Gå til innhold

selbekk's (skikkelige) corrado tråd

Ranger emnet


selbekk

Anbefalte innlegg

okei, det som har skjedd i det siste: ;)

 

- taktrekket ved soltaket har løsnet, så jeg rev det av. Skal trekke om taket, vurderer forskjellig type stoff. Vurderer alcantara eller noe litt fancy, men får se ann budsjettet. Jeg er dessuten på leting etter et passat glass-soltak, så jeg får meg litt moonroof-action.

- den knuste sideruten er nå byttet ut med en flunkende ny en.

- bremsekraftforsterkeren har gått i løpet av sommeren. Nypris har jeg blitt fortalt ligger på 30000kr, men mekanikeren min mente han kunne skaffe en til rundt 3000kr brukt. Så vi får jo se det litt ann, men inn skal den snart.

- den plastsveisete fangeren min ligger og venter på meg, Sim (aka. singh supreme som jeg kjøpte den av) skulle hente den fra bodyshoppen ute i ingenmannsland, der den har ligget en stund nå. Jeg er ikke helt sikker lenger på hvem som skal gjøre all opprettingen og plastsveisingen min fremover, men vi får se det litt ann.

 

jeg har dessverre ikke tatt noen bilder av den i det siste, men tro meg, den er ikke mye å se på.

 

ellers har jeg begynt på UiO, så blir sikkert mye hustling med studier fremover nå. Men jeg skal holde dere oppdatert så mye jeg kan :D Pizzout.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja, fangeren blir sikkert kul nok den! Syns bare det var litt kjipt ettersom du var godt igang med en orginal-look bil. Må uansett ta en kikk på bilen din når den er "ferdig". Har tenkt tanken med glass-soltak jeg også, men slo det fra meg ettersom det nok ikke blir så pent på rød bil. Med din farge derimot kan det bli orginalt og fett! Cupéen vil nok føles ganske mye større, også er det jo praktisk når man skal følge med på når det skifter til grønt i lyskrysset.

 

Deler Corradoen bremsekraftforsterkeren med andre VW-modeller, eller er den spessiell for Corrado?

 

Lykke til som student! Har selv begynt på HiA i Grimstad. Kan like dette livet! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon-Corrado, jeg er ganske sikker på at bilen min får et oppdatert OEM look til slutt. Det kule med smoothe frontfangere, er at selv om de er et ganske stort ... ja la oss si "stylingelement", vil det fortsatt ikke være like prangende som andre alternativer. Jeg synes dessuten mørke biler kler dette mye bedre enn andre farger, og derav dette valget på min bil.

 

Forresten, jeg tror et mørkt soltak hadde sett svært bra ut på en rød corrado. Rødt og svart komplimenterer hverandre svært godt. (se bare grillen din, eller nummerplate-holderen bak)

 

Jeg aner ikke noe om bremsekraftforsterkere, det kan kanskje noen andre her svare på :) ??? :D

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har et poeng. Blir sikkert bra nok. Når det gjelder takluke på rød bil er jeg fremdeles skeptisk. Hvor skal du plassere blinklysene når du fjerner dem fra fangeren?

 

Om bremsekraftforsterkeren er den samme på noen andre mer vanlige modeller kan det nok bli enklere å skaffe en brukt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsekraftforsterkeren er den samme som i passat gt 16v iallefall, hadde en sånn med gåen bremsejækel, og bytta ut med en fra en corrado ;) og ja, det stemmer at ny koster rundt 30k

 

er det ikke mulig å få bygd noe custom-greier ? eller, kanskje ikke custom, men iallefall noe standardiserte billige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

sånn... da hadde jeg vasket bilen min :D

 

bilen ligger forresten til salgs enda, men skal fikse den opp litt før den blir solgt. 922 92 606 hvis du har noen spørsmål. Pris ~ 60-65.000

 

Ny eksos og litt redesigning av motorrom på vei om en helg eller tre.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

tok polishen på bilen i dag, full rengjøring av motorrom, utsiden og interiøret. Skal vise frem bilen til en kar som var keen på å kjøpe den, så måtte nesten shine den litt.

 

jeg har _IKKE_ noe lyst til å selge den nå som den er så fin :(

 

IMG_2057.jpg

 

IMG_2051.jpg

 

IMG_2042.jpg

 

IMG_2039.jpg

 

IMG_2035.jpg

 

IMG_2034.jpg

 

IMG_2033.jpg

 

IMG_2032.jpg

 

IMG_2027.jpg

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker meguiars gold class voks, meguiars gold class hår- og bilshampo og litt turtle wax black chrome til grillen og motordeksler. Meguiars is the shit når det kommer til vokser og polering, og det er ikke fullt så dyrt som zymol og swissol osv...

 

felgene er 15", standard dimensjoner tror jeg. Du får dem på sharifs for 5000 inkludert dekk eller litt mindre, hvis jeg husker riktig :)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår