Gå til innhold

Girkasse trøbbel!

Ranger emnet

reyes

Anbefalte innlegg

Er litt grønn på det her:P

Hva mener du med å sette gaffelen rett? :)

For forklaring med bilder kan du lese denne beskrivelsen for å bytte girstang. Siden er på engelsk og det kreves at du blir medlem på siden, men dette er gratis

Link

spør meg om det er mere du lurer på angående saken (PM)

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den splinten i går, satt den i riktig vei og skulle prøve om alt var i orden.

Men det var det absolutt ikke!

Problemet er at jeg ikke lenger får den i 2 eller 4 gear. + at selve girengen er feil synes jeg.

Kan det være noe mer som kan være galt, foringer kanskje?

Please hjelp meg, trenger bilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skriv at du måtte sete den gaffeen rett hehe snurr den plastforingen en hall runde så blir det greit

Kan stemme det:P

Men jeg ga opp:P

Sendte bilen på verksted og dem venter fremdeles på delene.

Men tror du ikke dem vet hvilken vei den hvite foringen skal sitte?

+ at dem nevte at det kunne også være noen foringer inni girkassa som kan være ødelagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at dem hvet d ja:) kan ikke tenke meg at det er noe annet enn splinten jeg da men ting kan da skje hehe

Det viste seg at verkstedet ikke visste hvilken vei den hvite forigen skulle vende:P Så jeg tauet bilen hjem og skulle prøve for meg selv:)

Men jeg hadde også oppdaget at selve girstangen som går igjennom brannrommet var ødelagt. Var knekt den greia som holdt girstangen så den kan flytte på seg.

Så nå har jeg kjøpt ny girstang. Og når jeg skulle tre den igjennom brannrommet og skru til den ene skruen i motorommet, trodde jeg at alt måtte være bra nå:)

Men jeg må visst justere girene nå, siden 1. gear er plutslig blitt revers:P

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har en fin jobb frammom deg hehehehe tenke tenke alacocaina

du må sette den i reværs å den gaffelen som kommer fra kassa vrir du helt til høyre å trykke den inn .. tror det blir revers .. men prøv deg fram det er det enkleste :idea:

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider