Gå til innhold

Passat 87 1,8 2E2 går ikke på tomgang

Ranger emnet

Bilmonsteret

Anbefalte innlegg

Passatan min, som har oppført seg pent i flere år, bestemte seg plutselig for å bli ufin for et par uker siden. Var på vei til dykkerkurs og var nesten framme uten problemer da det kom en sykebil ryggende mot meg, fordi en diger brannbil hadde kjørt seg fast i veien. DA fant Passatan ut at den skulle slutte å gå på tomgang, så da jeg prøvde å få bilen i revers kutta motoren. Jeg heiv meg på hornet, og sykebilen stoppa sirkus 2 cm unna fangeren min.

:oohh

Siden da har den ikke gått på tomgang med varm motor i det hele tatt. Har rota rundt på nett og forum for å finne løsning, og har ihvertfall funnet ut at det ikke bare er meg som har trøbbel med fine 2E2-gassern :rockets

Men riktig løsning har jeg ikke klart å finne enda. Bilen starter fint som bare det, og går pent mens automatchoken er på. Før choken kobler ut stiger turtallet litt, fra rundt 900-1000 til 11-1200, og så detter det som en stein, og motoren kutter. Bilen starter pent igjen, men i fri kutter den på 1-2 sekunder hvis jeg ikke har en fot på gassen.

Har kikka på ledninger og vakumslanger, ser helt og på plass ut, men hva vet jeg. Noen som har Svaret på dette? Rense tomgangsdyse? Har funnet flere som sier løsninga er å kaste ut forgassern og putte i Weber, og det frister jo - om noen har en å selge for 2,50 og en Bugg, som er bilmekkebudsjettet for i år? :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt akuratt samme problem på gamle bilen.

Hadde svin mye styr med 2e2 gassern på gamle bilen, har vel 2 gassere liggende enda tru e... uansett, sjekk bensin filtere å sånn. jeg huske ikke alt i farten kunne detta sikkelig godt før.

Men et godt tips vil jo være å spørre på golf2 tråden på forumet i stedet for her.. for der er det mange med lik forgasser.

drar den falsk luft så sku man jo tru at den rusa seg opp i stedet, men hvis den suger falsk luft som du kan finne ut ved å sprute start gass rundt omkring, vil et sted som er typisk at den drar etter hvert være flens pakninga mellom insug og gasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider