Gå til innhold

Stabstag "oppsett" ?

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Hvilken størrelse stabstag anbefalest det å bruke fremme og bake? (Under bilen altså)

 

På lysaker har dem fremme som er 25mm og bake som er 25mm.. blir dette litt for stort til å ha jallefall bake?

 

Noen som har no peil?

 

Bilen skal ha poly foringer og senkesett + gule koni sport..

 

Hva egner seg best for best veigrep osv?

 

Takk takk :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ingen som vet??

 

Tenker på om det blir FOR STIFT å ha 25mm fremme og 25mm bak?

 

Passer det kanskje bedre med 24mm fremme og 22mm bak?

 

Noen formeninger? Hadde vært supert med litt asistanse :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyere lufttrykk foran reduserer understyring

høyere lufttrykk bak reduserer overstyring

bredere dekk foran reduserer understyring

bredere dekk bak reduserer overstyring

bredere felger foran reduserer understyring

bredere felger bak reduserer overstyring

stabstag foran reduserer overstyring (eller øker understyring)

stabstag bak reduserer understyring (eller øker overstyring)

større sporvidde foran reduserer understyring

større sporvidde bak reduserer overstyring

 

dette er tatt rett ut fra "trimming av standardbiler" utgitt av teknologiske forlag, og er en "generell" guide.

 

240 er jo en ganske understyrt bil (dette står tillogmed i instruksjonsboka), så kraftig stabstag bak, og ikke så kraftig foran vil jeg satse på hvertfall

 

Håper du finner ut noe gydd

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyere lufttrykk foran reduserer understyring

høyere lufttrykk bak reduserer overstyring

bredere dekk foran reduserer understyring

bredere dekk bak reduserer overstyring

bredere felger foran reduserer understyring

bredere felger bak reduserer overstyring

stabstag foran reduserer overstyring (eller øker understyring)

stabstag bak reduserer understyring (eller øker overstyring)

større sporvidde foran reduserer understyring

større sporvidde bak reduserer overstyring

 

dette er tatt rett ut fra "trimming av standardbiler" utgitt av teknologiske forlag, og er en "generell" guide.

 

240 er jo en ganske understyrt bil (dette står tillogmed i instruksjonsboka), så kraftig stabstag bak, og ikke så kraftig foran vil jeg satse på hvertfall

 

Håper du finner ut noe gydd

Takk takk! :D

 

Så kanskje det er like greit å ha bare 24mm fremme, å 22mm bake da?

Tror det burde gå greit jeg :) Er ikke noen bane bil som må ha 100% prestasjon så :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt å kjøre mer sånn 22mm fremme, og 25 bak når den tid kommer (skal bygge motor først). kjekkere med overstyring enn understyring, du har vertfall en kjangs til å rette den opp igjenn med overstyring :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 24mm fremme, originalt bak.

Men, så har jeg volvo original spacerkit bak!

 

Min er veldig fin å kjøre...

har også senket 45mm, gule koni sport på hardest, gt-stag, stag bærebru, polyurethaneforinger, omp hjulhus tårnstag, etc.

 

på sommerdekk er det hardt nok, du kan jo spørre v940r6 hva han synest.. hehe.

 

ps. jeg har også flyttet batteriet bak, fjernet diverse lyddemping, etc.

samt jeg har ikke original motor eller girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar :D

 

Det er akkoart det som er problemet, og PRØVE seg frem.. på pedersen har dem stag til 1700 kr.. kan liksom ikke kjøpe et å prøve, å kjøpe et til å prøve .. hehe.. blir mye penger tilslutt:P

 

Men DaBucher:

Trenger man ikke større stag bake, om man har spacerkit?

Jeg var nemmelig tenkt å ha det..

 

Tenkte å ha 24mm fremme vertfall.. tror jeg satser på det :)

 

Så skal jeg ha slikt SAM tårnhus stag fra Pedersen, og torpedo stag..

 

Noen som vet om de bærebru staga funker bra? Er dem vert å betale for ?

 

Takk for svar folkens sombrero

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Alf Eng lønner det seg meg 25mm foran og 21mm bak!

 

Hmm..

 

Er tydelig vis delte meninger om dette her :wonder

 

Da har jeg et lite problem.. hehe.. hvilket oppsett skal jeg velge? wtf?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår