Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Dette hørtes jo meget positivt ut må jeg si, mr. slakter ;)

 

Har ikke fått med meg hva slags motor du har stappa nedi jeg nå da, blei det 230ft med autolat?

 

Og åssen funker det med motorgodkjenninga, har du skrevet søknad? -Kan du gi meg litt mer info om hvordan det "to stegs" systemet fungerer?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette hørtes jo meget positivt ut må jeg si, mr. slakter ;)

 

Har ikke fått med meg hva slags motor du har stappa nedi jeg nå da, blei det 230ft med autolat?

 

Og åssen funker det med motorgodkjenninga, har du skrevet søknad? -Kan du gi meg litt mer info om hvordan det "to stegs" systemet fungerer?

 

Hei, det er b230ft med underspyling, vx3 kam, mahlestempler++

Totalrenovert motor, just. btr.,etc. men motronic sprut :P

 

Motoren var renovert hos firma i sverige (kvitt på 12800SEK).

Ledningsnettet var litt jalla, samt feil termostatgiver på blokken og litt småting, som sikkert gjorde at svensken gav opp prosjektet sitt.

 

Han vi kjøpte den av, hadde egentlig kjøpt en 740 som var helt råtten.. Hvorfor noen hiver en sånn motor inn i en helt råtten 740 er et godt spørsmål.

 

Den er på aw71 ja, er jo faren min sin bil dette og han gikk over fra Mercedes.

 

få se noen flere bilder ;)

 

Her er flere bilder fra i går: http://www.volvo-power.net/pictures/admins/dabutcher/volvo_780_coupe_bertone_turbo/bromsslanger/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... -Kan du gi meg litt mer info om hvordan det "to stegs" systemet fungerer?

 

En kontrollør kontrollerer bilen og gjør papirarbeidet. Deretter kontrollerer en annen kontrollør papirarbeidet... Dette skal gøre kontrollen bedre og den skal visstnok bli lik uansett hvor i Gnore den utføres.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher: Er jo ikke bilder av bremseslanger det der :P Bare hjul alt sammen..

 

Men dææven så fet den ser ut bakfra, skikkelig svulmete og stilig, heh.. Så den på Ål-treffet, nydelig bil.. <3

 

hehe, bremseslanger er jo ikke så morro å se på :P

fet i hekken ja, "karrosserimestern" som lagde den fangeren, han skrev tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er en del drit i bagasjen :P

Så om jeg tømmer bagasjen og går ut å kjører, så bygger nivomat seg opp..

 

Men skulle gjerne hatt den høyere bak, blir nok nye dempere...

Den var lav fremme også, men b.t. likte ikke at den bare hadde senkefjærer fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

veldig bra at du bygger opp en 780, de er det ikke mange av!

driver å fundrer på å hente inn noe sånt sjøl, men det er jo stort sett bare renault v6 og automat å få tak i, hvor vanlig er det med r4 turbo og manuell? ev.t en snikversjon med 2 liters turbo?

 

har en drøm om en sånn en med myye motor, aller helst kanskje "dtm" stuk og v8, men det er vel ikke så aktuellt på veien, kanskje....

 

det optimale hadde vel kanskje volvo v8 (dvs yamaha) med 4 små turboaggregater sjenert gjemt bak/ under et ormebol av et utblås?

 

på en annen side er det jo en meget pen orginalbil, så en 2,3 ltr hadde sitti fint.

 

hvordan er det å få tak i noe sånt fra usa, finns vel oftere der med turbo?

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig bra at du bygger opp en 780, de er det ikke mange av!

driver å fundrer på å hente inn noe sånt sjøl, men det er jo stort sett bare renault v6 og automat å få tak i, hvor vanlig er det med r4 turbo og manuell? ev.t en snikversjon med 2 liters turbo?

 

har en drøm om en sånn en med myye motor, aller helst kanskje "dtm" stuk og v8, men det er vel ikke så aktuellt på veien, kanskje....

 

det optimale hadde vel kanskje volvo v8 (dvs yamaha) med 4 små turboaggregater sjenert gjemt bak/ under et ormebol av et utblås?

 

på en annen side er det jo en meget pen orginalbil, så en 2,3 ltr hadde sitti fint.

 

hvordan er det å få tak i noe sånt fra usa, finns vel oftere der med turbo?

 

Hmm, det er nok lettere å få tak i en turbo 780 i USA ja.

Frakt via sjø er vel ca. 7000kr, så kommer jo vanlig toll, moms, etc.

 

de 780 som ble levert med turbo, hadde 190hk (?) mener jeg. Turbo+ kit og slikt var standard på de. Manuellkasse kan du jo ta fra en vanlig 700/900 serie med rødmotor, om bilen har automat og du foretrekker manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om noen bra steder å leite etter en 780 i usa?

 

har prøvd å google litt, og på mobile.de er det også lite å hente.

 

går en her på lillehammer, gamle eieren av volvo her som har, men den er ikke til salgs....

nydelig bil, og litt mer artig prosjekt enn enda en 240. ikke for at det er noe galt, har jo noen selv...

 

skulle vel helst hatt tak i en "solbrent" californiabil der det er "lov" å gjøre litt uten at man ødelegger en fin orginalbil.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om hvilke sider det går ann å leite etter en 780 i usa?

 

har prøvd å google litt og sett på mobile.de uten nevneverdig resultat,så da trenger jeg litt tips.

 

det går en her på lillehammer, gamle eieren av volvo her som har, men den er nok ikke til salgs.

 

skulle helst hatt tak i en "solbrent" en, fra california eller sørstatene, da kan man modde litt uten at man ødelegger en fin orginalbil, for det vil jeg ikke. bilen er jo en perfekt søndagsbil, med familien på tur, men lysten til å bygge noe litt råere er på plass, kan man si.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger en sort en på finn..

95.000kr

 

Den som ligger ute er 1987 modell, så det er før det ble uavhengig fjæring, samt det er en del andre forskjeller som feks. A/C panel.

 

I 88, som denne blå prosjekttråden omhandler, har samme A/C panen som ble brukt bla.a. i 940, langt ut på 90 tallet.

 

Grunnen til jeg la ut 242en for salg en stund tilbake, var faktisk at jeg fant en rimelig strøken 780 i usa, 2500 dollar..

Manlet en original tankluke og litt smått, men ellers var den fin og original turbobil.

 

ps. bilen som ligger ute for 95.000 i Norge, har v6, er en sort bil med blått intr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår