Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Litt av en bøtte med offtopic her nå!! Jeg får vel kjøpe noen lær-rens en av dagene og gå over interiøret i 780'en..

Samt den mangler:

A/C slanger/rør fra 7/9-serie med 4'er.

Stereokonsoll til 7/9-serie

Ellers, gjenstår det å lime opp taktrekket, samt kanskje få trekt hattehyllen i nytt skinn, da det andre er solbrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg og faren min var hos volvohuggern i går (åsane)..

Vi skulle ha ny stereohylle, men, passet den? Nei..

Det var annen vinkel.

Selve askebegeret og sigarett-tenner fra 740 passet.

780'en har mer "90 grader" på stereohyllen og derfor passet ikke stereohyllen til 740. Prøvde også 940..

Problemet, var vinkelen, da "kassen" kræsjet med A/C kontrollpanelet, som gjorde at man ikke fikk skrådd den nok, til at den gikk i ett med dash.

Men, men.. My magick fingers, fikk den herpede konsollen til å sitte fint!! Skjønner ikke hvordan, da den drev å datt ut under kjøring til Heidaltreffet, hehe..

Men, ja, bilen fikk nå iallefall nye baklukedempere.. Må si det er rimelig rått å åpne bakluken fra bilen.

2 nye baklukedempere, kom på 388kr elns.. ja, nye, ikke brukte.

Jeg må vel kable opp stereo i bilen en av dagene, samt taktrekket skal limes skikkelig.

Det er derimot litt jobb med taket, da vi må "skrubbe" vekk den madrass-overflaten som er der, for å få det til å henge.

mao, taket må ut, samt div. paneler, så må vi skrubbe det og lime det opp på nytt.

Videre, tenker jeg på å ordne noen "nye" (brukte) 780 interiørdetaljer fra usa, da jeg har fått kontakt med noen folk der borte, som hugger 780'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Emblemer er på vei, creds til en lærer ved Årstad VGS -Magne Lønningen.

--

Faren min tok forresten 3-plass i 7/9, s90/v90 serie på Åltreffet.

Vi rakk ikke å få bilen helt 100% innen treffet, men vi har allerede på vei nå både NYTT blinklys v.s., såvel som da emblemer.

Ellers må vi fikse taktrekket enda en gang.

tips:aldri bruk biltema spraylim, hehe.. Klarte ikke å holde vinylen på min egen hattehylle engang :iconsm (242'en altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emblemer er på vei, creds til en lærer ved Årstad VGS -Magne Lønningen.

--

Faren min tok forresten 3-plass i 7/9, s90/v90 serie på Åltreffet.

Vi rakk ikke å få bilen helt 100% innen treffet, men vi har allerede på vei nå både NYTT blinklys v.s., såvel som da emblemer.

Ellers må vi fikse taktrekket enda en gang.

tips:aldri bruk biltema spraylim, hehe.. Klarte ikke å holde vinylen på min egen hattehylle engang :iconsm (242'en altså)

Biltema kontaktlimet er noe dritt ja :p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slutte å disse det limet gutter! :lol:

Det virker knall på filt iallfall, sånn høyttalerteppe....

Nå synest jeg vi løsner fra topic her... Ironisk nok...

I morgen kommer faren min hjem fra Stavanger og emblemene ligger klar å venter :-)

Amazing service av emblemdealeren, han målte opp på sin egen bil, tegnet og gav mål for hvor emblemer skulle henge, o.l. Jeg fikk også utskrift av hans 780 register (biler i Norge).

Det er angivelig 24 780'er i Norge, men han har bare klart å spore ned 16.

Kanskje jeg skulle laget en side med bertoneregister? hmm.. Jeg får tenke litt på den saken, men isåfall lager jeg en skikkelig side, ikke noe statisk html som de andre bertoneregistrene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha "komisk" ler

ja, faren min skulle akkuratt til å kjøre til stavanger, så ser jeg:wtf?? ventilhettene er borte!

Jeg begynte jo å le da.. Han bare lo han også..

Er jo rett og slett LATTERLIG.

Noen folk burde vært lobotomert, eller kanskje det er det de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider