Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en bertone for 2500 usd høres interessant ut, det blir jo 15000 med dagens, lave, kurs.

 

hvor leiter du hen da?

det må jo finnes sider for sånt der borte som jeg ikke har klart å finne....

 

Det blir jo litt mer da:

2500 * 6.12 * 1.25 = 19125 Kr

Så er det frakten:

1000 * 6.12 * 1.25 = 7650 Kr

 

I tillegg kommer jo internfrakt i USA, kanskje 500 dollar, altså 7650 / 2

 

Når bilen da endelig er i Norge, må du jo betale toll på den, nye skilter, sikekrt en eukontroll og litt annet smått.

 

Jeg regnet på at å ta inn en 780 for 2500 dollar, havner på ca 40.000 kr, uten registreringen i Norge.

 

Jeg vet ikke hva staten skal ha, det er jo 190hk i ft 780er mener jeg og den veier vel ca 1500-1600kg.

 

Ps. om du har flere spørsmål kan du gjerne legge meg til msn: olav-x at volvo-power.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant en her i sverige, http://www.blocket.se/vi/11233057.htm?ca=7_s

 

skal ha 25000 sek for en som har stått noen år. men 87 har vel ikke multilink?

 

står forøvrig flere her, og da slipper man usa-stria. det eneste her er vel rust?

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1988 kom multilink og nye A/C panel.

Mener det i 1989 eller 1990 kom nye knapper på setene også.

 

Selve den tiltknappen.

 

Du kan på en 88 også kjøre setet via tiltknappen, da det er en liten knapp på undersiden av tiltknappen.

Trykker du den inn når setet står i vanlig posisjon, så kjører det bak, trykker du den inn når setet er tiltet, kjører det frem.

 

Ellers er det jo en del andre ting som kom i 88 tror jeg, som feks fjernstyrt åpning av bagasjeluken.

Jeg tror alle sammen har kartlys bak, det er iallefall på 88 modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ro tråden litt tilbake mot ontopic:

Hjulstilling er utført av hr. v940r6 (aka Børge) i går.

Jeg var også å kjøpte nytt hjullager til h.s.f., men på vei røk v.s.f. :S :P hahaa.. ironisk det ja.

 

Ellers, har jeg kjøpt to stk fjærer, 5" x 11", 325lbs til bak, som da skal gjøre at bilen blir plan (forhåpentligvis).

 

Jeg kjøpte også en turbotrykksmåler på biltema i går (for å sjekke ladetrykket, at vi ikke overbooster).

 

I kveld skal jeg vel ned på gjør det selv og bytte hjullager v.s.f., samt kanskje se litt på eksosen som tar borti (tror det er ene eksosklemmen som tar borti varmeskjoldet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går mekket jeg litt på 780 igjen, så den ble kjørbar.

 

Ting to-do:

* Bytte hjullager h.s. (har liggende nytt nav og lager)

* Fikse eksos som tar borti varmeskjold (en klemme som må vris)

* Se på sikringer om noen har dårlig kontakt, da feks OD relè noen ganger funker og noen ganger ikke.. Samt el utetemp måler sluttet å funke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det deg jeg møtte i Drotningsvik i går i 4-tiden på ettermiddagen? Var i allefall en 780, men den var nesten nede på bakken med hekken og hadde fronten godt opp i luften. Enten var det noe fyktgelig galt, eller så holdt den på å ta av :)

 

Hmm, om det var i går, må det ha vært senere vel? ca. 18:30?

Skal heves bak ja :P Men bagasjen er full av diverse ymse som veier mye.. Må tømme bagasjen, samt jeg har nye fjærer 5" x 11", 325lbs.. Da blir den i vater igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Så en 780 på Vårmønstringen i dag..

Var vel deg det da?

Yes, stillte ut 780en.. Men jeg gikk ca. 14:00, ble sulten og hadde allerede gått to runder og tatt ca 170 bilder tror jeg.

 

eg såg GARANTERT 780`en her i Stavanger på Statoil hovedbygget. bombesikker på at det var din far sin pga. felgene og "ta-av-for-å-fly" vinkelen på bilen. såg ganske bra ut igrunnen.

 

Yep, det var nok faren min..

Bilen skal bli høyere bak.. Den kan ikke være senket, pga. nettop det at han bruker den bare til bergen-> stavanger kjøring (ferge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Såg denne i Bergen på søndag,og det er jo kjekt å ha sett en 780 i real life:) noe nytt ellers?

 

Hehe, ja.. faren min var ute å kjørte på Søndag.

Nytt ja? tja.. ikke så mye, men på Lørdag byttet jeg den Y'en på spyleslangen til vindusviskerene.

 

Eneste er jo at jeg monterte fra 242'en min og den har ikke sånn tilbakeslagsventil eller hva det heter, så den trenger sin tid å å bygge opp trykket.

 

Vi har bestillt nytt intervallrelè og ny Y.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår