volvovassdal Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Ja nå har det seg sånn at den gode gammle 230et'n har bestemt seg for at han vil ha turtallsperra på 4500omdr.. det er ikke for høyt ladetrykk, bensinfilteret er ikke tett, fordi det er ikke noe bensinfilter:D men fordeler, rotor, plugger å pluggledninger bynner kansje å bli litt gammle..kan dette være feilen? eller er det noe annet som har traumer fra vietnamkrigen? Motoren er forholdsvis orginal, med en smule påjustert trykk, og åpent luftfilter.. svar mottas med stor takk :thumb MVH S. Schanke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Fordi der ikkje er filter? Muligens du har tette dyser. Korsen opptrer den ved 4500 rpm? Kutter den i 1 sekund, eller i 0,1 sekund eller fusker den? Altså...sei den øøøøøøøn...[stille]...eller ønønønønønønønøn eller rappadapparapam? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 kan høres ut som noe med dysene det. eller om luftmengdemåleren rett og slett har daua. Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 du kan prøve å ta ut diverse plugger: dvs: kontakter, og se åssen den oppfører seg da. gjerne mens motorens står på tomgang. Jeg nappa ut LMM-kabelen på min, og da døde den med en gang. nappa jeg ut kabelen til bryteren på spjeldhuset gikk den på 3000rmp uten å gasse and so' on... Det er en måte å feilsøke på... tviler på at den motoren der har noe nød-modus/feil-program som den kan komme inni. Det har værtfall ikke jeg merka med min, da kontakta til temp-giveren og tomgangsregulatoren var av uten at jeg visste det.... Håper detta sa deg noe (eller ikke?) :P lykke til... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Fordi der ikkje er filter? Muligens du har tette dyser.Korsen opptrer den ved 4500 rpm? Kutter den i 1 sekund, eller i 0,1 sekund eller fusker den? Altså...sei den øøøøøøøn...[stille]...eller ønønønønønønønøn eller rappadapparapam? :) Vært ut å testa den skikkelig nå.. Ved full gass så ligger den å stanger på 4500omdr, men hvis jeg ikke har full gass, så kommer jeg meg over 4500.. hmm rart! begynner å glede meg til å pælme ut ET drittn å hive inn en FK motor.. ble forresten parkert grundig av noe jeg trodde var en vanlig "små" styla sierra i sta også :shake så nå får jeg ikke såve i natt, hehe EDIT: når den når 4500omdr så detter den ned rundt 500omdr før den er på'n igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 hørtes ut som luftmengdemåleren din er kaputt synes jeg da Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 og en annen ting....har du fjerna det originale bensinfilteret som sitter under bilen?? Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Vært ut å testa den skikkelig nå.. Ved full gass så ligger den å stanger på 4500omdr, men hvis jeg ikke har full gass, så kommer jeg meg over 4500.. hmm rart! begynner å glede meg til å pælme ut ET drittn å hive inn en FK motor.. ble forresten parkert grundig av noe jeg trodde var en vanlig "små" styla sierra i sta også :shake så nå får jeg ikke såve i natt, heheEDIT: når den når 4500omdr så detter den ned rundt 500omdr før den er på'n igjen du kan jo prøve luftmengdemåleren min..! den er ikke montert i en bil for øyeblikket så hvis du tar deg en tur så kan du smekke den inn å teste..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 luftmengdemålerne på de bila er noe dritt! en kompis hadde et lignende symptom på sin i helga. vi skrudde den opp og gjorde den rein og justerte den. sitter en justring under lokket Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 du kan jo prøve luftmengdemåleren min..! den er ikke montert i en bil for øyeblikket så hvis du tar deg en tur så kan du smekke den inn å teste..! takk for tilbudet:) kontakter deg på pm hvis det blir aktuelt :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Jeg hadde akkurat samme problemet med med motor. Byttet coil, og alt ble bra. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Jeg hadde akkurat samme problemet med med motor. Byttet coil, og alt ble bra. Lykke til! Har en coil fra B23A liggende.. passer den? eller må jeg ha en fansy coil fra 740tic? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Har en coil fra B23A liggende.. passer den? eller må jeg ha en fansy coil fra 740tic? Har coil liggende å, tenningshjerne å... sombrero Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 hadde lignende feil. tok av luftfilter,da var den ok. det var gamle B230ET'n min Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 høh! som vanlig har problemet ornet seg av seg selv, hihi! kjørte sånn halveis om kapp med en hvit 245 (noen hær?) oppåver okstadbakkan når jeg var i by'n i dag, å jeg ga "Foillgass" å dro den helt problemfritt til 6000 :driving har testet litt nå, å d virker som problemet har gitt seg, men problemer som fikser seg selv, har også en tendens til å komme tilbake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.