Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt rundt i 240, og det gikk, men ikke behagelig. Noen som har og vil fikse AC til meg? :)

Vi får se hvor lang tid det tar før jeg får evt. deler jeg må ha hos Volvo. Jeg må ta turen ned der en av dagene etter jobb, ang. motorbyttet. Er redd det blir krøll, så da ligger B21et til salgs snart tenker jeg.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag blir det kanskje start :)

Fikk i posten:

* givere fra mortenaa

Hos volvo:

* Nippel

* Vevihusventilasjonsfilter

I går var jeg å hentet den slangen som ligger utenpå veivhusventilasjonsslangen. Veivhusventilasjonsslangen kostet vel 250kr elns, mens den som ligger utenpå (skumgummi), koster sånn 360kr elns.. husker ikke helt i farten.. hehe..

men, men.. Muligens start i dag :-) har dog desverre bare mobil til evnt bilder/film i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det kanskje start :)

Fikk i posten:

* givere fra mortenaa

Hos volvo:

* Nippel

* Vevihusventilasjonsfilter

I går var jeg å hentet den slangen som ligger utenpå veivhusventilasjonsslangen. Veivhusventilasjonsslangen kostet vel 250kr elns, mens den som ligger utenpå (skumgummi), koster sånn 360kr elns.. husker ikke helt i farten.. hehe..

men, men.. Muligens start i dag :-) har dog desverre bare mobil til evnt bilder/film i dag.

Du må fortelle hvordan det gikk i dag da! Kjenner jeg deg rett, så ringer du meg hvis dere skal starte. Hehe! Du ringer jo og tyter hver dag (hvordan er egentlig mobilregningen din?). Må få fingern ut ang. min bil nå, men faen som den lønningen skulle drøye da. :offtopic

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle hvordan det gikk i dag da! Kjenner jeg deg rett, så ringer du meg hvis dere skal starte. Hehe! Du ringer jo og tyter hver dag (hvordan er egentlig mobilregningen din?). Må få fingern ut ang. min bil nå, men faen som den lønningen skulle drøye da. :offtopic

hei, har fått ca. 1000kr per mobilregning:S menmye ringing til utlandet, etc. pga 780'en.

det ble no go!

jeg satt å chinnet, mens Stein Ove satt med Oscilliscop, multimeter, etc.

etter en stund, åpnet han hjernen og der så vi at noen har grillet elektronikk i motoren før... mao. ser det litt tvilsomt ut at dcet blir 780 til heidaltreffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å annonsere etter ny hjerne, bla.a. på TPC, men det er jo begrenset antall av de desverre :S

Fant et par på TPC, hvor han ene solgte med BMW LMM, større dysre, trimchip, o.l. for 4k SEK. Vet dog. ikke om han har hjernen fremdeles og om han vil selge den uten hele satsen som han påstår gir 300-325hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kule 'an litt enno. Skal sjå i kveld om eg kan få liv. Feilen ser relativt grei ut. Forhåpenlegvis har kretskortet virka som ein sikring (ei brent bane), og eg kan laske denne for å reparere feilen.

ja, men det er greit å ha noe "for hånden", i tilfelle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor kjøpte du den skumgummien utpå.. for syns skyld eller?

940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html

x740 Tic 86 model - solgt

XOpel vectra 90 model - Herjebil

XVOLVO 240 STV 92 mod

x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacGyver må fikse ja! Han fikser alt...

Nei, Stein Ove fikser alt :P

It's flying!

ps. interessant lesestoff for motronic'er:

http://www.ludd.luth.se/~rotax/motronic/main.html

for de som ikke har fått det med seg, er dette en b230ft med underspyling, 530 topp, vx3 kam,etc. etc. og av en elller annen grunn motronic hjerne fra b23et.. (feks 760 turbo).. swedish style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J... svenskefaen..

Veit dei ikkje at det er forskjellig temperatursensor på B23ET og B230ET!!!!!! Ok, med temp sensor fra B230K, som er den samme som til B23ET, og som faktisk til og med virker! (den gamle som var feil var i tillegg defekt...) går motoren til og med når den er varm... Fikse vakuumlekasjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider