Gå til innhold

Barnet mitt, Volvo 242 Pia

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Artig tråd :) fin historie, gleder meg til å se mere oppdateringer :)

jeg bytter motor i 740n til sommern. så da har jeg en b230 FS ( 130 hk ) som blir overflødig, alt som må gjøres er å bytte bunnpanne pakkningen.

500 kr og den er din ;)

Mvh Erik

Komplett motor for 500 kr ?!

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

240Rallye: Har begynt demontering av begge bila...

Bertonen har jeg fått ordna sveising på,men får ikke levert den før det er bart og nærmere våren.. 8'rn har jeg bestilt 4 nye glassfiberskjermer til (410€) som jeg må betale før de sender.. der har jeg i tillegg begynt å demontere den 8S'n for å overhale motoren i... så prosjekta er igang.. like langt? Veit ikke.. har ikke begynt på motoren te Bertonen, tenkte Jahrmann sku få fikse den over en goooood lang tid:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, jeg har roa meg ned Kjetil... skal få ferdig 242'n først, før jeg går igang for fullt på 8'rn.. Har begynt, og det er ro i seg sjøl, hehe..! 8S'n er jo delebil, den du kom ned å titta på på lageret som var opprustet, til den blå 8'rn..!;) Var og henta lakk til bilen idag, så nå skal jeg pusse et sett skjermer og få prøvelakkert for å bestemme meg mellom 2 nyanser! Blir jøtt bra!

Kjetil, du har ikke en originalmotor te overs? I en av bila på Dekkcenteret? Som henholdsvis er bra? tenkte til jeg får istand en av mine;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, jeg har roa meg ned Kjetil... skal få ferdig 242'n først, før jeg går igang for fullt på 8'rn.. Har begynt, og det er ro i seg sjøl, hehe..! 8S'n er jo delebil, den du kom ned å titta på på lageret som var opprustet, til den blå 8'rn..!;) Var og henta lakk til bilen idag, så nå skal jeg pusse et sett skjermer og få prøvelakkert for å bestemme meg mellom 2 nyanser! Blir jøtt bra!

Kjetil, du har ikke en originalmotor te overs? I en av bila på Dekkcenteret? Som henholdsvis er bra? tenkte til jeg får istand en av mine;)

da er den ene skjermen din ferdig,får komme og hente den når du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig Kim! Høres dritbra ut! Fy fari så tøff fargen ble! Blir spennende å se hvordan den andre blir! Ellers er det ikke mange oppdateringene fra min side, har plukket ut et elektrisk nett *2 av 2 biler... en fra 81 og en fra 82... Har også begynt matting/pussing av Pia innvendig.. kameraet mitt ble plutslig borte her, så får se om jeg ikke klarer finne det igjen.. trenger jo bilder her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

lenge sia det har skjedd noe på sia her nå.. Vel, oppdatering sia sist er ikke store heller.. har pussa ned bilen på bakskjermer, bakplate og baggasjelokk, og såklart: jo mer man pusser, jo mer arbeid finner man.... En av de forrige eierene har valgt å rustsveise hjulbue og bakskjerm under lykta, og en hjulbrønn eller 2.. hjulbuen la han utapå den gamle, uten noe imellom, partiet under lykta er bare for jævlig, og hjulbrønnen ser ut som den er tatt fra en dårlig skrekkfilm.. Så TAKK for den;) i tillegg har jeg litt god svensk sjarm i baggasjerommet også, over der tanken skar sitte.. Hurra-ur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da har helvetesmåneden begynt. Det har skjedd en del med bilen, men ikke på langt nær så mye som jeg hadde håpet på.

har anskaffet en komplett B21AT, i tillegg til B21et'n min..

har begynt nedpussing, som er et lite evighetsprosjekt..

Har også innsett at denne bilen ikke blir en showbil, men at det faktisk skal være en bruksbil, så derfor blir ikke 100% finish i kantene og krokene fulgt. (men det skal gjøres seriøst.)

Har begynt å sveise, har aldri gjort det før, og Pia har fått æren å bli min lærestubb..

Her er noen bilder:

Bakerst på kanalen:

Photo0157.jpg

Hjulbrønn:

bagasje2.jpg

Antennehull foran:

Photo0159.jpg

Bagasjerom:

Photo0158.jpg

Ruteramme:

hulliruteramme.jpg

Bakskjermer:

bakskjermhele.jpg

Den andre:

bakskjerm.jpg

Motor: :D

b21a.jpg

Det jeg har insett er at jeg ikke rekker å få nedi turbomotor til 3. august. Jeg satser på noe originalt.. så da blir det en simpel, grei og enkel gassermotor.

Hvis noen skulle ha en B23a, eller noe annet greit liggende, si ifra! Jeg trenger en motor, eller en topp til B21A'n min;) en hel motor er vel lettest... gi gjerne kritikk på sveisinga mi, jeg gjemmer meg bak at dette er FØRSTE GANG jeg holder i et sveiseapparat..!

Og jeg sveiset en hjulbue, og det ser greit ut! det slo seg ikke, så da får jeg væra fornøyd! hjulbue nr. 2 imorra! :D

Ønsk meg lykke til! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes du var flink med svisen til at det var første gangen jeg.Men hvem er du egentlig? er hadlenning sjøl og trudde jeg hadde kontroll på samtlige 242 prosjekt her omkring,men nei. Er foressten jeg som har gamle 242en til berntsen så veit du sikkert hvem jeg er. Topp til b21at er vel ikke no prob. bare å ta en topp det fra et eller annet. om det kniper har jeg sikkert no rask liggende:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit nok hvem jeg er, vi har jo tala en del.. Er naboen tel Berntsen jeg! Halvard Nyland. Takker for det! Hyggelig med tilbakemelding;)

Tala faktisk ve Berntsen igår, og jeg sa jeg hadde kjøpt B21at:

"Jaja, du får ihvertfall plystringa bak og økt bensinforbruk da:P"

Grei beskrivelse, hehe.. har Topp og alt, men mangler topp-pakning/er.. så vi får sjå om det blir originalt med engang, og AT etter ferien..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider