Gå til innhold

selbekk's (skikkelige) corrado tråd

Ranger emnet

selbekk

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Statoil på Bogstad ja;)

Damn du er god! :D Jepp, riktig det. Tror de hater meg nå, siden jeg alltid bruker sånn 2-3 timer i den vaskestasjonen deres. Blir som regel litt kø og endel kjefting. :D

Hvor mye betalte du forresten for å få fikset opp i ledningskaoset ditt? Er rimelig koas i min også!

Jeg betalte rundt 500kr for det i utgangspunktet, men siden det var helt texas, og jeg trengte et par nye deler, ble det litt mer. Du kan jo sende AdmVr6Sjef en PM, så får du sikkert et mer nøyaktig tilbud. Han gjorde en kjempejobb iallefall, anbefaler han på det sterkeste! :Dm'm

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update!

Nå har jeg tatt av den gamle stylinggrillen og lumma lyktespoileren, og satt på en original 3-rillers grill fra den senere versjonen. Siden nyere og eldre biler har forskjellige festeløsninger på grillen (de eldre har to hull nederst, de nye har tre), trodde jeg jeg måtte fikse litt med dremel og strips for å få ting til å passe. Jeg ble (både ubehagelig og behagelig) overrasket av at forrige eier hadde skjært ut tre utrolig stygge hull i frontpanelet allerede, og det var intet pent syn. Det positive var jo at grillen passet helt fint inn der, uten noen videre modifikasjoner. Resultat: Mye penere :D

Videre borret jeg et par hull i en standard luftfilterboks (et på venstresiden, et på høyresiden), fjernet den trompeten som stikker inn i boksen for å fjerne induksjonslyden, og rengjorde alle kriker og kroker før jeg satt den inn i bilen sammen med et nytt VAG filter. Jeg synes det ble mye penere enn krom overgang og king dragon filter, spesielt når luftfilterboksen er så effektiv som den er.

Jeg tok dessuten ut setene og støvsugde hele bilen til beyond recognition, og fant ut hvor lett det var å ta ut setene. No problemo! :D

Jeg har endel deler til salgs nå, disse kan dere finne her. Bilder kommer i kveld, hvis jeg har nok batteri på cammet ;)

Kris Selbekk

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

da hadde jeg vært og polert eksteriøret. Jeg brukte godt og vel 800kr på rengjøringsremedier før jeg startet, og resultatet var definitivt verdt det. Jeg brukte Meguiar's Gold Class bilsjampo og bilvoks på hele bilen, og autoglym paint renovator og et eller annet magic stuff til å reparere riper og merker i lakken. Den ser helt nylakkert ut! Jeg satt dessuten på nye hvite blinklys, mye penere enn de gamle, som var fylt med leire og vann :P

Her er bildene:

nypolertbak.jpg

nypolertfancybak.jpg

nypolerthøyresiden.jpg

nypolertpanser.jpg

nypolertsiden.jpg

nypolertunderbak.jpg

Kris Selbekk

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Er det denne jeg har sett ett par ganger på Røa? Så den en morgen/formiddag mandag eller tirsdag, kan det stemme? Ved Peppes på Røa, omtrent?

Nice bil! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele eksosannlegget er en flopp. det skal skiftes ut til høsten. Det er faktisk meningen at det skal være litt skjevt. Ser ikke så altfor rart ut når du ser bilen på ordentlig.

Det er bra, da slapp jeg å skrive "bytt ut potten din". Så kan jeg heller skrive at bilen ble blank og fin:) :cool:

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiriksmil, jepp, jeg går på skole på persbråten, så er vel innom røa et par ganger om dagen ;)

Når kjøpte du bilen? Kjørte du'n i vinter?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider