Gå til innhold

Corrado G60 vs Audi 90 2.3Q

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

holder på å se etter bil, men blir vel ikke kjøp før sommeren/høsten. Har tidligere hatt Corrado G60, var stor fornøyd med denne, dog litt mekking ;) Så planen var å skaffe en Corrado igjen. Men så har jeg tenkt litt på 4x4 bil også, så da er 90 coupe et interessant bil. har også vært innom tanken på s2, hadde trodd forsikringa hadde tatt kverken på den drømmen, men ca 12k delkasko er sånn passe overkomlig (i mitt navn, 20 år). Men blir nok ingen s2, er nok 2.3Q 20V som er mest aktuell, er ikke så mange på markedet så må holde øyene åpne å bare slå til ;)

Men til dere som har erfaring med Corrado 60 og/eller audi 90 2.3Q coupe, hva synes dere om disse bilene i sammenligning? hva er bra/dårlig med Audi 90? Kan kaross-deler fra Audi 80 brukes?

Sitter her og vurderer litt, så har lyst til å høre hva andre synes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler med Audien er jo at det er galvanisert karosseri, med andre ord, ruster nesten ikke. Audi 80 og 90 har så og si like karosserier bortsett fra frontfanger og diverse lister. Interiør mener jeg er likt. Kjenner ikke noe særlig til G60'en, men det skal vel mye til å toppe lyden av en 5'er i fullt gasspådrag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 90Q, og var veldig fornøyd med den. Å god på vinteren var den å.

Kan legge til at framskjermer er forskjellig på 80 og 90.

Hadde en kamerat med G60, og han skrudde på den hver dag. Var bare problemer hele tiden. Å så er den jo feilhjulstrekker.

Sats heller på quattro.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corrado er også galvanisert ;)

Har hatt Corrado G60, så er vel mest ute etter erfaringer med Audi 90 ;)

Hvordan er det elektriske på bilen, mye feil? Dyre deler? Noe høy km.stand har vel ikke så mye å si? Er dette sperrer på 90 Q coupe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 90Q, og var veldig fornøyd med den. Å god på vinteren var den å.

Kan legge til at framskjermer er forskjellig på 80 og 90.

Hadde en kamerat med G60, og han skrudde på den hver dag. Var bare problemer hele tiden. Å så er den jo feilhjulstrekker.

Sats heller på quattro.

80 og 90 med B3 karoseriet har samme skjermene, i 91 kom B4 karoseriet det har andre skjermer, men da fikk man ikke 90 lengre!

På B3 karoseriet fikk man 80 med 4cyl motor og 90 med 5cyl motor, noe forskjell på lister som nevnt over her!

Forøvrig så heter det egenlig ikke 80 eller 90 coupe, men kun coupe, bare for å være pirkete!

Gå for audi med quattro!!!

EDIT: er sperre på bakakslingen på B3 og B4 med quattro!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: er sperre på bakakslingen på B3 og B4 med quattro!

Nei!!

Ikke alle modellene har det.

Ifra en spesiell dato (som jeg selvfølgelig ikke husker) ble de levert med elektronisk styrt sperre, før det var det manuell (slik som jeg har i 100'en), med andre ord en liten bryter... En bekjent av meg har en noen og nitti modell 90 20V, og han irriterer seg grønn over knappen på min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!

Ikke alle modellene har det.

Ifra en spesiell dato (som jeg selvfølgelig ikke husker) ble de levert med elektronisk styrt sperre, før det var det manuell (slik som jeg har i 100'en), med andre ord en liten bryter... En bekjent av meg har en noen og nitti modell 90 20V, og han irriterer seg grønn over knappen på min...

EDIT: skjønte nå hva du mente!

Trodde det var slik knapp i midtkonsollen på alle B3 og B4 jeg, men så feil kan man jo ta...

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider