Gå til innhold

Barnet mitt, Volvo 242 Pia

Ranger emnet


_Sjakalen

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, jeg har veldig mange prosjekt skal jeg si deg;)

2 stk Volvo 242

1 stk Volvo 262

2 Stk Renault 8 og 8 S

1 stk Renault 5 GTE og

1 Stk Renault 5 TS (Høyrestyrt)

 

Så jeg har nok med en bil av gangen;)

Neste prosjektet blir Renault 8'n.

 

Bertonen er lenger fram i tid. Begynner vel å plukke den ned i sommer håper jeg. Men til da, denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg gjort en del..

Før jeg skulle ha inn bilen i garasjen fikk jeg kommentarer fra alle hold, "du får ALDRI den der inn på tvers!", "Hallo! Bilen ER for lang" men stae meg måtte prøve, og hvem fikk rett;)

SUC51286.jpg

Står en PS2 i førersetet, kunne jo vært artig å satt inn den da..

Fikk pelt av begge dørene og begge siderutene og plukket ut alt søppel og høytalere baki med ledninger.

SUC51292.jpg

SUC51294.jpg

I tillegg var jeg hos en kompis av meg og så på turbodelene jeg har kjøpt meg.

SUC51301.jpg

Komplett original mekanisk innsprut til B21et med original intercooler til volvo.

SUC51308.jpg

Kan jo bli bra.!

SUC51325.jpg

I bakgrunnen ser dere turbotoppen tel kompisen min, han har gått for gasserturbo. B230AT.

 

Men hvordan er den originale mekaniske spruten, er den noe å satse på?

 

Var også og prata med lakkereren av bilen, samt at jeg fikk låne med meg fargekart, må jo velge farge på bilen. sitter med VW og Mercedes farger her, i tillegg til en bok med 4500 farger i... Jeg trodde detta sku væra lett jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k-jet er trasige greier.. men ble positivt overasket over den jeg har selv.. nor motoren stod i den bilen den ble plukket ifra, gikk den bare å putra å smalt.. bytta ut en dyse slange som var tett + litt anna småtteri, så fungerte denn rimelig greit. er fortsatt litt kranglete nor motoren er kald.. men nor den begynner å få litt temperatur blir den grei..

 

men plutselig en dag,/over natta kan den slå seg vrang.. så den er ikke noe særlig driftsikker.. men så er den jo over 20 år å da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LaSSiss: Ja, det hjelper meg ikke stort;) Hvis jeg ikke får tak i en B230FK/FT så setter jeg inn en original B21ET tror jeg..

 

Reset: Nei, det har han nok ikke...

 

Hunder å førr: Så det funker ok? Har jeg alle dela til det så prøver jeg.. det verste som kan skje er at det ikke funker..!

 

L.H 2.4, er det det som satt på nyere volvo 240 innsprut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake med noe mer oppdatering.

Har nå fått fjernet alt interiør (Bortsett fra dashbord),skrudd av belter, tatt av panseret, tatt ut bakruta og sprayet på mett i mett med hulromsbeskyttelse rundt om. Oppdaget også at jeg må gjøre noe drastisk i hulrommene bak dørene.. Fikk noen til å sveise inn nye kanaler der ifjor, men det ser ikke så jøtt bra ut der som det gjorde. Jeg har 2 cm med møkk, støv og stein bak sidepanelet, så det er et hull et sted.

 

Trenger et nytt snutepanser, så hvis noen har et rimlig et uten nevneverdig bulker og minimalt med rust kan de PM' meg...! Ihelga blir det nok for mye jobbing til at det skjer noe,men antar at jeg iløpet av neste uke har bilen klar for lakkering innvendig..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det skjedd nye ting i garasjen. Siden sist har jeg hatt et lite opphold på noe sjukehus, så jeg sprakk i henhold til å ha bilen klar til lakkering innvendig. Har nå fått rivi ut resten av innvendig dilldall, og har nå kun pedaler og rattaksling igjen. Taktrekket ble tatt ut, og jeg er glad jeg har 242;) Har kanskje fått tak i nytt snutepanser, så noe skjer da:) Begynner innvendig pussing iløpet av de nærmeste dagene, og bilder kommer når jeg får ladet opp kamera..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-Jetronic er faktisk veldig pålitlig!

 

Du slepper styrenhet for bensin å luftmengde måler..lamda.. osv..

 

Har en B21ET som faktisk har vert jævli bra helt til bensinfordelern klikka..å etter senere gransking så var det nok rett å slett "stempelet" som hang.. bytta da fordeler men bruker litt mere nå..1.1..

 

Min gamle 74mod 244GL me B21E som nå er 32år!! funker fint.. men greit å hive en skvett 2taks olje i tanken av å til for å smøre stempelet har en gammal volvo verkstmester rådet meg.. å det gjør nabon som har den gamle min..å den står hele vinteren å starter me en gang vær vår :)

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår