Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Kredit og Debet!

Du skylder meg jo fra Pedersens pakken :P

Samt du har jo besudlet K&N Filteret og rengjøringskit'et :O

780'en er grom :-) På mange måter er den finere enn 242'en, men det er jo annen type bil.. 242'en er en ukomfortabel, bråkete og upraktisk bil, mens 780'en er mer luksusglider.

Jeg ringte forresten tollvesenet også, for å høre hvor mye turbotrykk jeg kan kjøre på 780'en.. Hun damen sa de ikke hadde noe register å slå opp i på effekt den var tollet inn som. Hun sa det var min bussiness å passe på jeg holdt meg innenfor volum og effekt-krav. Hun sa mao. at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre, så lenge jeg ikke brøt lovene.

Jeg prøvde å fiske ut hvor mye den var tollet inn som, men ja.. Det var ikke mye svar å få der i gården.

Får vel ta en effektmåling med ca. samme effekt som b280f.. Må vel ta å google 1988' b280f. Skal høre med b.t. om jeg kan få effekt oppgitt på en sånn måte som: "godkjent med inntil 240hk", trumfkortet mitt tenker jeg at må være at om 3.5 år, vil det jo være gratis å øke effekten i den.

Men, men.. Time will show, får se hva de sier o.k. til.. Lovlig skal det uansett gjøres.

Biler før -95? Kan man trimme så mye man vil, uten å betale noe ekstra effekt-avgift, mener jeg å ha hørt flere steder!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Biler før -95? Kan man trimme så mye man vil, uten å betale noe ekstra effekt-avgift, mener jeg å ha hørt flere steder!

Bruksfradraget i avgifta gjeld frå førstegangsregistrering i Norge. Greit for biler som alltid har gått i Norge, ikkje så greit for bruktimporterte... Etter 10 år er det oppnådd fullt avgiftsfritak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksfradraget i avgifta gjeld frå førstegangsregistrering i Norge. Greit for biler som alltid har gått i Norge, ikkje så greit for bruktimporterte... Etter 10 år er det oppnådd fullt avgiftsfritak...

Sjelden man blir stoppa i teknisk da :P hehe. Er jo ingen som drasser med seg rullende landevei rundt heller da, så er jo bare å lade på det, også ha justerbart trykk, i tilfelle man skulle komme borti satans vegvesen, farbror blå, etc...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det måling av 780, da med 0.3 bar :P forventer 135hk ca.

(i 780 tilsvarer det ca. b230a i 240, med tanke på vekt/effekt/akselerasjon).

kjørte med Colli i dag og vet derfor målestokken. Trenger mao. ca. 20hk mer i en 700/900 serie, for å klare å akse fra en 200-serie med ny turboclutch og blyfri 98, samt wunderbaum i speilet.

Til colli's fordel, hadde han ingen oblater på skiltene, noe som gir mindre vekt og mindre luftmotstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det måling av 780, da med 0.3 bar :P forventer 135hk ca.

(i 780 tilsvarer det ca. b230a i 240, med tanke på vekt/effekt/akselerasjon).

kjørte med Colli i dag og vet derfor målestokken. Trenger mao. ca. 20hk mer i en 700/900 serie, for å klare å akse fra en 200-serie med ny turboclutch og blyfri 98, samt wunderbaum i speilet.

Til colli's fordel, hadde han ingen oblater på skiltene, noe som gir mindre vekt og mindre luftmotstand.

Du er da ikke oppmerksom. Wunderbaumene mine er IKKE i speilet lengre. Du glemte også å skrive at det ene skiltet mitt ble blåst vekk fra dashen hver gang jeg akset. Gleder meg til turen i dag DaB! Håper det er de samme folkene som måler 780 da.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider