Gå til innhold

260e hvordan går den?

OleMole

Anbefalte innlegg

Greit at 260 er en del tyngre, men jeg kan ikke skjønne åssen du mener 230 går bedre. Og at 260 bruker 1,3 på blanda kjøring kan diskuteres... Den kan kjøres utrolig billig hvis man virkelig vil!

- 1993 Saab 9000 Aero

- 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at 260 er en del tyngre, men jeg kan ikke skjønne åssen du mener 230 går bedre. Og at 260 bruker 1,3 på blanda kjøring kan diskuteres... Den kan kjøres utrolig billig hvis man virkelig vil!

Tror dette kan diskuteres lenge, men har du prøvd i virkeligheten ?

det har jeg, vi startet fra 0, ved siden av hverandre på tofelten.... og det seig så vidt ifra med 230`n , men det har en del å si at han hadde automat og jeg manuell sikkert...

Jeg snakket ikke om bensinforbruk på "puse" kjøring... men blandet...

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd i virkligheten nei, så jeg påstår ikke noe, men du må jo være enig i at det virker litt rart!? Har kjørt 230 med automat, og det gikk værtfall en del dårligere enn 260 med manuell...

Jaja... blandet så bruker den kanskje 1,3. Suger bensin som bare f så fort man begynner å gi litt gass så... stemmer kanskje, men kan få den til å gå billigere hvis man vil mener jeg da!

- 1993 Saab 9000 Aero

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd i virkligheten nei, så jeg påstår ikke noe, men du må jo være enig i at det virker litt rart!? Har kjørt 230 med automat, og det gikk værtfall en del dårligere enn 260 med manuell...

Jaja... blandet så bruker den kanskje 1,3. Suger bensin som bare f så fort man begynner å gi litt gass så... stemmer kanskje, men kan få den til å gå billigere hvis man vil mener jeg da!

Men da har du jo prøv det omvente da, hehe

230 med automat går en del dårligere enn med manuell, å da er det sikkert det samme på 260.

så hadde han karen jeg kjørte mot, hatt manuell i sin 260 så hadde han kansje kjørt fra meg, jeg vet ikke, for det har jeg ikke prøvd. happyhappy

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Jeg har en 2,6 liter i garasjen og har en god kamerat som har en 190e med 2,6 literen, til å være bare 160/166 hk går den egentlig ganske så bra, syntes heller ikke den bruker mye på mila. Litt ordentlige dekker og senkesett så er den knall syntes iallefall jeg...

Det eneste jeg syntes er negativt er at det virker som demperen/fjærene på disse bilene ikke er så altfor bra, har faktisk opplevd at fjæra her knekt rett av på midten :)

Mvh

Edit: Jeg har kjørt både 230 og 260 med manuell, og 260 går ganske så mye bedre....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme sjedde med 260en min, fjørene foran knakk øverst og nederst (ikke på midten da). Det er litt typisk Merce pga for stive fjører, men de har jo såpass stive fjører av en grunn... Merker jo ikke dumpene i dem! Så de har vel funnet ut at med stivere fjører og mykere dempere blir det riktig så man får maks kjørekomfort ;)

- 1993 Saab 9000 Aero

- Kristoffer, Stcn N783

Lenke til kommentar
Del på andre sider