Gå til innhold

Bil Salg Refundert

Ranger emnet


torgers

Anbefalte innlegg

Han bør nok prøve rettsinstansen først, anmelder han dette vil jo karen som gjorde dette bli dømt/tvunget til å betale for seg, pluss at han må svare ovenfor påtalemyndighetene når det gjelder hærverksbiten, så kommer nok en bot oppå der igjen.

 

Men funker ikke det finns det mange flotte måter å terrorisere folk på... evt stjele audien og kreve løsepenger, hehe.

Men det skal og være sagt at går han et slikt steg og går personlig til angrep på mannen eller hans eiendeler er han jo ikke hakket bedre selv, da kan han havne i krøll med politet fra den andre fronten, eller vendettaer...

 

Regner med det er voksne mennesker dette så må vel kunne ordne seg for han på et vis...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å være dust tilbake er bare teit... (Selvom det sikkert er JÆVLIG fristende)...

Gjør alt du kan for å løse det på en ordentlig måte først... Om det ikke funker, DA kan du være dust tilbake...

 

Det eneste du oppnår ved å være frekk og morsk tilbake til karen er bare at han ignorerer deg helt og aldri kommer til å kunne diskutere saklig igjen, (om et ikke allerede er for seint).

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig surt når du får tilbake biln så er den ødlagt her å der, va på taksering i dag å var skader til 23000,-

Men regningen blir sendt til han og viss han ikke betaler blir det forliksrådet. han har ikke helt reint rulleblad så håper det går bra med saken

83 BMW E28 528

86 Volkswagen Caravelle coach

45 Willys Jeep

http://www.sviddgummi.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Å dra dette inn for retten tror jeg bare er tull.

Rettsvesenet gir ikke sånne "fillesaker" prioritet, skal du komme rettferdig ut av dette, må du ta en alvorsprat med han jævelen.

Rett og slett få han til å erstatte skadene på en el annen måte, rettsvesenet kan bli en tidtrøyte og masse venting, bekymringer og arbeid.

Tanken hadde ikke falt meg inn engang, for å ta det inn for retten, blir nesten som USA tilstander. Ordne opp som folk dere imellom, er mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kompisen din det bråtravelt med å bli kvitt cossien eller? Om man bytter/handler bil med pant i, så er man selv ansvarlig for at panten blir slettet/oppgjort. Hadde selv aldri vurdert å tatt med meg en bil med pant i! Dette er veldig greit å sjekke selv. Tror ikke kompisen din kommer noen vei om han aldri så mye plager onkel blå til å rydde opp etter seg.. påstand mot påstand. Tror nok at balltreløsningen er den eneste...

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kameraten din var vel ikke den smarteste kniven i skuffen for å si det slik...

Prøv først å kontakt personen med telefon og brev for og se om det ordner seg, noe jeg ikke trur kommer til å skje for jeg veit hvordan slike svin er.. Da dette sannsynligvis ikke var noe "gyldig" handel kan man jo annmelden for hærverk men kommer nok ingen steder pga at politiet har mange slike saker som bare ligger i skoffen.

 

Litt primitiv måte men ta igjen med samme mynt slik at han får en lærepenge som han fortjener.. Hvis dette er en ung mann 18-22 kan man jo prøve og kontakte foreldrene, familie for og forhøre seg litt (hvis ikke de er av samme sort da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra forslag her :)

blir vell sendt regning i første omgang å ta en prat med vedkommende om han er villig til å betale (som han sikkert ikke kommer til) tror ikke han er noe serlig gammel så får vell prøve å ta en prat med foreldrene også..

For dette er helt uakseptabelt att folk skal drive på slik som dette.

Det som er surt er at kompisen min glemte igjenn kontrakten i hanskerommet når de byttet tilbake biler :(

83 BMW E28 528

86 Volkswagen Caravelle coach

45 Willys Jeep

http://www.sviddgummi.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Naf medlemsskap? (Tenker på advokat gjennom Naf slik at du slipper å bruke en formue på advokat).

 

Den advokaten sender ET brev så er du på egenhånd igjen.. Hjalp ikke meg en dritt den gangen jeg trengte det..

 

 

Får håpe det ordner seg her om ikke så får herr høyre og fru venste.

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få karen til å innrømme det på en sms. Så anmeld saken etterpå. Så fort han vet at han er anmeldt og at sms'ene er en del av beviset så havner saken sikkert i konfliktrådet.

 

Har btw en person som jeg selv er ute etter om dagen. Etter at han ikke ville godta en retur på en vare som ikke "fungerte", uten at jeg vil utdype det i dette øyeblikk :) Planen er klar og saken trolig løst i løpet av en uke. Ikke fordi han vil føye seg men pga at han blir "lurt" til å tro at noen kompiser skal kjøpe noe av han. Vi kommer da til å stå klare til å bare hente det som skal kjøpes. Tror slikt er like greit noen ganger. Problemet er bare om han lager mer kvalme i ettertid.

 

Så om han har bilen til salgs enda og det er ingen andre løsninger så få noen venner til å prøvekjøre den og rett og slett skru av en del deler og lever bilen tilbake og krev at han gjør opp for seg. Får igjen med samme mynt, men du bør vite om han er psykopat først :D

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår