Gå til innhold

selbekk's (skikkelige) corrado tråd

Ranger emnet


selbekk

Anbefalte innlegg

okay. jeg tar altfor lang tid på meg til å ta bilder. det er noe alle vet. jeg har vel forsåvidt ikke tatt så mange fler enda, men det har jo skjedd endel siden jeg fikk bilen, og den gamle tråden min vet jeg ikke hvor er engang. så jeg startet likegodt en ny en jeg.

 

hkshoot.jpg

 

Det har blitt gjort endel siden jeg fikk bilen, så her har dere en kjapp wrap up:

- skiftet clutch og starter

- justert tomgangen til nær perfeksjon

- funnet ut at jeg har ettermonterte vinduer. førersiden har sluttet å fungere.

- skiftet soltakbryteren (ny koster 750kr på møller, eller 70kr fra england)

- satt på originalt tre-eikers skinnratt (perfekt i mine øyne)

- ødelagt og kjøpt nytt passasjerside speil (er jo bare 18 år, er ingen proff)

- kjøpt ekte sharif 15" felger og 185/50/15 piggfrie vinterdekk

- satt inn rødt lys i instrumentpanelet (og angrer)

- satt inn ny skinn girkule (med rødt lys) og skinn girsekk med rød søm

- fjernet retursystemet og blokket av g-lader (takk, frode)

- innstallert oljecatchtank på stabilisatorstaget

- innstallert rs-utblås

- satt inn nytt king dragon luftfilter og krom bend

- ryddet litt opp i diverse ledningsvirrvarr under baksetene

- skiftet gir-surround dekslet.

motorrom.jpg

Jeg driver også og lager et ordentlig annlegg i bilen min. focal høyttalere, alpine cd-spiller og planet audio forsterker. Jeg har rigget alt i en uttakbar trekasse / glassfiberkasse, så det ikke skal stjele så mye plass fra bagasjerommet. Det er fortsatt et godt stykke igjen, men jeg skal legge ut bilder når det nærmer seg slutten.

Jeg har selvfølgelig hatt et par problemer med bilen, som dere kanskje har fått med dere gjennom andre poster, men den har fungert relativt bra. selv om den stopper på random nå om vinteren. må få meg en vinterbil til neste år tror jeg.

ratt.jpg

Iallefall, jeg har et par svært nærliggende planer jeg kan dele med dere. Jeg har bestilt sentrallås og alarm, og skal se om jeg får satt inn dette så fort som mulig. Jeg skal kjøpe nytt batteri, og vurderer enten et billigbatteri eller et ordentlig northstar-batteri (til tre ganger prisen). jeg har bestilt og betalt både oppgradert lys-system (ledningene er koblet på en annen måte slik at lysene lyser bedre enn et gjennomsnittlig stearinlys) og den originale nye typen grill (3-rillet) fra england, og venter spent på å få dem i posten. Et sett nye typen mfa/vindusvisker- og blinklys pinner er på vei fra tyskland. Her er et par bilder av de to sistnevnte:

ny grill:

grille.jpg

nye "velgerpinner":

stalks.jpg

 

jeg har allerede fått nye audioscape glassfiber/mdf dørpods i posten, til sterkt redusert pris, og skal sette dem inn så snart bilen min kommer seg innendørs (litt problemer med at bakhjulet har låst seg og motoren bare stoppet, men men...). Slik ser de ut:

audioscape.jpg

 

Jeg var i Sverige for et par uker siden, og kjøpte nye sparco karbon pedaler der. Slik ser de ut:

pedaler.jpg

 

Hm, det var vel i korte trekk det som skjer, vil skje og har skjedd her i gården i det siste. Wait up for masse bilder om et par uker (jaja, greit da, måneder). Vil bare takke Rune (admvr6sjef) , Frode (PoloClassic) og Stian (acoupe) for å ha hjulpet meg masse, samt dere andre da. Jeg skal prøve å oppdatere denne tråden mye mer enn det jeg gjorde med den andre iallefall :)

 

cheerz y'all! watch this space!

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Feit bil! Er det første bildet tatt ved Krags-statuen rett ved Soria Moria? Holder du til i området? Rart jeg aldri har sett deg her før... du kommer på treff til våren, eller?

 

Jepp, riktig det. tok et par skikkelig kule utsiktsbilder derfra også, kan jo slenge ut et her. Jeg bor i Holmenkollveien, rett ved røa og holmen og hovseter. Hva med deg selv?

 

Pen bil, de "velgerpinnene" har jeg også lyst på, men jeg har den gamle typen, passer de nye rett over?

 

Jepp, du må bare ha den nye typen ratt-surround (for den nye varsellyset). Passer vel nesten rett på, forhåpentligvis. Jeg kjøpte et sett fra en golf III, de passer helt fint, men ledningene må forlenges et par centimeter tror jeg. 200kr fra ebay, 700kr per side fra møller.

 

view.jpg

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, riktig det. tok et par skikkelig kule utsiktsbilder derfra også, kan jo slenge ut et her. Jeg bor i Holmenkollveien, rett ved røa og holmen og hovseter. Hva med deg selv?

 

 

view.jpg

 

Har tatt mange bilbilder der oppe ja. :rolleyes: Holder til rett ved Bogstad. Bra det er flere Corradoer i området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, var i dublin hele forrige uke på skolens offisielle fyllatur, så ble dårlig med posting. Skal prøve å ta igjen det forsømte. ;)

 

OLW, det er akkurat samme systemet med knapper, bare et annerledes design. Det kan godt hende det er litt andre kontakter, men det klarer man alltids å fikse med et koblingsdiagram og en loddebolt. Nå har det kommet litt krøll i forgasseren, for han jeg kjøpte den av har ikke gitt meg noen måte å betale på enda. men jeg venter fortsatt i spenning.

 

G60 Racing, jeg kjøpte bilen med oppstivere både foran og bak, så jeg vet ikke hvordan det blir uten på MIN bil. Bilen til stian (aka snowboard) har ikke oppstiver foran eller bak, men den føles helt fin ut den også (men det blir på en måte noe annet å ikke kjøre selv da selvfølgelig). En ting though, stian hadde akkurat bilen sin på forstillingsjustering for et par måneder siden, men etter å ha kjørt litt fort over en dump kun et par uker senere, ble det like ille som det var. Så sånn sett er det fint å ha en oppstiver foran.

 

Tilbake til bilen min igjen, så har jeg ikke kommet lengre enn å få ut batteriet. skal sette det på lading i morgen (ble litt for sent i dag), og se om jeg får startet bilen i morgen eller i overimorgen. Hvis ikke det går, tar jeg gjerne imot tilbud om å bli kjørt til andre siden av oslo på lastebil hvis noen har en.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var bilen i hus igjen! Rune a.k.a. AdmVr6Sjef har "worked his magic" på bilen min, og dette var det som skjedde på en uke med kveldsjobbing fra hans side:

- Fjernstyrt sentrallås og Defa alarm

- Skiftet sikringsboks som visstnok var smeltet og med knukne fester

- Fjernet HKS TurboTimer (Til salgs, men SantaCruZ har first dibs)

- Lakkert og montert nytt speil høyre side

- Ny turbotrykksmåler i midtkonsoll

 

Han har dessuten gjort om hele ledningsnettet, da det visstnok kun var et eneste stort virrvarr av løse ledninger og sukkerbiter, både bak dashbordet, under teppet og bak dørsidene, og sikkert noen andre steder også. Nå funker de elektriske vinduene igjen, bilen lader ikke seg selv ut lenger, og fungerer generellt bedre nå enn før!

 

Vil bare anbefale denne karen til samtlige som vil ha litt arbeid gjort som de ikke tør gjøre selv ;) Jeg ble overbevist bare av å se på bilen hans jeg :) Props out, Rune, kjempejobb!

 

Det neste som skjer videre nå, er at annlegget skal ut, gjøres ferdig forhåpentligvis i påsken (håpe håpe), audioscape pods skal monteres, seter skal ut og ledninger trekkes. Og så skal jeg skifte olje og oljefilter så snart jeg får sjansen.

 

Som vanlig ingen bilder, sorry, men bilen er så støvete, skitten og fæl at det ikke er noe å skryte av før jeg får vasket den litt. Bilder av annlegg følger om litt.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig somlet meg til å ta noen bilder av den nyvaskete (men ikke polerte, dessverre) babyen min. So, without further adue: Stoltheten min!

 

front.jpg

 

upfrontleft.jpg

 

bak2.jpg

 

eksos.jpg

 

inni.jpg

 

I tillegg til å vaske bilen i dag, så jeg at den bakerste eksospotten hadde falt av opphenget sitt, så jeg fikk hengt det opp igjen. Mye penere på ett minutt!

Jeg har lagt merke til at forrige eier, som forøvrig var en vw-mekaniker / biloppretter, ikke var noen habil lakkerer. Det er mange steder stygge merker i lakken, som jeg ikke kan beskrive som noe annet enn skikkelig matte og rue områder. Finner mer og mer dårlig arbeid på denne bilen, dessverre. Men den ser jo pen ut over overflaten da, og mekanisk er den i relativt god stand. Watch for updates, da jeg snart skal sette inn resten av annlegget, og andre godsaker ;)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken heter Rieger Etc., og er i USA. Jeg bestilte det over internett, og hadde ingen problemer med dem whatsoever. Du kan finne dem her.

Finfin kvalitet, bortsett fra at den ene ledningen som gir strøm til lyset (den lyser også faktisk, i valgfri farge som du bestemmer ved bestilling) falt av da jeg skulle sette den inn. Enkel sak å fikse med litt loddetinn.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår