bilen min er punktert.

Problemet er at den er senka og har styling på og jeg får ikke jekken under. Vet heller egentlig ikke hvor jekkfestene er på bilen min.

Noen som har noen glupe tips. Vet egentlig ikke hva som har skjedd med dekket. Eneste jeg kan si er at det er helt flatt.

Kjøpte en billigskit av en kompressor lignende sak på Torshov for 159,- som skulle vistnok blåse luft i dekket. Dette hjalp da ikke.

Bilen står parkert og er kald. (stått i ca 5dager)

Bilen

Funker sånn lappesak på boks? Noen formeninger\tips\råd?

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du så lav profil på dekkene at den kommer vel ikke noe særlig lavere selv nær den er punktert ;)

Neida. Kjøp en slik boks du refererer til og fyll opp. Alternativt lån en kompressor av en venn, start/kjør den til trykket er maks, ta den med til bilen og fyll opp dekket. Om det ikke lekker for mye kan du da kjøre til nærmeste dekksjappe og få lappet dekket ditt. Eller du kan sette jekken under mens det er luft i dekket, og sette på et annet hjul inntil videre. :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originaljekken kan nok ikke brukes med de sideskjørtene.. men en garasjejekk gjør nok jobben greit..

Kjør gjerne opp på noen plankebiter eller grav ett hull til jekken hvis du ikke får den under bilen..

Fant ut det, brukte garasjejekk + en plankebit oppe på "løfteplata" for å ikke ta med sideskjørtene.

Skal skifte dekket til uka. Kameraten min som har tilgang til jekken var litt opptatt idag så vi brukte tiden han hadde på å pønske ut en idè om hvordan vi skulle få løftet den opp.

Angående lapping av dekket tenkte jeg å høre med en bensinstasjon om de kan ordne det. Er fint få av de bensinstasjonene igjen. De fleste lever nå på røyk og pølser. Er (snart) Narvesen med bensinsalg.

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider