Gå til innhold

Barnet mitt, Volvo 242 Pia

Ranger emnet


_Sjakalen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker 242 1,9l! Bilen går som ei kule, og det er generellt fantastisk at jeg ENDELIG har den gul:D snart hjemme fra ferie, da begynner utredning av barnesykdommer, og montering av det aller siste. Det er DEILIG å ha bil!

 

Nå kan jeg endelig snart starte for fullt med Bertonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da begynte jeg med nytt prosjekt, type Turbomotor...

 

Jeg hadde en gammel B21a, som har rullet 160 000. den skal konverteres til B21AT. Begynte i kveld med å demontere, og fått av alt og begynner med toppen, de 8 første boltene går bra, den 9 da ryker pipa. litt forbannelse over dette, men finner en ny pipe, for så å oppdage at bolten har ryki. begynner på den 10. og der er jeg litt usikker på hva som har skjedd.

 

Jeg hadde forøvrig rett, jeg hadde brent en ventil i toppen. Bilder skal komme, hvis ikke må jeg legge opp på nytt imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg et endelig sluttresultat og vise fram. Jeg vet at spoileren ikke er gul, men det har noe med tid og gjøre.

 

21112006003.jpg

 

jeg vet bare at bilen er den råeste 242'n jeg noen gang har sett;) Og at den lyser opp! Amerikansk front er det tøffeste jeg har sett på disse bila! Slår alle andre fronter, spesielt den nye fronten... Dette er stil;)

 

21112006002.jpg

Må jo holde sjefen med bil også, så da blir den en Volvo 242 fra 1975 med sperre aksling på han;) Stadig og se ved siden av hverandre på Gran!

 

Er ikke lenge siden bilen så sånn ut:

Pia.jpg

 

Gud bedre hva litt lakk og skruing kan gjøre.

 

Nå skal bilen bli Volvo Original bil, motor er hentet, bur bestilt, sam-stag bestilt, H-kam skaffet og snart nye foringer.

 

Fritid har man aldri når man har bil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, er lov å hilse;):P Om du ser meg, ama:P

 

Hehe, har jeg kjørt rett forbi deg nå da? Kan ikke huske å ha sett deg på veien, eventuelt så har du vel vært på Brandbu? Jeg er helt lost jeg, er så mange folk at jeg kjenner ikke igjen folk. :P Bare si noe til meg om jeg virker fortapt.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår