Gå til innhold

Import av 960 95' - strøken delebil

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

jaja, selv syns jeg det var synd det ikke ble noe av rekke 6'ern.. men butcher, selv om det blir litt for å få bilen inn i landet, så kan du ikke si at 14svenske lapper er mye for det du hadde tenkt å nappe utav den..?

*hvordan er det forresten å importere delebiler fra sverige? hive bilen på henger å satse på det ikke er lakrismenn på broa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, selv syns jeg det var synd det ikke ble noe av rekke 6'ern.. men butcher, selv om det blir litt for å få bilen inn i landet, så kan du ikke si at 14svenske lapper er mye for det du hadde tenkt å nappe utav den..?

*hvordan er det forresten å importere delebiler fra sverige? hive bilen på henger å satse på det ikke er lakrismenn på broa?

vel, det hadde jo kostet litt å få den inn i norge da..

planen var å fly til sverige (to personer).

total kostnad ville jo blitt ca. 35.000 NOK.. (medregnet valutadifferanse).

mao ville jeg da betalt 15k for motor og gir.

men, ja.. jeg fant jo ut av de avgiftene :P

bilen er tatt inn med 180hk og økning til 204 hadde blitt 16.000 eller hva enn jeg sa i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, det hadde jo kostet litt å få den inn i norge da..

planen var å fly til sverige (to personer).

total kostnad ville jo blitt ca. 35.000 NOK.. (medregnet valutadifferanse).

mao ville jeg da betalt 15k for motor og gir.

men, ja.. jeg fant jo ut av de avgiftene :P

bilen er tatt inn med 180hk og økning til 204 hadde blitt 16.000 eller hva enn jeg sa i går.

dersom man tar bilen inn som DELEBIL betaler amn bare moms på frakt og det man betaler for bilen...

mao dersom man betaler 10000,- for en bil og så koster det 1000,- for frakten blir prisen på bilen inn til norge ca 14000,-

men ulempen da er at man kan ikke regge bilen etterpå.. man bare alt untatt chassic nummeret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom man tar bilen inn som DELEBIL betaler amn bare moms på frakt og det man betaler for bilen...

mao dersom man betaler 10000,- for en bil og så koster det 1000,- for frakten blir prisen på bilen inn til norge ca 14000,-

men ulempen da er at man kan ikke regge bilen etterpå.. man bare alt untatt chassic nummeret

Det er 780n har prater om ja.

Når en kjøper bil i utlandet MÅ man betale moms på bilen.

De andra avgiftene trenger man ikke betale før bilen skal påskiltes.

ikke noe som heter at en momset bil ikke kan regges.

delebil eller ikke,moms må man betale på uansett ved kjøp.

Har selv kjøpt bil i sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 780n har prater om ja.

Når en kjøper bil i utlandet MÅ man betale moms på bilen.

De andra avgiftene trenger man ikke betale før bilen skal påskiltes.

ikke noe som heter at en momset bil ikke kan regges.

delebil eller ikke,moms må man betale på uansett ved kjøp.

Har selv kjøpt bil i sverige.

jeg fikk vite at dersom man tar inn en bil som delebil kan man ikke regge den etterpå..

mente biler generelt..

kvitteringe på momsen skal brukes når man feks bruker motor i en annen bil;)

var dette jeg fikk vite når jeg ringte tollen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk vite at dersom man tar inn en bil som delebil kan man ikke regge den etterpå..

mente biler generelt..

Kjøpte bil i sweden jeg,ingen som spurte om den skulle regges eller brukes som delebil.

Kun moms en må betale,om den skal regges eller hugges er valgfritt.

Om en bytter motor i bilen før den er godkjent kan det være det er spesielle regler som gjelder ja.

Før itiden måtte jo bilene være kappet i to for å ta de inn som delebil,men da var det jo virkelig "delebil" også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente biler generelt..

poenget er at om du skal regge den, må du betale avgifter for vekt, effekt, sylindervolum, men andre faktorer spiller også inn, som alder av bil,etc.

ved hugging betaler du bare moms ja, men deter også et minimumsbeløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider