Gå til innhold

DaButcher: Volvo 780 Coupe Bertone Turbo Prosjekt

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

svart skinnbaksete til 940 sedan?

Hvilken motor ble det nå da dabutcher?

Ja svarte skinnseter til bak på sedan. Har til stv ,men siden jeg hugget den så har jeg bare foran. hvis du har el kjenner noen som har et bra til god pris ,send PM.

Motoren ble etter hva jeg vet en nyere FT-motor ,men med ET-innsprut.Det er underspyling på den. Men det skal nok fikses på ettehvert med VEMS eller Megasquirt. Men det må butcheren svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja svarte skinnseter til bak på sedan. Har til stv ,men siden jeg hugget den så har jeg bare foran. hvis du har el kjenner noen som har et bra til god pris ,send PM.

Motoren ble etter hva jeg vet en nyere FT-motor ,men med ET-innsprut. Men det skal nok fikses på ettehvert med VEMS eller Megasquirt. Men det må butcheren svare på.

Det hørtes iallefall bedre ut enn 6ern!

Har sedanseter liggende jeg...pm ved intresse.

Bilder butcher?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann den 780 har faktisk vært min......å kjenner godt han som tok den inn i norge........vist du har tenkt å behold fargen som sitter på den så har jeg 1L her som jeg fikk av han som lakka den.....

hei,

det høres veldig bra ut :-)

han i bergen visste ikke fargekoden, så jeg så for meg lakkanalyse..

har du fargekoden også?

Goodis Butcher...

Var det en vellykket tur? Fant vel ikke noe svart skinnbaksete til meg tenker jeg... Skal gjøre klar siste rest på bilen idag ,så skal det cruises hjem senere.... blir fett...

Gjett om jeg skal glo 780 når den kommer ut hit...

Nei, det var dårlige greier.. Den lokale huggeren hadde ikke noe demontert og bilene var nedsnødde..

Motoren ble etter hva jeg vet en nyere FT-motor ,men med ET-innsprut.Det er underspyling på den. Men det skal nok fikses på ettehvert med VEMS eller Megasquirt. Men det må butcheren svare på.

Correctomundo..

VEMS eller MS hadde jo vært überfett på ft'en.. Får vel begynne å smiske med Stein Ove? hehe..

Fulle specs på motoren (limt inn fra svensken sin annonse):

Hej! jag har en nyrenoverad b230ft turbomotor till salu. Är inkörd har gått 500mil

Motorn är renoverad från botten till toppen hos en firma kvitto finns.

Malukolvar med de grövre vevstakarna(13mm)

En planad 530topp MED VX3kam

En TD03 turbo

Ställbar bränsletrycks regulator med gröna spridare

Alltihop är balanserat med ett dubbelmassigt svänghjul till m90.

Medföljande delar:

Monotronic styrbox

Intercooler med tryckrör

Dumpventil

Luftmassemätare

kabelhärva

öppet luftfilter

och downpipe m.m.

fikk med kvitteringer på totalrenovering av motor..

var også innom volvo i .se og kjøpte regreim til 100SEK, volvo lær nøkkelhank til 29SEK og toppdekselspakning til litt over 100 SEK..

Det hørtes iallefall bedre ut enn 6ern!

Har sedanseter liggende jeg...pm ved intresse.

Bilder butcher?

Ja, bilder kommer.. må bare få de inn på pc'en, krympet og justert litt for web.. Det kommet etter frokostpizza'en min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm....sikkert berre meg...men eg likte ikkje fronten heilt eg :wonder

Men eller ser bilen grei ut, kult intriør (hvordan det skrives :S) trur bilen kjem til å bli kul..so lenge du gjer noko med den fronten. :op

Ingenting skal gjøres med fronten!

Det som skal gjøres, er masse småfiks på interiøret, fiks på steinsprutskader, førersete, motorbytte, girbytte, etc.

Ellers skal det ikke gjøres noen endringer som forandrer designet, det skal dog. erstattes defekte deler, fikses det som forrig(e) eiere har sarvet,etc.

Bilen bærer preg av å ikke ha fått det stellet den fortjener... Det er en del ting som er helt hull i hodet, som å skru fast deksler med skruer, inn i dashboardrammen... (deksler der stereohullene er).. samt taktrekket er løst, mangler diverse småting, etc.

ja, hehe.. det kommer til å gå litt tid på denne bilen, men ingenting skal endre designet, bare gjøre den bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbelmassesvinghjul skriver du?

Lite bruk for det om du skal kjøre med motronic.

Komplett sprutet eller?

jeg er ikke sikker på svinghjulet.. skal ikek brukes.. står med clutch, balansert sammen med motoren.

det skal inn aw71 for 4cyl.

jeg lurer på om det mangler tenningsmodul, men pga. tidsbrist, bare kjørte vi til slutt.. det meste skal iallefall være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke sikker på svinghjulet.. skal ikek brukes.. står med clutch, balansert sammen med motoren.

det skal inn aw71 for 4cyl.

jeg lurer på om det mangler tenningsmodul, men pga. tidsbrist, bare kjørte vi til slutt.. det meste skal iallefall være med.

ok,skjønner.spekulerte litt ettersom det ikke er dobbelmasse på motoren.Kan uansett ikke brukes med motronic det da.menmen,det blir automat fortsatt altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,skjønner.spekulerte litt ettersom det ikke er dobbelmasse på motoren.Kan uansett ikke brukes med motronic det da.menmen,det blir automat fortsatt altså?

ja, det er nok ikke dobbeltmasse..

han hadde m90 på den, men i 740 med alle delene vi fikk med.

automat blir det ja.. bilen skal fremstså som "original". (ja, hermetegn).

cruisebil, ergo. automat hører hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er nok ikke dobbeltmasse..

han hadde m90 på den, men i 740 med alle delene vi fikk med.

automat blir det ja.. bilen skal fremstså som "original". (ja, hermetegn).

cruisebil, ergo. automat hører hjemme :)

Skjønner,blir litt av en forbedring i forhold til v6ern.

Kom på i dag at en "bekjent" har en b6304f stående,men 4er er bedre det :naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner,blir litt av en forbedring i forhold til v6ern.

Kom på i dag at en "bekjent" har en b6304f stående,men 4er er bedre det :naaaws

hehe..

sant nok..

men, problemet med b6304, er at det koster 16.000 i hk økningsavgift :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider