Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det "beste" er når det forsvinner 2 stk ventilhetter, så noen dager etter forsvinner 2 til.. Då har Kåre fått nye ventilhetter på mopeden, og fortalt Ronny kor han kan skaffe og..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "beste" er når det forsvinner 2 stk ventilhetter, så noen dager etter forsvinner 2 til.. Då har Kåre fått nye ventilhetter på mopeden, og fortalt Ronny kor han kan skaffe og..

Ja, det hendte med 242'en i fjor.. Hadde fått noen ventilhetter med volvologo, så stjal noen 2 av dem, da kunne jeg ikke bruke resten..

Greit nok, ikke dyre saker, men det var liksom en gave jeg fikk av søsteren min, så det var litt mer "sentimental verdi" enn rèell verdi..

Folk som blir fersket med slikt, burde blitt sendt dit George Bush skal slippe bomber neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Updates:

Nytt blinklys montert

Nye DLS kabler lagt opp til høyttalere

JVC DAB radio flyttet over fra mercedesen

Installert overgang fra Euro DIN til ISO, samt moddet denne litt.

(780 har originalt forsterkere innebygget og jeg ville jo selvsagt unngå de).

Istedenfor å klippe i org-nettet, tok jeg da å klippet opp adapterkablene og la nye høyttalerkabler (DLS)..

Ble riimelig bra lyd i 780'en ja :-)

DAB antennen er inni bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder forteller mer enn 1000 ord :D

Jeg har noen bilder på mobben, men tviler på jeg får de ut..

Det er forøvrig for det meste bilder av koblingen da.. Tok meg god tid for å gjøre det skikkelig!!

Det var en del jalla jeg fant etter hvert, som jeg måtte fikse på også.. Som feks. jordkabel som bare var tvinnet rundt en annen kabel, ledninger med isolasjon som var gnisset av, m.m.

780'en har pioneer(?) 6x9 i hattehyllen og volvo org. i dørene og jeg må si det spillte faktisk overraskende bra!! JVC spilleren er/var i 5000kr klassen i fjor, så det er ikke den billigste man får tak i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Statusrapport fra biltilsynet visning:

• mmmmmmmmmmmm (hilsen hunden min)
  • Tannstang må byttes (knekt av en del)
  • Mangler dokumentasjon på spacers
  • Mangler dokumentasjon på senkesett (fremme)
  • Øvre bakre bærearmforinger må byttes
  • Svakt nærlys v.s. (pære eller jording)
  • Eksoslekkasje (en ganske heftig en!!, gått opp i skjøten, rett etter kat)
  • Må skjerme oljerør til automatkassen (varmeskjold) fra varmestråling (downpipe)
  • Parkeringsbrems h.s. svak

Han var ellers veldig imponert over at jeg hadde alle papirer på stell, god orden, etc. han sa det ikke var mange som hadde det.

Jeg kom med et hefte jeg laget (innbundet).

Regnet med de kom til å kicke på spacers, så nå blir det vel å ringe gummihuset.. Om det ikke fins dok., må den nok ettervises med superdtm, hehehe..

Ellers, blir vel bilen hevet igjen, da den er alt for lav.. (går ikke ann å komme seg over fartshumper i bergen).

Angivelig fins det b&g fjærer til 780 (multilink) som ikke senker, men pedersens racing visste ikke om noe..

Volvo tar ellers 840kr elns. per bakfjær, forfjæren visste de ikke hvilken type jeg trengte.

Selv om eksos-skjøten lekker som fan rett etter kat, er det praktisk talt INGEN motorlyd av denne bilen.. helt sykt, turboen og kat'en må jo dempe lyden rimelig bra..

er forøvrig 3" downpipe og simmons effektpotte bak (2.5" tror jeg),samt custom laget enderør (svendsen eksos), som er bøyd og skjært til, slik at de tikke er synlig bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider