Gå til innhold

Varselslampe blinker!?

Ranger emnet

nicolay

Anbefalte innlegg

I vinter har bilen begynt å klage!

Et par min etter jeg starter begynner det å pipe og den røde varselslampen blinker til jeg skrur av tenningen, tror det er den oljetemp lampen. Er på en 1.8T GTi, står i oppvarmet garasje... Skrur jeg av tenning når det skjer og venter et min så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stikk innom møller og kjøp deg ei flaske der.. De forteller deg hva som mest sansynlig er blitt brukt sist.

Bilerere generelt bør sjekke olja MINST hver 14. dag. Jeg sjekker den en gang i uka.. Er bare for kosens skyld ;) Men uansett: du kan virkelig skade/fullstendig ødelegge motoren om du kjører med for lite olje.

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah.... Ok, fyller på fort som faen når jeg leser dette. Rekker ikke møller pga jobb så kjører innom bensinstasjon og kjøper mobil1, som de slår opp og sier er bra. Ante ikke hvor mye jeg skulle ha på og de sa fyll på hele greia, 4L. Seff fant jeg ut nå at det er ALT FOR mye, langt over maks! Forbanna bensinstasjon.... Hva gjør jeg!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du vel bare pent nødt å gå under bilen din, skru ut den mutteren som sitter i bunnpanna. Når du nå først skal gjøre dette så kan du bare bytte olja først som sist. Og bytt oljefilter i samme slengen. Om du planlegger å gjøre dette kan jeg hjelpe deg litt. Står detaljert hvordan man gjør dette i Haynes-boka om du har den.

Når du skulle etterfylle og aldri gjort det før skulle du prøvd med f.eks 1 liter først. vente ca. 20 min og så peile på nytt og se hvor mye dette utgjorde. At de på bensinstasjonen sa fyll hele flaska er jo helt på tryne.

Du kan og gå tilbake til bensinstasjonen og klage. Si at DE skal tappe olja for deg og betale deg tilbake for den olja de tar ut. Dette ville jeg ha gjort, men vet det ikke er alle som liker å gjøre slik :)

mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet jo 800 for oljen jeg helte på :(

Men kan jeg ikke kjøre noe med den sånn her? Feks inn til møller eller no, jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan jeg skal tappe, og hvertfall ikke noe passende sted å gjøre det :(

Tviler på at bensinstasjonen vil dekke det, det var jo jeg som fylte på uten å sjekke riktig på den målepinnen, som jeg seff leste om ETTER at jeg hadde fylt på. Lesson learned! men de sa faen meg fyll på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa de rett ut at du skulle fylle hele flaska?

Er så lenge siden jeg skifta olje sist, men tror da på min tdi så skulle det være rundt 5 liter olje totalt.. så om du har la oss si 7-8 liter olje på bilen din nå er det vel ikke så lurt å kjøre med den.. hehe..

Men dette tror jeg det er andre her inne som har bedre peil på.. Ikke kjør før noen her har svart deg. Eller evt. ring møller i morra da. :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte hvor mye jeg skulle ha på, så slo han opp og leste 3-4 liter, så spurte jeg siden lampen lyste at den var "tom" om jeg ikke da bare skulle ha på hele flasken på 4L, og da svarte han ja... Så sånn omtrent, men den var fortsatt jeg som helte på hele uten å sjekke i instrukjsonsboken først hvordan jeg skulle sjekke oljen... Den er sikkert dobbelt så full som maks nå kanskje... Må taue bilen til møller da? grrr faen har ikke råd til dette nå.. pokker ass...

Ringer møller i morgen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider