AlpejoHn Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Hei, Hvilken størrelse stabstag anbefalest det å bruke fremme og bake? (Under bilen altså) På lysaker har dem fremme som er 25mm og bake som er 25mm.. blir dette litt for stort til å ha jallefall bake? Noen som har no peil? Bilen skal ha poly foringer og senkesett + gule koni sport.. Hva egner seg best for best veigrep osv? Takk takk :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Er det ingen som vet?? Tenker på om det blir FOR STIFT å ha 25mm fremme og 25mm bak? Passer det kanskje bedre med 24mm fremme og 22mm bak? Noen formeninger? Hadde vært supert med litt asistanse :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 høyere lufttrykk foran reduserer understyring høyere lufttrykk bak reduserer overstyring bredere dekk foran reduserer understyring bredere dekk bak reduserer overstyring bredere felger foran reduserer understyring bredere felger bak reduserer overstyring stabstag foran reduserer overstyring (eller øker understyring) stabstag bak reduserer understyring (eller øker overstyring) større sporvidde foran reduserer understyring større sporvidde bak reduserer overstyring dette er tatt rett ut fra "trimming av standardbiler" utgitt av teknologiske forlag, og er en "generell" guide. 240 er jo en ganske understyrt bil (dette står tillogmed i instruksjonsboka), så kraftig stabstag bak, og ikke så kraftig foran vil jeg satse på hvertfall Håper du finner ut noe gydd Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 høyere lufttrykk foran reduserer understyringhøyere lufttrykk bak reduserer overstyring bredere dekk foran reduserer understyring bredere dekk bak reduserer overstyring bredere felger foran reduserer understyring bredere felger bak reduserer overstyring stabstag foran reduserer overstyring (eller øker understyring) stabstag bak reduserer understyring (eller øker overstyring) større sporvidde foran reduserer understyring større sporvidde bak reduserer overstyring dette er tatt rett ut fra "trimming av standardbiler" utgitt av teknologiske forlag, og er en "generell" guide. 240 er jo en ganske understyrt bil (dette står tillogmed i instruksjonsboka), så kraftig stabstag bak, og ikke så kraftig foran vil jeg satse på hvertfall Håper du finner ut noe gydd Takk takk! :D Så kanskje det er like greit å ha bare 24mm fremme, å 22mm bake da? Tror det burde gå greit jeg :) Er ikke noen bane bil som må ha 100% prestasjon så :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 jeg har tenkt å kjøre mer sånn 22mm fremme, og 25 bak når den tid kommer (skal bygge motor først). kjekkere med overstyring enn understyring, du har vertfall en kjangs til å rette den opp igjenn med overstyring :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Jeg kjører med 24mm fremme, originalt bak. Men, så har jeg volvo original spacerkit bak! Min er veldig fin å kjøre... har også senket 45mm, gule koni sport på hardest, gt-stag, stag bærebru, polyurethaneforinger, omp hjulhus tårnstag, etc. på sommerdekk er det hardt nok, du kan jo spørre v940r6 hva han synest.. hehe. ps. jeg har også flyttet batteriet bak, fjernet diverse lyddemping, etc. samt jeg har ikke original motor eller girkasse. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 22mm-23mm fremme og 23mm bak fungerer bra for meg.Ganske nøytral. Får du tak i Ambulanse eller GT stag bak så er den 25mm og vil gjøre bilen meir overstyrt. Bare å prøve seg fram.. min erfaring er at for grovt fremme gir for mye understyring. mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Hei, og takk for svar :D Det er akkoart det som er problemet, og PRØVE seg frem.. på pedersen har dem stag til 1700 kr.. kan liksom ikke kjøpe et å prøve, å kjøpe et til å prøve .. hehe.. blir mye penger tilslutt:P Men DaBucher: Trenger man ikke større stag bake, om man har spacerkit? Jeg var nemmelig tenkt å ha det.. Tenkte å ha 24mm fremme vertfall.. tror jeg satser på det :) Så skal jeg ha slikt SAM tårnhus stag fra Pedersen, og torpedo stag.. Noen som vet om de bærebru staga funker bra? Er dem vert å betale for ? Takk for svar folkens sombrero Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Pedersen har god peiling på oppsett av volvoer, og hva som funker og ikke funker. spør han. eg kjører med de stagene for bærebro.. Tror de egentlig er kun en forsterkning, slik at hjulet og bærebro ikke skal bli slått bak ved ekstrem kjøring på dårlige rally veier. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 I følge Alf Eng lønner det seg meg 25mm foran og 21mm bak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 I følge Alf Eng lønner det seg meg 25mm foran og 21mm bak! Hmm.. Er tydelig vis delte meninger om dette her :wonder Da har jeg et lite problem.. hehe.. hvilket oppsett skal jeg velge? wtf? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 hvilket oppsett du skal velge kommer jo helt an på hvilke kjøreegenskaper du vil fremheve! hvilke egenskaper er du ute etter da? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Det jeg er ute etter, er at bilen skal ligge godt på veien, og ikke være levjete og slikt.. ligge godt i svingene stortsett.. og spinne bra på tværa :P Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Ja... 25mm foran, 21mm bak.. Det kjører jeg med og klager ikke på veigrepet - spør 245_original! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Ånei! Fy faen den sitter som EIN KULA, men fra spøk til revolver...aldri vært borti en 240 som henger på så bra som din og samtidig ikke er stumpete på landeveien. Heldig med den!!:D Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg