Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tør eg quote deg fra første post i 242-tråden? ;)

Hehe, SYK temp i bergen i dag da..

synd det er drittvær i morgen.

rakk nå å teste den biltema voksen som visstnok er best i test i bladet motor?

virket fint som fan.. klarte å polere vekk en matt del jeg har hatt i over et år :P

Skal med AC når man har funksjonible vinduer? :P

Skal love deg, det var DRITVARMT i bergen i dag!

Jeg var ute å kjørte i mange timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camshaft_stud.jpg

:hvaskjera

J.... bra pinneskruer for lagra for kamakslingen... (hint: sjekk endringen i diameter/gjengestigning på midten.... Når eg trekte til 20Nm med momentnøkkel sleit eg av skruane. Neppe volvo original (og nei, det var ingenting i vegen med momentnøkkelen. Testa på kamaksellagra på ein B200F eg hadde i garasjen, og der fekk eg stramma opp muttrane til 20Nm uten problem).

Ser ut til at det har vore ein skikkelig luring som har skrudd på motoren før meg. Ingen skruer i toppen var stramma til skikkelig... Blir vel nødt til å sleppe ned bunnpanna og sjekke om rammelagra og veivlagra er skrudd fast anger2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camshaft_stud.jpg

:hvaskjera

J.... bra pinneskruer for lagra for kamakslingen... (hint: sjekk endringen i diameter/gjengestigning på midten.... Når eg trekte til 20Nm med momentnøkkel sleit eg av skruane. Neppe volvo original (og nei, det var ingenting i vegen med momentnøkkelen. Testa på kamaksellagra på ein B200F eg hadde i garasjen, og der fekk eg stramma opp muttrane til 20Nm uten problem).

Ser ut til at det har vore ein skikkelig luring som har skrudd på motoren før meg. Ingen skruer i toppen var stramma til skikkelig... Blir vel nødt til å sleppe ned bunnpanna og sjekke om rammelagra og veivlagra er skrudd fast anger2

ja, hehe.. han tok en svensk en :boxers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, SYK temp i bergen i dag da..

synd det er drittvær i morgen..

Ja tempen var voldsom, nesten så eg syntes synd på min bror, som kjører 940en min MED A/C men UTEN "A/C-vann"..

Edit: Oi, skrev noe her som gjerne skulle stått i 242-tråden det ja.. Flytter det over..

..Og dermed ble denne posten kun OT, nice..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt ti nye pinnbolter (frydenbø sitt system var nede i dag, så jeg har de ikke før torsdag).

bestillte også innsugspakninger.

da (som jeg har sagt før - og tatt feil), bør vel bilen være rimelig komplett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt ti nye pinnbolter (frydenbø sitt system var nede i dag, så jeg har de ikke før torsdag).

bestillte også innsugspakninger.

da (som jeg har sagt før - og tatt feil), bør vel bilen være rimelig komplett :P

Må nok innom Frydenbø og bestille litt deler i dag også ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok innom Frydenbø og bestille litt deler i dag også ja...

poprush surprise :p

Får gi deg et ring etter jobb.. Har kurset diverse avdelinger i dag, iht. nye arbeidsrutiner / struktur i bildearkiveringsprogramvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider