Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah, såpass ja.. Så det er egentlig bare bolt on?

Da gjenoppsto drømmen om ASA Racing GT Black 18" :D

Hvor får man tak i slike spacere da?

gummihuset har dem.. 1900sek for raund baut.

ps. du får asa i 19" også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar tid... Motoren er eit herlig sammensurium av deler, med blokk og topp fra nyere B230FT, mens innsprøytningssystem og kabling er fra B23ET fra ~84 760 turbo. Kablingen er av "god gammel kvalitiet", dvs i elendig stand. I tillegg har ein svenske med aksjer i Svenska Sockerbitfabriket kobla greiene tidligere => fullt kaos. Berre ein ting å gjere, å koble motoren på nytt frå grunnen av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veivhusventilasjonsslanger, flammedemper, etc. er bestillt nye hos volvo.

Spurte ikke prisen på de, så update kommer i morgen elns. De hadde alt inne, utenom den korteste veivhusslangen.

Svinghjulssensorer kommer fra Mortenaa på forumet her, for den nette sum av kr. 500,-

Når de tingene er på plass, skal vel 780'en være rimelig rullbar.

Så gjenstår det en del interiørarbeid, vask, rengjøring, montering av nye paneler, liming av taktrekk, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sensor er på gang nå. Får vel skru sammen bilen då, og så venter omfattende prøvekjøring før du kan få den tilbake :cab

får den tilbake med x antall bøter (fotobokser) ? :P

han skulle sende giverene i dag, jeg bad han sende oppkrav, så man slippe rå vente 1-2 dager på bankoverføring..

mao. i morgen, eller i overimorgen, er de kanskje i bergen?

prøvde å ringe frydenbø i dag, for å høre om veivhusvent. dog, som vanlig, umulig å komme igjennom :S

I går, fikk jeg mye hjelp av hun damen i resepsjonen.. hun fikk de til å ringe meg opp igjen, etc. Men i dag, ble jge overført og så inn i uendelig "beeep beeep"-kø. Får vel heller stikke oppom IRL..

hehe, jeg ble overrasket når de folkene på volvo begynte å huske navnet mitt, spørre om jeg ikke skulle slutte å plage dem snart, etc. :P

men, når hun telefondamen i går sa: Du har jo ringt før du!, hehe.. Det betyr at prosjektet bør bli ferdig snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikkje holdt på lenge med et prosjekt før du slepp å presentere deg i telefonen når du ringer (been there...)

hehe, ja.. husker du ble litt overrasket når de kallte deg på fornavn, uten at du hadde oppgitt mer enn etternavn når du bestillte :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar tid... Motoren er eit herlig sammensurium av deler, med blokk og topp fra nyere B230FT, mens innsprøytningssystem og kabling er fra B23ET fra ~84 760 turbo. Kablingen er av "god gammel kvalitiet", dvs i elendig stand. I tillegg har ein svenske med aksjer i Svenska Sockerbitfabriket kobla greiene tidligere => fullt kaos. Berre ein ting å gjere, å koble motoren på nytt frå grunnen av...

Stakkars da, blitt lurt opp i stry av Olav du. Han bør betale deg godt... Kvite blink kjem straks på bilen min.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får den tilbake med x antall bøter (fotobokser) ? :P

han skulle sende giverene i dag, jeg bad han sende oppkrav, så man slippe rå vente 1-2 dager på bankoverføring..

mao. i morgen, eller i overimorgen, er de kanskje i bergen?

prøvde å ringe frydenbø i dag, for å høre om veivhusvent. dog, som vanlig, umulig å komme igjennom :S

I går, fikk jeg mye hjelp av hun damen i resepsjonen.. hun fikk de til å ringe meg opp igjen, etc. Men i dag, ble jge overført og så inn i uendelig "beeep beeep"-kø. Får vel heller stikke oppom IRL..

hehe, jeg ble overrasket når de folkene på volvo begynte å huske navnet mitt, spørre om jeg ikke skulle slutte å plage dem snart, etc. :P

men, når hun telefondamen i går sa: Du har jo ringt før du!, hehe.. Det betyr at prosjektet bør bli ferdig snart :P

De få gangene jeg har hatt behov for å snakke med Frydenbø, har jeg blitt skikkelig forbanna av at "han er opptatt" "han kan ringe deg igjen" osv... Sistnevnte versjon: De ringer deg opp etter 2-3 dager. Hehe! Best å gå dit IRL ja, da får man god service.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Ingenting..

Jeg har litt mer girolje, men mortenaa har ikke hatt tid å sende deler, samt volvo har ikke fått veivhusventilasjonsdeler enda.

ergo. håper det går i boks man-tir neste uke.

mangler forresten luftfilter, så jeg må vel enten kjøpe turboboks, eller konfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider