Gå til innhold

B230ET vanskeligheter

Ranger emnet


volvovassdal

Anbefalte innlegg

Ja nå har det seg sånn at den gode gammle 230et'n har bestemt seg for at han vil ha turtallsperra på 4500omdr.. det er ikke for høyt ladetrykk, bensinfilteret er ikke tett, fordi det er ikke noe bensinfilter:D men fordeler, rotor, plugger å pluggledninger bynner kansje å bli litt gammle..kan dette være feilen? eller er det noe annet som har traumer fra vietnamkrigen?

Motoren er forholdsvis orginal, med en smule påjustert trykk, og åpent luftfilter.. svar mottas med stor takk :thumb

 

MVH S. Schanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan prøve å ta ut diverse plugger: dvs: kontakter, og se åssen den oppfører seg da. gjerne mens motorens står på tomgang. Jeg nappa ut LMM-kabelen på min, og da døde den med en gang. nappa jeg ut kabelen til bryteren på spjeldhuset gikk den på 3000rmp uten å gasse and so' on... Det er en måte å feilsøke på... tviler på at den motoren der har noe nød-modus/feil-program som den kan komme inni. Det har værtfall ikke jeg merka med min, da kontakta til temp-giveren og tomgangsregulatoren var av uten at jeg visste det.... Håper detta sa deg noe (eller ikke?) :P lykke til...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi der ikkje er filter? Muligens du har tette dyser.

Korsen opptrer den ved 4500 rpm?

Kutter den i 1 sekund, eller i 0,1 sekund eller fusker den?

Altså...sei den øøøøøøøn...[stille]...eller ønønønønønønønøn eller rappadapparapam? :)

Vært ut å testa den skikkelig nå.. Ved full gass så ligger den å stanger på 4500omdr, men hvis jeg ikke har full gass, så kommer jeg meg over 4500.. hmm rart! begynner å glede meg til å pælme ut ET drittn å hive inn en FK motor.. ble forresten parkert grundig av noe jeg trodde var en vanlig "små" styla sierra i sta også :shake så nå får jeg ikke såve i natt, hehe

EDIT: når den når 4500omdr så detter den ned rundt 500omdr før den er på'n igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ut å testa den skikkelig nå.. Ved full gass så ligger den å stanger på 4500omdr, men hvis jeg ikke har full gass, så kommer jeg meg over 4500.. hmm rart! begynner å glede meg til å pælme ut ET drittn å hive inn en FK motor.. ble forresten parkert grundig av noe jeg trodde var en vanlig "små" styla sierra i sta også :shake så nå får jeg ikke såve i natt, hehe

EDIT: når den når 4500omdr så detter den ned rundt 500omdr før den er på'n igjen

 

du kan jo prøve luftmengdemåleren min..! den er ikke montert i en bil for øyeblikket så hvis du tar deg en tur så kan du smekke den inn å teste..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

luftmengdemålerne på de bila er noe dritt!

en kompis hadde et lignende symptom på sin i helga.

vi skrudde den opp og gjorde den rein og justerte den. sitter en justring under lokket

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høh! som vanlig har problemet ornet seg av seg selv, hihi! kjørte sånn halveis om kapp med en hvit 245 (noen hær?) oppåver okstadbakkan når jeg var i by'n i dag, å jeg ga "Foillgass" å dro den helt problemfritt til 6000 :driving

har testet litt nå, å d virker som problemet har gitt seg, men problemer som fikser seg selv, har også en tendens til å komme tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår