Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel en WBO2 tenker jeg.

Eneste AFM som faktisk måler Lambda.

Isåfall avventes forbrukertest med spenning.

Det er forresten skilter på Berta mi nå. Det blir nok ingen prosjekttråd. Det eneste jeg ser at jeg må gjøre er å bytte høyttaler(e) i døren(e), rense felgene og sette inn setene med Hide Food. Kan vel neppe kalles et prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en WBO2 tenker jeg.

Eneste AFM som faktisk måler Lambda.

Isåfall avventes forbrukertest med spenning.

Det er forresten skilter på Berta mi nå. Det blir nok ingen prosjekttråd. Det eneste jeg ser at jeg må gjøre er å bytte høyttaler(e) i døren(e), rense felgene og sette inn setene med Hide Food. Kan vel neppe kalles et prosjekt.

Forbrukertest med OHM da? haha, nei.. den var kanskje ikke morsom!

Ps. Per. Def. er jo det der et prosjekt da, hehe..

Et prosjekt trenger jo ikke å omfatte noe stort, det kan være bare vedlikehold, rengjøring kan også være et prosjekt. Så lenge det har en klar målsettning, m.m.

Du kan feks. kalle det "prosjekt shining" elns.

Jeg vil ialleflal se bilder av bilen din da :-) Men du kan jo også bare lage en "Min volvo 780" tråd, inne på 700-avd av volvo-delen.

Ps. Er det Pioneer 6x9 i hattehyllen din?? Det var ganske god lyd i 780'en, men tror nok høyttalerene i dørene bør byttes!

ps. hva er hide food? hvor kjøper du det?

Jeg har tatt litt lærgreier på skinnsetene i 780'en, da de var litt tørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligner litt på AFR som nevnt av Colli der oppe... er ikke mange timene siden jeg satt å glodde på diskolysene som dukka opp.... meget fascinerende... trur jaggu meg enhver bil med unger i skulle hatt en slik en... blir nesten litt hypnotisert hehehe

Hva er det forno da slaktern?

Yes, Colli tippet rett!

Jeg har forøvrig hentet foringene til bakhjulsopphenget (ca. 800kr for to foringer), ellers har vel håndbremsdelene kommet.

Da mangler jeg bare usenke-fjærer fremme, samt da nye fjærer bak, som ikke er segne. Bilen skulle kanskje hatt noen gromme støtdempere også, men det kommer vel med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conolly Hide Food kjøpte jeg hos Roadster Square, men det er sikkert andre som har den.

Bruk for all del ikke såpe på skinnseter! Støvsug først, så fuktig klut. Gjør det ofte, så ikke dritten får satt seg. Her finner du mange gode tips:

http://www.colourlock.de/ De har selvfølgelig også de rette produktene. Den engelske versjonen er litt Babelfish, så om du forstår kraut så bruk den.

Jeg aner ikke hva slag høyttalere som sitter der. Det er nok de originale. Men jeg tenkte kanskje du hadde et forslag. Jeg vil ikke klippe opp noe dørtrekk eller plater, så de bør passe. Men det fins sikkert noe mer moderne som gjør det. Men jeg må si lyden i originalanlegget er imponerende, datostemplingen tatt i betraktning.

Bilder finner du her:

http://www.sjaavik.com/780/P1000445c_small.jpg

http://www.sjaavik.com/780/P1000443c_small.jpg

Og jeg vet. Det var litt dårlig jording ved V frontlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjuuuk bil :D

Bikkja da? ble det noen gang ett navn på den ? :D

Hvis du husker det da :P

Ja, han fikk ikke volvonavn, ble til at han gikk navnløs noen uker, før han ble hetende Odin. Etter en stund, angret jeg litt på at jeg ikke kallte han for ADHD, da han har litt hyperaktive tendenser til tider :P

Conolly Hide Food kjøpte jeg hos Roadster Square, men det er sikkert andre som har den.

Bruk for all del ikke såpe på skinnseter! Støvsug først, så fuktig klut. Gjør det ofte, så ikke dritten får satt seg. Her finner du mange gode tips:

http://www.colourlock.de/ De har selvfølgelig også de rette produktene. Den engelske versjonen er litt Babelfish, så om du forstår kraut så bruk den.

Jeg aner ikke hva slag høyttalere som sitter der. Det er nok de originale. Men jeg tenkte kanskje du hadde et forslag. Jeg vil ikke klippe opp noe dørtrekk eller plater, så de bør passe. Men det fins sikkert noe mer moderne som gjør det. Men jeg må si lyden i originalanlegget er imponerende, datostemplingen tatt i betraktning.

Bilder finner du her:

http://www.sjaavik.com/780/P1000445c_small.jpg

http://www.sjaavik.com/780/P1000443c_small.jpg

Og jeg vet. Det var litt dårlig jording ved V frontlys.

Jeg la opp nye kabler (DLS) til høyttalerne bak, da det originale anlegget kjører via de volvo forsterkerene som kommer originalt i denne bilen.

Fremme, hadde en av de forrige eierene koblet utenom det originale systemet, men jeg koblet opp DLS kabler der også.

Angående jordingen din, så kom det tilsvarende på denne bilen. Var bare dårlig kontakt i kontaktstykket til hovedlykten!! Jeg bare dro den litt frahveranrdre og festet den sammen igjen.

Jeg har ikke tatt ut høyttalerene fra dørene, så jeg vet ikke noe om de, men de spiller jo bare sånn ca. 40% av det de bak klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....har du allerede begynt på ett nytt prosjekt Dabutcher :P

Deillig bil med deillig interiør forresten:)

Hehe, ja.. bilen er FET!!

denne bilen her var det nesten så jeg kjøpte når den lå på autodb.no men jeg hadde ikke penger da . rå bil det der

Vel, du kan være GLAD for at du ikke kjøpte den!!

Det ble STORE utlegg for å få den i god stand igjen, etter mye sarv, skjevt fjærbein, bøyde stag, m.m. Forrige eier av bilen hadde kræsjet den og han skjulte det, når han solgte den. Var heldigvis ingen alvorlige skader på bilen, men fjærbein, noen stag, +++ måtte byttes, ny hjulstilling+++

Jeg prutet jo ned bilen en del, men det ble MYE utlegg på denne bilen, ikke bare i form av penger, men også tid.. Målet er å få bilen strøken med tiden og den nærmer seg, sakte men sikkert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...