Gå til innhold

Meget spesiell 240 under oppussing!!!

Ranger emnet

V940R6

Anbefalte innlegg

broderen har forøvrig post #11

Ja bilen finnes i svært få antall i Norge. Meg bekjent har det kun blitt importert et antall mellom 2- 15 slike 244 hit til landet ,de fleste da som flyttegods.

Bilen her blir bedre enn original ja, alt som heter rust skal taes knekken på. Han skal bytte gulvet i bagasjerommet nå siden de som tectylerte bilen da den kom til norge "glemte" å beskytte området ved tanken.

Men hvis noen har svarte skinnseter foran og bak til 240 som skal selges ,send en PM.

Jeg vet om en som har delskinn!

men det er 242 da, men det funker jo fint i 244 også.. (flipprygg).

men han har bud allerede.. 750kr per forsete. er visst strøkent.

vet ikke om han vil selge baksetet dog..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jobber vel skift ,andre har fri og de siste er vel arbeidsledige?? må vel være noe sånt...

BTT: Bilen håper jeg vitterlig blir klar i år som den skulle vært i fjor og året før ,men pga av alle andre prosjektene jeg og DaButcher har prakket på V240TIC ,så har det blitt litt utsatt...

Så nå skal han bare få ro og fred ,samt sy nytt ledningsnett for meg til 940r6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ,da sørget jeg for at denne bilen ikke får noe kos denne helgen da motoren på 940 min sa takk og adjø og ba om en velfortjent hvil etter 838200 km. Så denne helgen blir det prosjekt v940r6...

Men det kommer selvfølgelig mere oppdateringer om denne 244 som er kjent som "US-modelln" i disse trakter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da kommer vel en etterlengtet oppdatering.

Har fått noen nye bilder som jeg skal legge ut.

Nå har det blitt fjernet rust på undersiden av torpedoplaten ,rett under frontruten. Vanskelig å komme til ,men fjernet en del plater som ble sveist på plass etterpå..

Brukt POR15 på alt ,denne er vanntett og koster $$$. Fått ferdig mesteparten i gulvet i kupéen ,så nå er det bytte av bakplate og bagasjeromsgulv for tur. Blir nye hjulbuer også ,så skal bilen til lakk så fort det lar seg gjøre. Men når man gjør jobben skikkelig så tar det tid ,er på tredje året nå. Kommer flere fete deler i posten snart ,og det planlegges S60R-bremser... nye ,men ikke fra norge....

Gulvet malt i skjøter med POR15

golv_malt_2.jpg

hull i torpedoplate ved frontrute:

hol_vindusramme.jpg

Bilder fra dørstolpe på venstre side ,samm prosedyre på høre side:

innvendig_dorstolpe.jpg

innvendig_dorstolpe_2.jpg

sveist_vindusramme.jpg

sveist_vindusramme_2.jpg

Bagasjeromsgulv som er klar til å blåses og grunnes før montansje

golv_bagasjerom.jpg

Så her er fremgang, så hvis alt klaffer og ingen andre store prosjekter hagler inn ,så er bilen kanskje å se på Vallåkra i sommer? Vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...