Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Den startere var av type Turbo og koster derfor en del mer. Den var høyglanspolert og nyoverhalt av eksperter på det området. Så måtte jeg betale for å parkere mens jeg måtte vente på dere, og bensinutgifter på b230a. Hm... Skal vi si 2000,-?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den startere var av type Turbo og koster derfor en del mer. Den var høyglanspolert og nyoverhalt av eksperter på det området. Så måtte jeg betale for å parkere mens jeg måtte vente på dere, og bensinutgifter på b230a. Hm... Skal vi si 2000,-?

hehe, du skal få lov å sitte på i r6'en :P

 

ps. har fått effektmålingtimer nå..

 

242r6: 20.juli, 14:15

780 coupe bertone turbo: 21.juli, 09:30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kravstor da, jeg sender regning til Olav Mjelde!

Kredit og Debet!

Du skylder meg jo fra Pedersens pakken :P

Samt du har jo besudlet K&N Filteret og rengjøringskit'et :O

 

var no en fin øse detta oxo da men likte 242'en best da:)

men men er vell en grei bil dette oxo

780'en er grom :-) På mange måter er den finere enn 242'en, men det er jo annen type bil.. 242'en er en ukomfortabel, bråkete og upraktisk bil, mens 780'en er mer luksusglider.

 

Jeg ringte forresten tollvesenet også, for å høre hvor mye turbotrykk jeg kan kjøre på 780'en.. Hun damen sa de ikke hadde noe register å slå opp i på effekt den var tollet inn som. Hun sa det var min bussiness å passe på jeg holdt meg innenfor volum og effekt-krav. Hun sa mao. at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre, så lenge jeg ikke brøt lovene.

 

Jeg prøvde å fiske ut hvor mye den var tollet inn som, men ja.. Det var ikke mye svar å få der i gården.

 

Får vel ta en effektmåling med ca. samme effekt som b280f.. Må vel ta å google 1988' b280f. Skal høre med b.t. om jeg kan få effekt oppgitt på en sånn måte som: "godkjent med inntil 240hk", trumfkortet mitt tenker jeg at må være at om 3.5 år, vil det jo være gratis å øke effekten i den.

 

Men, men.. Time will show, får se hva de sier o.k. til.. Lovlig skal det uansett gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredit og Debet!

Du skylder meg jo fra Pedersens pakken :P

Samt du har jo besudlet K&N Filteret og rengjøringskit'et :O

 

 

780'en er grom :-) På mange måter er den finere enn 242'en, men det er jo annen type bil.. 242'en er en ukomfortabel, bråkete og upraktisk bil, mens 780'en er mer luksusglider.

 

Jeg ringte forresten tollvesenet også, for å høre hvor mye turbotrykk jeg kan kjøre på 780'en.. Hun damen sa de ikke hadde noe register å slå opp i på effekt den var tollet inn som. Hun sa det var min bussiness å passe på jeg holdt meg innenfor volum og effekt-krav. Hun sa mao. at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre, så lenge jeg ikke brøt lovene.

 

Jeg prøvde å fiske ut hvor mye den var tollet inn som, men ja.. Det var ikke mye svar å få der i gården.

 

Får vel ta en effektmåling med ca. samme effekt som b280f.. Må vel ta å google 1988' b280f. Skal høre med b.t. om jeg kan få effekt oppgitt på en sånn måte som: "godkjent med inntil 240hk", trumfkortet mitt tenker jeg at må være at om 3.5 år, vil det jo være gratis å øke effekten i den.

 

Men, men.. Time will show, får se hva de sier o.k. til.. Lovlig skal det uansett gjøres.

 

hmmmm jaja om en ser slik på det så hehe

jaja får no håpe du får svar noen plasser da, går det ikkje ann å ta deg en telf til volvo Norge da? dei må vell ha noe info å gi deg?

synst det er litt rart at det ikkje er noen som har litt info til deg hmmmm

men som sagt får no håpe du klare å oppdrive lit info.

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, du får de få kronene fra pakken som er igjen, så får jeg tilbake starteren fra 780-en. Så kan det bare stå der uten å gå! :D

hehe, børge skylder meg en starter :P

(for volvo power team skjorte!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke hva bilen kostet ny i 1988 Mikkel, så skjønner du hvorfor! ;)

Ja, jeg fikk jo prutet den ned en god del, men alt det som forrige eier skjulte av skader og jalla på bilen, så er det bare bra.

 

"rustne" bremser, feks. Samt fjærbein som stod på halv åtte (pga forrige eier har kræsjet med bilen, som også forklarer knekken på skjermen, som han "ikke visste" hvordan oppstod)., ledninger som var macguyvret på, etc.

 

ref.:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår