Gå til innhold

selbekk's (skikkelige) corrado tråd

Ranger emnet


selbekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eiriksmil, jepp, jeg går på skole på persbråten, så er vel innom røa et par ganger om dagen ;)

 

radojeppe, jeg fristes av et originalt eksosannlegg etter at stian aka. snowboard fikk det på sin. Enten det eller milltek cat back.

 

Jeg er inne på de to tingene selv, men tror det blir orginalt med en vri på bakpotta så eksosen blir dirigert nedover siden bakfangeren skal cleanes.

Hadde du en som gikk igjennom det elektriske på bilen din? kjøpte du nytt ledningsnett eller?

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fjor høst.

 

Var det den som i vinter sto på fortauet utenfor Autoco der? Så ut som det var ett eller annet på gang, med bilen?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det vettu, eiriksmil. Bilen stoppet bare, og bakhjulet låste seg, og bilen hadde ikke nok strøm til å starte igjen. chiiill...

 

radojeppe, jeg fikk AdmVR6Sjef til å se på det elektriske på bilen min, og han fikset alt. Senere fant jeg ut at jeg hadde et ledningsnett liggende i garasjen. Hurra ;)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var det vettu, eiriksmil. Bilen stoppet bare, og bakhjulet låste seg, og bilen hadde ikke nok strøm til å starte igjen. chiiill...

 

Ah, kjipern.. Hvis du husker en desoirentert ungdom som kom over veien, sa "Dritfet bil", og gikk igjen, så var det meg :D

 

Da er det den jeg har sett ett par ganger, ja. Helt ekstremt fet bil! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm riktig det.

 

bare så folk ikke tror jeg har helt glemt vekk bilen helt, så... um... kjører jeg rundt og storkoser meg med den dag ut og dag inn. Eksosannlegget er nå så skrallt at jeg må få fikset noe fort, før jeg blir gal, eller hele rørsystemet faller av.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah....det er deg jo!

Har sett corradoen din kjøre en del opp og ned og rundt om kring i nabplaget. Fantastisk fin corrado du har fått deg. Jeg bor ved Gressbanen, og jobber på huseby som tilsynsvakt. Sett deg på Statoil på Bogstad også ja. Fin bil. :) me like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg endelig tatt meg tid til å gjøre litt med bilen igjen, selv om det ikke er stort. Alt må være klart til søndag, selvfølgelig, for VACN treffet på Våler.

 

Dagens innsats:

- Tok av frontfanger, fjernet store mengder jord og leire fra innunder den. Blir nok lettere å holde rent der nå ja... :)

- Fjernet "jalla-netting" og satt på original "netting". Forrige eier hadde ikke sett seg for god til å ødelegge alle festene på fangersiden, så det ble litt tukling for å få alt til å passe pent. Resultatet ble allikevel bra :)

- Tok av restene av den gamle 90mm spoileren jeg ødela mens jeg ikke hadde peiling på hvordan man kjører senket bil, samt i vinter. Satt på en strøken 50mm "VR6" spoiler, mens jeg leter etter en pen brukt 90mm spoiler til senere. Noen som har en tilgjengelig?

- Skiftet olje, fra noname black lumps gtx til valvoline high mileage 10w40. Tikkingen jeg har hørt mer og mer til i det siste, forsvant! Oljefilter ble selvfølgelig også skiftet, men det gamle satt såpass hardt at vi vurderte å la oljefilter være oljefilter. Men vi fikk det av til slutt :) Et tips, hvis du synes det er klumsete å komme til oljefilteret ditt, bare skru av fangeren (fire skruer under bilen), og så har du kjempegod tilgang til filteret!

 

Jeg har forresten også montert Audioscape dørlommer og nye Focal midttoner, men jeg har ikke hørt forskjellen enda, da de ikke er koblet til enda. MEN:

 

I morgen er det også en dag, og her er planen for den:

- Grundig vaske og polere opp bilen. Fjerne alle småriper og "skrubbsår", samt bruke litt lakkstift på et område lakken har pellet seg av. Ikke en pen løsning, men det for holde for nå.

- Skru ut alle setene, midtdelen av dashbordet og hanskerommet, og sette inn nye diskanter fra focal og crossovers, så sant jeg kan finne de gamle. Stereoen SKAL fungere før jeg gir meg :P

- Motoren skal også få seg en real polish, med et par nye details ;)

 

Full bilderapport i morgen eller etter showet i overimorgen.

 

Peace out :D

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess, da var VACN-treffet over, og alt gikk som smurt. Jeg holdt på å miste lappen på vei hjem, men ellers var dagen et stort pluss :D Takk til Einar (CorraDon) og Sim (Singh Supreme) for selskap på reisen!

 

Anlegget fungerer nå som det skal, men med et lite hvin fortsatt, og begrensete volummuligheter. jeg håper på at dette er på grunn av henholdsvis dårlig jording på forsterkeren og for liten og for dårlig forsterker (tok den minste 2-kanaleren jeg fant, så jeg kunne høre på musikk på veien). Bilder fra showet kommer, så snart jeg får dem av Sim :D

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår