Gå til innhold

Bil Salg Refundert

Ranger emnet


torgers

Anbefalte innlegg

En kompis av meg skulle selge bilen sin, det var en orginal sierra cosworth 4x4 sedan. Det ringte en kar fra alvdal eller noe sånt og ville bytte bilen i en audi s4. Det var greit og de byttet biler sist torsdag den 2.mars

Men så bynner ting å skje, gamle eieren av audien hadde lån på bilen så han måtte overføre lånet, men etter att moren hans ikke ville være kausjonist så gjikk ikke dette ifølge han.

Derfor måtte han ha tilbake audien.

så de ble enige om å bytte tilbake bilene i dag (søndag) de møttest oppå Dombås på en parkerings plass det var ganske mørkt der og byttet biler, kompisen min såg ikke så mye på cossien da han skulle ha den tilbake som var en sikkelig tabbe, den gamle eieren hadde det ganske så travelt med å komme seg hjem så det ble ikke sett så mye på bilene.

Da kompisen min kom hjem igjen og stoppet bilen på en bensin stasjon såg han att bilen var ødlagt her og der, frontfangeren var bristet noen plasser, det var faktisk montert hurtigfeste på fangeren, panseret va boltet fast, bagasjelogget var skeift, fangeren bak var også litt ødlagt.

Hjulbuen bak hadde fått en liten smell og det var stygt lakket så lakken hadde rent neover, var også lakket noen andre plasser. Bilen var i veldig go stand før han solgte den, rart att alt dette hadde gått ann på nesten 4 dager.

 

Kompisen min sendte melding til han med audien og sa att enten skulle han betale reprasjonen eller så fikk han forberde seg på en rettsak, han fikk svar og der sto det bare "hehe,du kan nå prøve å se hvor langt du kommer med rettsak..du får nå ta deg en prat med advokaten min da"

Hva skal man egentli gjøre med en slik sak?

Å hva vist han ikke har en kontrakt?

Noen som har forslag?

83 BMW E28 528

86 Volkswagen Caravelle coach

45 Willys Jeep

http://www.sviddgummi.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

When choosing a baseball bat, there are a number of factors that must be taken into consideration.

Aluminum baseball bats are generally preferred to wooden bats due to their light weight and high strength. Lighter bats are generally preferable to heavier bats as they allow the hitter to generate enough speed to put some "oomph" into it......

 

 

Møt Hr.Havoc

item-ea05-bz900.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg skulle selge bilen sin, det var en orginal sierra cosworth 4x4 sedan. Det ringte en kar fra alvdal eller noe sånt og ville bytte bilen i en audi s4. Det var greit og de byttet biler sist torsdag den 2.mars

Men så bynner ting å skje, gamle eieren av audien hadde lån på bilen så han måtte overføre lånet, men etter att moren hans ikke ville være kausjonist så gjikk ikke dette ifølge han.

Derfor måtte han ha tilbake audien.

så de ble enige om å bytte tilbake bilene i dag (søndag) de møttest oppå Dombås på en parkerings plass det var ganske mørkt der og byttet biler, kompisen min såg ikke så mye på cossien da han skulle ha den tilbake som var en sikkelig tabbe, den gamle eieren hadde det ganske så travelt med å komme seg hjem så det ble ikke sett så mye på bilene.

Da kompisen min kom hjem igjen og stoppet bilen på en bensin stasjon såg han att bilen var ødlagt her og der, frontfangeren var bristet noen plasser, det var faktisk montert hurtigfeste på fangeren, panseret va boltet fast, bagasjelogget var skeift, fangeren bak var også litt ødlagt.

Hjulbuen bak hadde fått en liten smell og det var stygt lakket så lakken hadde rent neover, var også lakket noen andre plasser. Bilen var i veldig go stand før han solgte den, rart att alt dette hadde gått ann på nesten 4 dager.

 

Kompisen min sendte melding til han med audien og sa att enten skulle han betale reprasjonen eller så fikk han forberde seg på en rettsak, han fikk svar og der sto det bare "hehe,du kan nå prøve å se hvor langt du kommer med rettsak..du får nå ta deg en prat med advokaten min da"

Hva skal man egentli gjøre med en slik sak?

Å hva vist han ikke har en kontrakt?

Noen som har forslag?

 

Få noen år på skolebenken, slutte å være naiv og skrive kontrakt på alt annet han gjør med bil resten av livet. enten kjøp, salg eller reperasjoner.

siden ingen av disse 2 folkene virker til å være blant de råeste løkene i åkern, tror jeg at jeg ville gått for en primitiv metode... møt opp med noen store venner, og rist penger ut av fyren:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant, er vell det som skjer til slutt

 

Forøvrig er det enda en grunn til at kompisen din virker som en litt sløv kniv i skuffen.. man RINGER faktisk når man kommer i situasjoner som dette.. SMS blir bare teit, feigt og latterlig.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det enda en grunn til at kompisen din virker som en litt sløv kniv i skuffen.. man RINGER faktisk når man kommer i situasjoner som dette.. SMS blir bare teit, feigt og latterlig.

 

mvh oddi

 

Jeg vet, er ikke helt sikker om han har ringt eller ikke..

er litt fyllesjuk i dag, får ikke alt med meg. men uansett så har han det skrifteligt når det er på sms, er vell ett lite bevis?

83 BMW E28 528

86 Volkswagen Caravelle coach

45 Willys Jeep

http://www.sviddgummi.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, er ikke helt sikker om han har ringt eller ikke..

er litt fyllesjuk i dag, får ikke alt med meg. men uansett så har han det skrifteligt når det er på sms, er vell ett lite bevis?

 

Han har jo ikke bevist noenting, utenom å henvise til advokaten sin.. Nei.. her tror jeg det er slagkraftige handlinger som hjelper, diplomati tror jeg ingen av partene forstår seg på:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen smartinger...ingen av partene hadde papirer på at de hadde byttet biler?

 

Det ble skrevet kontrakt for kjøpet og audi karn tok med seg salgs delen på vognkortet for å ordne det, men da de byttet bil den siste gangen så glemte han igjen kontrakten i audien.

83 BMW E28 528

86 Volkswagen Caravelle coach

45 Willys Jeep

http://www.sviddgummi.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Øyvind. Gå til advokat og kjør det i rettsvesenet. Hvis det ikke hjelper har han jo navnet på fyren så er vel ikke så vanskelig å finne ut hvor han bor. Ta med slegge å "rett" litt på bilen eventuelt huset hans.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår