Orjuz Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 når jeg fikk 760'en til å gå ordnlig satte jeg in trimchippen til b230et motoren blir vel en liten effektøkning der men når bilen står på tomgang driver autochoken og kødder med turtallet det er greit når den er kald men når bilen er varm går turtallet opp og ned konsekvent, noen som kan fortelle meg hvorfor den gjør det mens den er varm? at den gjør det mens den er kald er jo også litt irriterende, men når jeg setter bilen i D (automatkasse) og holder in bremsen er choken normal og den holder seg på 900 o/m. er det meningen at choken skal være sån eller er det noe mystifistiske greier her? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Åssen sprut er det på B230ET? Er jo heller ikke akkurat choke på en innsprut-bil, men skjønner hva du mener.. ER vel L eller LE jetronic der? Kan vel være så simpelt som en tomgangsregulator som holder på å kvelde. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 på B230ET sitter Motronic Injection. Og ja, minner meg også litt om en haltende tomgangsmotor..., som granada nevner her Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Ville som sagt sjekka tomgangsregulator, og evt. AFR, kan hende den kuker pga at chip stiller AFR uttafor brukbart område. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 veldig vanlig problem på 230et. sjekk først lekasjer eller slapp dump. evnt. lmm eller tomgangsregulatoren. tviler veldig på at det er chippen.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 mulig å stille tomgangen på et motorn? i haynes boka står det ej justerbar på tomgangen som skulle være 800 o/m og hva er AFR forno Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Sliter med tomgangsproblemer på bilen min også. Har en B230F med automat. Går opp og ned på turtall i Park og i Neutral, men funker helt skikkelig i D.... Hvordan kan man kontrollere om det er tomgangsregulatoren som er problemet? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 drar opp denne posten igjen for det er fortsatt tomgangs problemer, nå er følgende bytta/testa/sjekket, 1 tomgangs motor/regulator som sitter under insuget 2 LMM 3 bensintrykks regualtor 4 leita etter lekasjer med startgass. 5 org chipp 6 gått over slanger på leiting etter lekasjer, ingen funnet ingen av disse tingene hadde no som helst effekt den jager uansett om bilen er varm eller kald. stargassen blei spraya rundt insugspakninga men skjedde ingen ting. motoren starter lett ikke noe problemer der heller. da jeg dro til volvo på høvik skjønte dem ikke stort siden jeg hadde prøvd ut de tingen som er skrevet ovenfor her. dem sa at dem måtte ta den in på verksted og ta det fra starten og gå over så og si hele motoren. bensinpumpa tror jeg ikke om har noe å si, siden den funker 100% på turtall og når jeg gir full gass. grunnen til at tomgangen virkelig er irriterende er fordi når jeg kommer til et kryss i en nedoverbakke går turtallet så fort ned at motoren stopper. nettopp fordi den jager. som regel er det bensintrykksregulatoren men tydeligvis er det ikke tilfelle her. noen som har noen ideer om hva i all verden problemet er? alt er fint og flott så lenge jeg har gassen inne, når den da kommer lavere på turtall så begynner den og jage og da er det ubehagelig å sitte i bilen pga det napper. men også en ting som jeg synes er rart er når jeg kobler fra strømmen til tomgangsmotoren så går den reint men da endrer tomgangen seg så det er random om den holder seg på 800 ,1000 eller på 1500 o/min. er ikke akkurat kurant med høyt turtall på tomgang Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 11, 2006 Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 kan du ikke prøve å bytte tomgangsregulatoren en gang til? eller evt sjekke om det er nesten brudd i ledningene? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2006 tomgangs regulatoren er helt ny, men får vel prøve å se på ledningene. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 kom opp med en teori her nå, tror spjeldet ikke er helt lukket og derfor så sniker lufta seg inn gjennom spjeldet, nå kjører jeg uten strøm på tomgangsmotoren. og da går den stabilt bare med litt lavt turtall. for ta å sjekke det til helga når jeg ikke bruker bilen så mye Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 noen som kan teste på sin bil hva som skjer når man kobler fra tomgangs motoren, må jo være der for en grunn :P Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 noen som kan teste på sin bil hva som skjer når man kobler fra tomgangs motoren, må jo være der for en grunn :P har du sjekka brytern på innsugspjellet? er vel ganske vesentlig den ja! sjekk tomgangsskruen under spjellet! en svart litn sak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 har du sjekka brytern på innsugspjellet? er vel ganske vesentlig den ja! sjekk tomgangsskruen under spjellet! en svart litn sak! sjekka tomgangs skruen ja , skjer lite når jeg skrur på den. men hva skjer om, alt funker som det skal og man fjerner pluggen fra tomgangs motoren? skal ikke da egentlig da motoren stoppe da? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet September 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 ingen som gidder å sjekke? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.