Gå til innhold

hva kan skje? vannet har fryst!!

Ranger emnet

jimmen

Anbefalte innlegg

det går somregel bra, men det som kan skje er helst at radiatoren får noen fine rifter...

motorvarmeren kan dette ut, skjedde faktisk 2 ganger på en audi80(jordebil) til en kompis.

vannpumpa kan kvelde, spes hvis du starter motoren med is i pumpa.

blokka kan sprekke, som er veldig kjedelig...

dette er vel det meste som kan skje. sprekker i radiatoren kan du lodde igjen med vanlig lodde bolt/tinn. bare grave bort det dritet som er rundt rørene i radiatoren, elller du kan bruke tunap radiator tetting feks

edit: husker ikke hva det heter, men frost(et eller annet) kan dette ut. det er noe som sitter i hull som kommer fra støping av blokka, som tettes med små runde plater som sitter i hullene. som kan dette ut, det ser du da du fyller på vann:P

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såppass, til opplysning så får du igjen 1500kr på din lokale bilskrotning.

hvis jeg får spørre? hvordan har du klart og kvelde den?

hvem har sagt jeg skal vrake bilen? har da faen ikke tenkt det! :D enda jeg har kostet på den en pen slump og nå!

angående kvelding av vannpumpe, IKKE SPØR! var gamle bilen til viper_tsx her inne.. ikke hans tror jeg.. mora eller bestemora sin! :P

edit : hva mener du med at motorvarmeren kan dette ut?

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem har sagt jeg skal vrake bilen? har da faen ikke tenkt det! :D enda jeg har kostet på den en pen slump og nå!

angående kvelding av vannpumpe, IKKE SPØR! var gamle bilen til viper_tsx her inne.. ikke hans tror jeg.. mora eller bestemora sin! :P

edit : hva mener du med at motorvarmeren kan dette ut?

motorvarmer elementet blir vanligvis montert i frostpluggen. å da blir den presset ut. det samme med di øvrige frostpluggene...

bare slapp av dette er null problem og fikse... bare å dytte frostpluggene på plass igjenn. raditator anbefaler jeg å skifte vis den lekker. å vannpumpe kjøper du på biltema

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorvarmer elementet blir vanligvis montert i frostpluggen. å da blir den presset ut. det samme med di øvrige frostpluggene...

bare slapp av dette er null problem og fikse... bare å dytte frostpluggene på plass igjenn. raditator anbefaler jeg å skifte vis den lekker. å vannpumpe kjøper du på biltema

no problem.. har vannpumpe liggende 1meter framfor trynet på meg.. :D

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider