Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? (Monovisker & Fløyta)

Ranger emnet

vwpower

Anbefalte innlegg

Har som vanlig utsatt reperasjoner på bilen til siste liten.. min golf 2 skal på eu-kontroll på tirsdag, og står litt fast på to ting..

1: Har monovisker fra JOM som jeg ikke får til å pusse med stor nok radius..hadde viskeren midtstilt til å begynne med, og da funka den fint (etter litt modding av armen som fulgte med), men så ble denne etterhvert ubrukelig og jeg skifta til original-armen som satt på bilen tidligere (og fikk da betraktelig og selvfølgelig mindre radius på pusser-området)..nå har jeg lånt meg en arm som er sveisa ca 1cm lengre, og skal sidestille pussern, men problemet er at selve radiusen på viskeren nesten ikke øker i det hele tatt!! Altså, lengre arm=større radius, right? Noen som tror de har en løsning? Har posisjonen på armen(e) noe å si på radiusen.?

2: Mitt andre problem er å få liv i fløyta på bilen..skifta til sportsratt (forøvri JOM d og) for ca ett år siden, og tenkte jeg skulle prøve å fixe fløyta nå..men finner ikke ut hvor den ene ledninga skal kobles..På gammel-rattet var både pluss og minus kobla til selve rattet, mens på adapteren til sportsrattet er kun minus/jord koblet til..

86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er bare jording i rattet.

Når du trykker på knappen, er det meninga at jordinga skal gå fra rattstammen å inn til den slepekontakta som ligger bak rattet.

ok..så den ledninga som nå henger løs, skal jeg bare kjøre til jord den og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. lengre overføringsstag fra motoren til viskermekanismen = større utslagsradius

en lengre viskerarm vil bare føre til at viskerbladet kommer lenger opp på vinduet, og lenger ut mot sidene. Det vil ikke endre på hvor stort område armen beveger seg over.

ja..altså d var den lille armen som festes på motoren jeg prata om..har forlenga den, men d hjalp lite på radiusen på selve pusseren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem med min jeg og .. har kobla det på en måte noe rart!:P

av og til når jeg trykker, kommer det en lite "klink" fra "tuta" :S hva er det?

fikk merkelige lyder da jeg kobla ene ledninga til pluss, hehe, men ingen lyder når begge går til jord..

men "tuta" di fungerer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar den biten som er festet på en original pussermotor og forlenger den med ca 11-13mm så tar den større område når den pusser.

Se på linken under her.

http://home.online.no/~kseland/s_wiper.htm

men det er akkurat det jeg har gjort..og visker-radiusen økte sinnsykt lite..er det jeg ikke klarer å skjønne.. :wonder den armen som fulgte me systemet da jeg kjøpte det tok over hele ruta, men denne armen ble utslitt etter et par uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kobla opp.. når jeg bytta ratt.. so prøvde jeg og koble til alle måter det gjekk an.. men ingenting funka:S så jeg kobla ikke opp noe som helst! :P

ah..er vel d som er planen min og :P..ettersom ingenting funker..men d blir vel neppe gokjent..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider