Gå til innhold

Varselslampe blinker!?

Ranger emnet


nicolay

Anbefalte innlegg

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo bare å samle opp oljen som kommer ut når du tar av bunnpluggen. Deretter fyller du på så mye olje som motoren trenger(3,5-4liter eller no...)Helt sinnsykt at en fyr som jobber på bensertstasjon ber deg fylle på 4 liter! Han så sikkert i katalogen og fant ut hvor mye motoren skulle ha når den var tom... Og hadde motoren vært tom, så hadde du ikke kommet deg dit for å si det sånn.

Trenger du bukker for å komme til bunnpluggen da? Jekker du opp ene sida fram og legger to dekk under som sikring vil du kunne nå pluggen med en lang hånd og en fastnøkkel uten å være utrygg for at bilen skal glippe jekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet hvordan ei bunnpanne ser ut, så vil du straks se logikken i hva bunnpluggen er forno når du ser på bunnpanna:) Du skal ikke skru på alle de skruene rundt den, men den som mest sannsynlig sitter midt på! Den litt større skruen altså! Hehe. Men er vel egentlig ikke no sjakktrekk å bare legge dekk på den ene siden, for da blir jo bilen ståendes skakt, og blir kanskje litt vanskelig å få ut all oljen da. Ikke at det trengs i dette tilfellet her, men ved neste olje/filterskift så er det jo praktisk om man faktisk får byttet all olja:D Men nå er jo ikke jeg sikker på hvordan bunnpluggen sitter på en 4'er Golf eller da, så mulig det funker å bare jekke på en side, men jeg tviler.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hele bunnpanna så er det kun en stor plugg..

 

FRONT

---------------

I.....................I

I.....................I

I.....................I

-------o-------

BAKENDE

 

Hvis du forestiller deg at det her er bunnpanna nå du ligger under bilen, så er den lille rundingen pluggen..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satrixen. hvis du har hatt olje-service på møller, eller annet verksted, har de skrevet i Service-boka di om hva km-stand sto på når oljen ble byttet sist.. bare sjekke det mot hvor mye km står på nå, så vet du hvor langt du har kjørt. vanlig for Olje-service er jo 15000 km... men på modeller nyere enn 2000, er det forskjellige intervaller på service.

 

For å evnt fjerne dette selv gjør du som følger (med mindre du bruker Vag-Com):

Slå av tendingen og og hold inne knappen til tripptelleren. slå på tendingen og slipp knappen.. nå skal denne service være "utført". :P

 

Fant ut at Møller hadde skrevet feil i boka mi faktisk.. Ble byttet olje på den ved forrige service, januar 05, har altså kjørt 20`tusen siden den gang.. Blir vel olje bytte på meg og da, pluss nytt filter. Og så bare "resete" meldingen i dasjen selv :) bare kjøre på med helsyntetisk det da :)

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey takk, en tanke... Er ikke mulig å bruke "hevert" metoden på oljen da? suge ut litt via påfyllingen? Så slipper jeg å kjøpe ny olje også.

 

 

DUU!

 

Jo du kan ordne dette uten å skru en skrue!

 

Kom deg til Clas Ohlson og kjøp denne:

351166_B_2004-07-02_085318.jpg

 

Det er en oljelensepumpe.

 

Oljelensepumpe til bilen, båten og andre motorer. Klarer oljeskift uten å åpne bunnpluggen.

Art. Nr 35-1166

Koster 219 kr.

 

Den bare trer du ned i peilepinne hullet, eller inn i oljepåfyllingslokket.. vil tro det blir peilepinnen.. Også kan du pumpe oljen opp og ut i beholderen igjen, til du tilslutt får riktig oljenivå :)

 

-Pudding

 

Produktlink: (om det funker)

http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm.asp?COSID=D67E41B0FF884FB58C10515E80162856729763&CatPath=0q121q234q417q425&VMAction=0&CampPath=&SelectedWAG=14575&IsCampaign=N&NoCache=4028136#N0q121q234q417q425

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart Pudding!

har faktisk aldri tenkt på detta.

:)

 

Satrixen: helsyntetisk høres flott ut... sjekk også at oljen passer til motoren din. VAG-kode f.eks 505.00, 505.01, 503.00 osv...

 

Stingah! funket det ikke? hmmm.. merkelig... har funket fett her, hver eneste gang.

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet med å bare skru ut bånn pluggen?

Er jo ikke noe problem, mere styr å pumpe ut olja ihvertfall

Og da får man jo ihvertfall ut all olja

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår