Colli Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Skiftet jo nylig klosser og skiver foran, men har ikke rørt niplene. Når motoren ikke er i gang, kan jeg pumpe bremsepedalen hard, men når motoren går kan jeg trykke den helt i bånn. Hva kan være galt? For lite bremsevæske? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Sjekk bremse veske nivået. å luft bremsene Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Kan prøve det, men er litt redd for at det er lekkasje! :( Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 sikker på at du ikke har montert kalipperne opp ned? da forsvinner aldri lufta uanz hvor mye du lufter.. luftningsnippel på bakre ok skal være vendt oppover bestandig.. Ellers kan det være mastersylindern som har tatt kveld... overhales/skiftes.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Bare et lettvint tips! sjekk vacuum slangen til bremsekraft forsterkern Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Takk for det, men hvis jeg klarer å pumpe trykk før jeg starter, er vel ikke den gåen? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Tror kanskje jeg vet hva jeg gjort nå. Da jeg var ferdig med å skifte, så kan jeg med mord i blikket ha pumpet pedalen litt for langt ned, slik at stemplene i hovedsyl har vært på ukjente steder og ødelagt litt. Dumme meg! :( Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scb Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 nei... du har luft i systemet... jeg har det samme prob... skal bare få somla meg til å få lufta det helt.... Er du sikker på at du ikke tok et bremserør når du bytta bremser framme? Og du skal ikke klarer å presse bremsesylindrene sånn at de blir ødelgat med pedalen vel? kan jeg ikke tenke meg Og er det forresten mulig å klare å montere en kallipper opp/ned? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Det med å ødelegge en hovedsyl. går fint an. Du bruker jo ikke hele området inne i sylinderen der stempelet glir vet du. Når du kan pumpe, så glir stempelet over områder der det kan være rust og da blir den kanskje ødelagt. Men det ser vi. Skal ikke ha kommet luft mens jeg skiftet klosser og skiver, har ikke rørt noe som helst av det. I så fall må jeg ha en lekkasje på noen av rørene. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 jeg har samme problemet.. hos meg er d bremsevæske pumpa som har innvendig lekkasje.. har bare ikke somlet meg til å kjøpe ny. :p Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1481&strCarId=Volvo&iItemId=74154&iRelItemId=74155 Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 hmm.. ser der ja. ;) billigere enn orginal ihvertfall.. fungerer vel like bra.. en stund. :p får skaffe meg en slik da! Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 jeg har samme problemet..hos meg er d bremsevæske pumpa som har innvendig lekkasje.. har bare ikke somlet meg til å kjøpe ny. :p Hehe, 400,- kan jeg få råd til! :) Men den bremser heldigvis da, men bør vel kanskje åpne opp lokket og se på nivået med bremsevæske! Knaker litt i bakakselen min når jeg skal løse bilen også. Forbanna møkk! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkwolfie Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 skal jo alltid lufte bremser etter bytte av klosser... det gjør vi alltid på verkstedet hvertfall.. ikke dumt.. da sitter det tight;) Siter Mvh.. Gunnar - Chevrolet Corvette c3 81 mod (godværsbil) - Opel astra g 00mod (bruksbil) - Toyota avensis 05 tte stylet - volvo 240 gl 86 (vraka) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg