Gå til innhold

Lappen utgått på dato..

Ranger emnet


Michael

Anbefalte innlegg

få bekreftelse på mørkekjøringa, reis til biltilsynet å vips så får du en ny lapp.. enkelt og greit.. jeg gjorde akkurat det samme, ble stoppa i kontroll å fikk 3k i bot for å kjøre uten lapp...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg skjønner ikke hvorfor jeg må kjøre opp på nytt? Jeg beviste jo ved første oppkjøring at jeg er en aktsom sjåfør som kan kjøre bil. Hvor er logikken i det?

 

Tenk om en som har utdannet seg som Lege må ta eksamen på ny, fordi han har jobbet som lærer i et år?

 

Fy faen, dette er så dumt at jeg blir kvalm av å tenke på det.

Hvorfor har du utsatt fornyelse av lappen? når tok du mørekjøring? heyyou

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp i April i fjor, uten mørkekjøring som jeg tok til høsten. Nå ha lappen min gått ut på dato (01/03-06) da jeg ikke har fornyet det med mørkekjøring.

 

Hva skjer? Må jeg kjøre opp på nytt? damndamn

 

Var det du som ble stoppet i Bergen i går? Hørte på radioen at det var en som ble tatt med ugyldig førerkort pga at han ikke hadde hatt mørkekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mørkekjøringa før jeg kjørte opp, men av en eller annen grunn glemte kjørelæreren å skrive at jeg hadde hatt mørkekjøring, så jeg fant i siste liten ut at jeg måtte levere inn et mørkekjøringsbevis, som jeg ikke hadde fått siden jeg tok mørkekjøringa FØR jeg kjørte opp. Så 28. februar (dagen før fristen) skaffa jeg det beviset, ringte 06640 (hoved-nr'et til statens vegvesen region nord) og spurte om min lokale trafikkstasjon hadde åpent, og jada, det hadde de...men da jeg kom dit var det stengte dører! :mad: Jeg dro dit dagen etterpå igjen, og da var det åpent, og de forklarte at de aldri hadde hatt åpent på tirsdager...en mann i bakgrunnen flirer og sier at de jeg prata med ikke vet hva de snakker om, så det skulle jeg ikke stole på. :confused: :hvaskjera Etter å ha fått avklart det, så sier hun at hun ikke kan hjelpe meg med fornying av lappen (noe jeg synes var MEGET rart, ettersom jeg kjenner mange som var der og leverte sine mørkekjøringsbevis - hvorpå de fikk beskjed om å hente den nye lappen hos politiet)...jeg ble sendt til en annen trafikkstasjon som lå en times kjøring unna, og hu dama i skranken sa at det var for sent idag..du kommer aaldri til å rekke det sa hu, enda det var 2 timer igjen til stengetid! doh Uansett, jeg dro dit, fikk levert mørkekjøringsbeviset, og fikk den nye lappen i POSTEN noen dager etterpå..

 

For å gjøre en lang og kjedelig historie kort, STATENS VEGVESEN SUGER!! angry

 

 

Edit: Jeg KUNNE valgt å levere mørkekjøringsbeviset hos min lokale stasjon, men det tok X antall dager før de kunne ordne det, og jeg kom til å være uten lapp til da, for av en eller annen grunn fikk jeg ikke en midlertidig en, så det gidda jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som ble stoppet i Bergen i går? Hørte på radioen at det var en som ble tatt med ugyldig førerkort pga at han ikke hadde hatt mørkekjøring.

 

Var vel kontrollen i Sandviken det ja. Jeg ble stoppet, og kunne kjøre videre med god samvittighet happyhappy

 

Hvilken politiradio har du forresten? Har litt lyst på en ny selv, da min gamle er defekt.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel kontrollen i Sandviken det ja. Jeg ble stoppet, og kunne kjøre videre med god samvittighet happyhappy

 

Hvilken politiradio har du forresten? Har litt lyst på en ny selv, da min gamle er defekt.

 

Du var heldig da. Vi brukte en Uniden Bearcat radio. Er ikke sikker på hvilken modell det er. Den hadde hvertfall 100 kanaler og kostet ca 1300 for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meg som ble stoppet nei, fikk mitt fornyet på Torsdag. Leverte inn mørkekjøringseddelen, dama i kassen så ikke på datoen på førekortet engang, lagde et fint hull i det og leverte ut kjøreseddel. Kostet meg noe sånt som 179,- .

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår