Gå til innhold

260e hvordan går den?


OleMole

Anbefalte innlegg

Halla

 

Har en stund vert ganske sikker på aten gammal mercedes e er tingen for meg, men en 230, blir litt slappt, og hørte at 260 skulle ha 166 hk. så den burde jo gå bra nok.

 

Noen som vet 0-100 på den? stemmer det at den har 166 gamper?

 

takker for svar :)

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten kat 166hk og med kat 160hk

 

hehe

aks er vel ikke av det raskeste men.

det er ingen racerbil heller

 

W124 260 E

 

 

Antall sylindre 6 (rekke)

Antall ventiler 12

Boring/slaglengde 82,9 / 80,25 mm

Slagvolum 2599 cm3

Kompresjon 10,0 (ECE-versjon); fra 09/1985: 9,2

Effekt 170 HK ved 5800 o./min. (ECE-versjon)

fra 09/1985: 166 HK (med kat.: 160 HK) ved 5800 o./min.

Dreiemoment 230 Nm ved 4500 o./min. (ECE-versjon)

fra 09/1985: 228 Nm (med kat.: 220 Nm) ved 4600 o./min.

Drivstofftank 70 liter

Felger 6 1/2 J x 15 H 2

Dekk 195/65 VR 15

Topphastighet manuelt: 218 km/t; med kat.: 215 km/t

automat: 213 km/t; med kat.: 210 km/t

Akselerasjon 0-100 km/t manuelt: 8,7 sekunder; med kat.: 9,0 sekunder

automat: 9,5 sekunder; med kat.: 9,8 sekunder

Forbruk per 10 km

-ved 90 km/t manuelt: 0,69 liter; med kat.: 0,72 liter

automat: 0,82 liter; med kat.: 0,85 liter

-ved 120 km/t manuelt: 0,88 liter; med kat.: 0,92 liter

automat: 0,99 liter; med kat.: 1,03 liter

-ved bykjøring manuelt: 1,24 liter; med kat.: 1,29 liter

automat: 1,21 liter; med kat.: 1,26 liter

Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir

 

Akselavstand

280,0 cm

Sporvidde foran / bak 149,7 / 148,8 cm

Lengde 474,0 cm

Bredde 174,0 cm

Høyde 144,6 cm; fra 11/1988: 143,1 cm

Snudiameter 11,27 meter

Totalvekt 1850 kg; fra 12/1986: 1890 kg; fra 12/1988: 1910 kg

Egenvekt 1330 kg; fra 12/1986: 1370 kg; fra 12/1988: 1390 kg

iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy)

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første takk for dritkjapt (!) svar.

 

8,7 sec med manuell, passer meg perfekt. veit at det ikke er noe fartsmonster, men den er fet, og delig å kjøre. så 0-100 på under 9 sec er absolutt brukbart =)

 

takk!

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. ikke verst, ikke verst =D

Men tror du en 260 til 20-25 000 er for billig? virker som noen av dem er fine, en burgnder rød på autodb, ser fin ut.

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ja,, synes den så fin ut, med manuell gir og sånn. men den hadde jo gått et stykke, men trudde det var greit på disse mercedesene så lenge de hadde fått jevnlige servicer.

 

men takk for linken, den skal jeg sjekke ut :)

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nei, de går ikke like bra.

 

Her er de mercedesene jeg har kjørt, da sortert etter kjøreglede:

280 (eller var det 300?) w124 Ambulanse - Dro rimelig friskt, fet motorlyd. Samt det at alle stoppet for deg over alt, var jo digg..

260 w124 - (denne var ombygget fra ambulanse til sedan!) Drar greit nok og fet motorlyd

230 w124 - Helt grei å kjøre (uten henger)

200 w124 - Ikke akkuratt en racer, men du holder trafikken.

190E - Går "helt ok" for de fleste.

280SE - w126 (slapp båt følelse)

190 - Ikke noe imponerende

230 - W123 - Går helt elendig

190D - Virkelig Elendig aks

240D - W123 - Skulle ikke tro man fikk noe tregere

 

Jeg er ingen mercedesmann forsåvidt, men jeg synest W124 er en helt "grei" bil. Den er jo objektivt sett en "pen" bil, interiøret på feks. sportline er pent.

Mercedes har mye dårlige seter, 190 serien spesiellt (samt veldig lavt under taket bak).

 

Sportline er jo den som gir deg mest kjøreglede, mener jeg da.

Den har vel sportsligere understell (senking), vet ikke om den også har andre stag, elns.. Men, setene er bedre, dørtrekkene er finere, etc.

Ellers er det jo en lik bil som øvrige W124.

 

Jeg ville hatt en med de nye dekorplatene poå sidene, da det gjør så utrolig mye for den bilen. Samt jeg ville ikke horet den med sorte baklys, etc. Gjerne hvite blinkers fremme, ellers ville jeg hatt den clean og da gjerne med noe "greie" felger.

 

Jeg har faktisk kjørt en god del mercedes og har skrudd litt på 190 (styredemper, o-ring, eksos, interiør, o.l.), da eksen min har og hadde (mange) 190'er mens vi var sammen.

 

Forøvrig har faren min også en W124 230 sportline, som han skal selge.

 

Å, jeg glemte jo.

Jeg har også kjørt nye mercedes 230(?) Compressor, C180, o.l.

Men, ja.. De er jo litt utenfor din prisklasse.

 

For all del hold deg unna W126, med mindre du er sponset av statoil og liker å kjøre båt. Samt jeg personlig liker ikke utseende på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kjører 260 med manuell kasse stort sett hele tiden, og den er ganske sprek. Men i forhold til Saab 9000 Turbo'n min (175hk), virker det ikke som det er 166hk i den. Ville kanskje sagt 140-150 i forhold... men den er uansett ganske sprek! Den gjør nok 0-100 på under 9 sek ja...

 

Ang. bensinforbruk har det ALT å si på vinkelen på høyrepedalen, kjører man med den hensikt å bruke lite bensin bruker ikke 260en mye, men så fort man rører pedalen drikker den en del...

 

Og ang. den som har gått 450k er jo det mye, men den jeg kjører har gått 380k, og det finnes ikke en eneste ulyd i motor eller drivverk. Motoren suser stille og jevnt, og man hører det er en sekser hvis man vil.

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

 

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammern kjøpte seg en 260 sedan i fjor sommer og han elsker den bilen :P

Jeg hater den fordi han solgte gamlebilen (1988 BMW 750ia som jeg elsket:P)

 

men kan hverken si at den går slappt eller er vond å kjøre tross sine 223 000km :)

 

Går faktisk helt greit og lyden er jo pen. ikke hatt noen nevneverdige problemer med den heller annet enn ett par lyspærer som har gått :P VELDIG god å kjøre :)

Men å si at en 230TE går bedre er type feil.. hadde en 230te selv om der var det ting som f.eks sykt treig kickdown som gjorde hverdagen veldig boring.

 

Automat er greit... bare det er godt med nm i motoren... 230te er ikke morsom med automat.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det noe alvorlig galt med den 260n.

sikker på han fant gassen da??

haha

 

for en 230e skal egentli ikke klare å kjøre fra en 260 da:P

skal egentli ikke det.

 

Han sin er automat og min er manuell, å det er ikke noe galt med den 260`n...

husk at 260`n er en del tyngre... obs: ( 260`n bruker 1,3 på blanda-kjøring)

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å si at en 230TE går bedre er type feil.. hadde en 230te selv om der var det ting som f.eks sykt treig kickdown som gjorde hverdagen veldig boring.

 

 

Det er stor forskjell på en 230 med automat, og en med 5tr manuell...

å hvis det var noe galt med giringa på automaten, så kan den jo ikke samenlignes med noe som er i bra stand :shake

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på en 230 med automat, og en med 5tr manuell...

å hvis det var noe galt med giringa på automaten, så kan den jo ikke samenlignes med noe som er i bra stand :shake

 

Vel girkassa var 100% den men syntes det tok så lang tid før den gikk ned i gir og jeg fikk drag for å si det slik... merket det på både 190 aut og 230 aut

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår